Alla inlägg den 12 juli 2014

Av csa - 12 juli 2014 23:45

Uppe med tuppen igen.

Dock denna dag så hade tjejerna den stora äran att "slippa" hänga med på utställning.

Kanske var det som var den felande länken?    Skämt åt sido.


Då vi hade tur att ha samma ring som dagen innan så var det ju bara att traska in och parkera i tältet som fick stå kvar under natten.


En ny domare (såklart) för dagen. En Estländsk har jag för mig. En dam. En MYCKET speciell dam var nog de flesta av oss eniga om.

Jag har ganska svårt för att tro hon kommer bli en succé på framtida svenska utställningar...

Men det visste vi ju inte då direkt på morgonkvisten. Kanske som tur är?

Ingrid hade ett bra uttryck: Idag är alla excellent. Det låg något "för dagen" sanningsenligt i det...  


Hoffa blev själv i sin klass. Nu hade vi ju inget program för denna dagen heller...så tyvärr vet jag inte hur det kom sig... Men själv va han fast han borde varit inne som nummer 6 (4:e berner).

Damen föll iaf för hans stora charm!! Inte så svårt kanske när han börja med att kasta sig emot hennes ben med blicken "-Keeeela med mig!!!!". Hahaha!!


Tvyärr så tog jag inte en endaste bild denna dagen!!! Dagen innan hann jag ju fota lite Hoffa och lite Bosse iaf. Resten av bilderna tog faktiskt Ida! Hur duktig som helst på detta ju!!!


Me vi fick klara oss endå, utan våran egen proffsfotograf.


Ett tu...Hoffa vann sin klass med Excellent och CK även denna dagen!!!!!   

DET hade ju inte behövt hända fast han var själv...så jag log värre än solen gassade. 2 utställningar - två klassvinster med CK. Behöver jag tala om hur mallig jag är över honom? Nä. Tänkte väl det. 


Sen...ja då började det hända grejjer i ringen.

Själv skrattade jag nog mest. Men andra var både chockade, arga, besvikna och förfärade. Och jodå. Jag kan nog instämma. Det är inte såååå prydligt att hitta klassvinnare som har anatomi som schäfrar..eller varför inte stå med svansen så hårt under magen att ögonen håller på att ploppa ur huvudet!!!? Och ägaren fick både visa tänderna och kramphålla hunden. Domaren fick inte ens ta i den det minsta lilla. Sånt är INTE OKEJ, håller jag med om. Hunden borde slippa utställningar för sitt eget bästa. Det kan vara för dagen...men...det gör den inte till en klassvinnare för det. Absolut inte!!! 

Och lite i samma til fortsatt det sen...

De som man direkt såg rörde sig vackert...försvann...de som inte var något att se efter mer än 2 ggr...de både vann och hade Certkvalité för Mrs Haranen. Hundar hade fel på betten...fast de INTE har det. Och motsatsen gick igenom?!??

Det var på sina håll riktigt illa bedöming ska jag tala om...  


Bosse hamnade som nummer 2 i championklassen. Jag hörde de flesta uttalandena i den frågan också. Väljer att inte berätta dem. Domaren dömer. 


Sen slutade hanklasserna med att domarn bara behöll championvovvarna i bästa-klassen, certet hamnade alltså hos ökl-vovven (tror jag) utanför placering. Bosse blev 2a Bästa Hane. Det är jag riktigt nöjd med. Trots allt...som sagt...


Såg många fina tikar. De placerades knappt...sorgligt!!!!   


En vis stämma sa: Denna domare kan vi inte göra annat än dra ett stort sträck över. Hon bör inte få döma rasen.

Jag väljer att tro på denna mycket erfarna människa. 


Vi stannade kvar och pratade lite med folk och packade ihop i lugn och ro för att sen återvända i hettan till campingen.

Man blir rätt mör av dubbelavsnitt såhär. Allra helst jag som inte är van. Och värmen och solen hjälpte ju till såklart. 


Kritikerna för dagen:


 

 


Vovvarna fick isduschar och somnade sen gott under markisen medan vi väntade hem de övriga i sällskapet. 

De som var i Halmstad på skoj!


 

Fick denna bilden på mms av Carola.   


Bad, lek, dinosaurier och goda vänner. Tjejerna hade verkligen haft en toppendag!!!

Vi har världens finaste vänner i familjen Ojala. Helt klart!!

Hänger på på campingvända på en grisblink och tar sig an våra hulliganer som om de vore det självklaraste i världen.

TACK är ett för litet ord. 


Kvällen blev go och skrattig. Kidsen lekte och vi hade vårt. Rekreation kallas det!!!!


Låg på natten och funderade... 2 dagars utställning...ett r-cert, ett BIR, Cacib och ett BIG-3 på två hundar. Det är inte kattskit det inte!!!


Sen kom regnet from Hell.




Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards