Alla inlägg den 1 juli 2010

Av csa - 1 juli 2010 22:48

Då var ännu en kortvecka slut när det gäller arbete iaf. Hur ska jag överleva dessa återstående FULLA veckorna?? En gåta..definitivt en gåta!!


Men det är då det!

Nu är nu!


Och ungefär NU borde jag vara färdigpackad för destination Göteborg imorgon. Är man det då? Oooonej...långt ifrån onej! Är hopplös! Och så har jag kommit på att varje gång jag ska åka hemifrån så blir jag hemmakärare än någonsin. Börjar fundera på nonsens som hur det ska gå för döttrarna och sånt. Som om de kommer få det minsta kasst i helgen hemma hos mormor och morfar!? Hell no säger jag bara. De har det nog snarare lite bättre än vanligt...  


Hundarna är iaf färdigpackade och nästan alla badade. En får sin omgång imorgon precis innan avfärden. Och han blir ju också den enda som får ringspringa har jag beslutat. Trots en bruten klo som emellanåt "retar" honom så det ser lite orent ut om man säger så. Om han råkar slå i tån alltså.   Så jävla typisk tajming att nåt sånt ska ske. Den andra är inte ens tänkbar att ställa heller. Han har fixat fästingar på sitt lilla vis...vilket numera är rakade partier.   Visserligen så skulle nog en domare kunna förbi se sånt. Men han har ont och ringspring ska vara trevligt och inget annat. Nej, han får läka och komma igen.


Så nu har man alltså en lite konvalecent att ställa ist för mina två diamanter som skulle ringglänsa. Nåja...om det HADE funnits en veterinär-klass så hade jag iaf kunnat ställa Falcon. För han är snyggare än på länge!! (Veterinärklass pga "lite skavanker" så som en testikel för lite och dylika bortfall kunde få gå i en sån klass tycker jag!) Men...näe. Han får roa sig med tiggerier i helgen ist. Gissar att han inte är så missnöjd med den "klassen" heller.


Iofs så kan det ju i denna värme blir lite skönt att bara ha en att ställa då sambon ska jobba och inte får vara handler. Iofs så har jag ju en mkt kvalificerad handler med i bilen...så att pussla ihop med henne hade funkat. Men hon får nöja sig med sina egna 3. Va mysigt vi får i bilen - 3 personer, 2 tikar och 4 hanar! Gosigt!!   


Tror på en lyckat skrattig resa faktiskt. Glada resultat vore ju nåt att få komma hem med också förvisso...men är man medelmåtta så är man.  
Rött är önskan!!! Hoppas att Yvonne Brink håller med mig i det! Hoppas!! Hoppas!!!   


Ha nu en skön helg ni som jag inte kommer träffa. Nåt bloggande kommer jag inte göra under helgen. Datorn ska få ledigt från mig. Och hur ska FB klara sig?????? Jösses...Viruset Jag ska ju inte vara där. Inte så mkt iaf...  


Kram i värmen!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards