Alla inlägg den 15 juli 2010

Av csa - 15 juli 2010 20:24

Känner mig lite smått "åggig" idag. Det kommer sånna dagar. Även för de bästa. De har sagt så iaf.


Rättsystemet är ju ett pussel utan alla bitar! Fick idag höra nåt som man liksom inte tror är sant. När man går ifrån varann och har gemensamma barn...då behöver man väl inte ens tänka två gånger på att huvudsaken är att barnen får det så bra som möjligt va? Så funkar iaf folk som i mina ögon är normala.

Det finns andra.

Som på nåt jävla sätt (ursäkta språket för er känsliga) får "rätt" i helt idiotiska saker - och inte bara en gång!!!

Det nya är att den ena parten kan bli helt utan barnbidraget FAST man har delad vårdnad. Ge mig ett bra exempel på varför detta ska vara lagligt?? Har man barnen varannan vecka, ska väl summan "inkomst" och utgifter delas???

Men nej. Tydligen inte. Vill inte den ena ( i detta fallet ABSOLUT SÄMSTA) parten inte skriva på nåt jävla papper så får den andra inte ett öre - MEN ska ff ha delad vårdnad.

Men kom igen!!!   

När man sen får höra att barnbidraget som egot ska ha...inte går till en endaste ny klädtrasa...ja då ser man mörkt! Stackars, stackars barn!!!! Av hela mitt hjärta önskar jag att barnen kommer att ta med sig alla idiotier upp i åldrarna och totalt pissar sin "idiotiska" förälder i ansiktet för allt den tog men INGET gav!


Ingen idé att kanske reta upp sig på saker som inte rör en. Men fel är fel och ska bli fel och inte rätt i summa-kolumnen!!!!   


Annars faller regnet här. I omgångar. Just nu i ös-format. Gillar det! För hundarnas skull om ingen annans. De är finare med kortare tungor.   


Försöker lägga allt åggeri åt sidan och blicka framåt. För imorgon är det en stor dag i mitt liv. Kanske årets största. Sista arbetsdagen innan MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA veckor semester!!!!!!!!!!!  

Som jag ska njuta. Varenda sekund!!! Börjar min ledighet som jag skrivit hos optikern. Sen kommer jag ju t o m se bra ut hela semestern liksom.   Glasögonen ska jag glömma på nåt ställe där de kan få damma igen. Möjligen kan de få komma fram på kvällen för lite filmtittande...men då ska det vara nödfall. Uppåtnäsan behöver vila. Men inte bokstavligen.



Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards