Alla inlägg den 18 juli 2010

Av csa - 18 juli 2010 15:57

Hade innan semestern började två mål med hela ledigheten.

  1. Fixa linser
  2. Klippa håret

Och idag är det söndag. Dagen INNAN semstern ens börjat...och båda grejjerna är avklarade!!!   


Linserna kommer förhoppningsvis till veckan och hår-fixet blev jag NÖJD med!!   Det brukar väl sällan hända... Blev inge drastiskt gjort. Toppat och klippt upp det "bara". Men nu har jag iaf ett hår och ingen pälsmössa längre. Nu ska här sparas ut. Sugen på lite längre igen. Men man vet ju aldrig...ibland får jag ju infall och så åker det av.    Men, men... livet är ju långt och har man lite tok för sig på vägen så funkar det ju endå!


Nu ska vi ha lite eftermiddagsfika och sen blir det lite trädgårdsjobb. Kanske ett kvällsbad senare?? Beror på hur svett sambon blir efter sitt grävande....  


Härliga söndag fortsätter....

Av csa - 18 juli 2010 11:24

Dags att åka och klippa sig och jag vet såklart INTE ALLS hur jag vill kapa´t.

Tröttsamt...


Igår var jag iaf duktig på Åsby.   Det blev bara växter och inget av allt annat jag stod och trånade efter.   MEN jag hittade iaf ett par gardiner som SKA få komma hem och placeras i köket. De är perfekta!! Eller ja..iaf för mig. På vägen ut så hittae jag några andra "kompisar" som skulle passa sååå perfekt ihop med gardinerna. Men de var onekligen dyra. Men...man kan ju få tråna...  


Kvällen spenderades lite busigt. Var iväg och fixade lite material till min rabatt. Kommer nog en bild på de sen. Men...


Dags att vicka i sig kaffet och entra duschen och åka till stan. Tar nog med Bosse så han får vara med på lite stadsvandring. Det kan han nog tycka är skoj. Falcon orkar inte med och Dante vill inte kliva ur källaren.   Somliga gömmer undan sina hundar i garderober...min har en hel källare. Fast han är ju inte undangömd utan snarare gömt sig själv. För värmen.    Blir nog en dusch av den hunden idag. Han är allt skitig efter att ha "bott" i byggmaterialet där nere. Inget vitt bröst där inte. Snarare brun-grått.
Så det får bli den lille som får hänga på. Svårt att glömma honom är de iaf. En svans hänger ju med där bak varesig man vill eller ej... Sambon "hånar" honom för att han är morsgris. Som svar på tal får han en viftande svans, från han som sitter på min fötter.   


Ciao så länge! Härligt med söndag när man slipper ångesten för imorgon blir det INTE nån klocka som ringer 5!!!!!!!!!!! 


Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards