Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Årets slöaste dag!

Av csa - 2 januari 2011 00:14

Ligger just nu i min skööööna "stol" Outdoor XL eller va sjutton den heter?!

Just nu heter den bara "Störtskön!!" i mina ord.

Kollar den gamla godingen till film, på 4:an, I samlarens spår. Denzel W är så bra skådis!!


Som överskriften lyder har nog detta varit den slöaste dagen i år. En jädrans tur det är första dagen då!!    Hela familjen vaknade sent som sjutton och lusten att göra nåt kreativt infann sig inte. Vi bytte helt enkelt bara rum och hamnade framför teven med frulle, fika och skidor. Som sen blev lite slummer och Ivanhoe.


Men sen fick de va nog på slölivet! Kaffe piggar upp!

Ut med oss allihopa med stjärtlappar, pulkor, skidor och snöbus i bagaget. Och jag kastade på en överlycklig Dante hans pulka också. Och idag åkte Jag! Va härligt det är att glida fram efter hund!   
På hemvägen fick pulkan byta förare. Bosse va så "på" och såg riktigt sugen ut. Jamen varsegod unge man!! På med alla grejjer och idag viftade svansen glatt från scratch. Kan han tyckt att det var så skoj igår månne?? Ja nåt va det. Så han drog igång och Ida fick äran att provåka bakom. Det var inga problem alls.  

Sen blev det skottande, mera pulkaåkning och så...tadaaaa... SPARKEN hittades fram!!!

Kan tala om att i våran lilla backe här utanför brände Hannah ner som ett jehu! När hon fick storesyrran framför sig så gick det ju inte saktare om man säger så...   


Efter bus och stoj blir man hungrig. På menyn idag: Grillad fläskfilé med vitlöksmarinad + ugnsrostad potatis/morotsblandning + kantarellsås + grönsallad! Hallelulja!!  Kalori-:at smarrigt!!! 

En varm dusch på detta...så hamna jag nu här efter lite städning. Jo...man måste väl ta sig an sånt även i år antar jag.


Vet att timmen är sen...men...en kopp varm choklad vore nåt!!


 
 
Malin & Kia

Malin & Kia

2 januari 2011 13:34

Den där "stolen" ser för härlig ut, tur jag inte har en sån för då skulle jag nog inte få något annat gjort än att nöta på den ;))
Skönt med slappardagar Stina, såna behöver man ibland... och förresten verkar ni ju haft en toppendag i snön hela högen ;))
Kramis

http://malinerngren.blogspot.com

 
Ingen bild

Margaretha Wall

2 januari 2011 14:28

Hej Stina,vilken härlig dag ni har haft,mina barn är stora men jag har barnbarn att åka pulka med och dom åker efter NALA snart också NIKKI

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards