Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Från OFF till ON!

Av csa - 13 januari 2011 22:08

Det är skönt när en natts sömn kan ordna upp en. Blev inte så mkt sova i natt...men det lilla jag fick gav tydligen gott iaf!!


Men alla har vi väl våra off och on-dagar antar jag!? Tack gode att det var igår...både bildligt och ärligt talat.


Dagen har fortlöpt med full skalle. Men inget vi brudar inte fixar såklart!! Man e väl tjej...bollar i luften...fixar saker liksom...  


Och alla minusgraderna kom åter idag igen. Gillar´t. Dock måste jag nog ta och skruva några extra skruvar i tänderna om de inte ska rasa ut inom det närmsta. Våran lilla lantisväg är som en tvättbräda av tö, snö och traktorspår. 1 mil om dagen i detta skallrande gör att man känner sig som man har parkinson när man väl kliver ur bilen.   


Ska nu skicka sambon till jobbet och själv hoppa i sängen. Ännu kan man ju inte dra vecko-lättnads-sucken...det finns en liten fredag kvar.


Men måste visa denna söta valpmage först! Till helgen får vi veta vad som lurar där inne... Spännande som julafton - igen!!  


Foto: Lisa Nilsson,  www.bernerdalens.se

  


 
 
Shanie

Shanie

15 januari 2011 01:40

Lite blandade känslor att se den tjocka fina bernermagen nu när Bastian är så sjuk men drömmen om en nu fin och lika underbar berner ska jag en dag förverkliga !

http://stormvarsel.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards