Alla inlägg den 9 april 2011

Av csa - 9 april 2011 20:56

Glömde blogga igår!!   Tänk va mycket Ni missade då då...ojojo... ...


Idag har det varit typ storm igen. Klagar INTE! Det torkar upp, vilket uppskattas med skogstomt och 3 långhåriga hundar...

Karln har röjt ute, gjutit och varit och hämtat två nya cyklar till brudarna. Hittade dem på blocket, inlagda typ 20 min innan vi ringde, så vi fick dem.   En lila och en röd bidde det. Fina och inget att klaga på...förutom... 


Brukar man inte säga, om lärdom...att "det är som att lära sig cykla..har man gjort det en gång så sitter det!"

Eeh...NOT!  

Förra året så vägrade ju Ida släppa stödhjulen samtidigt som Hannah snodde storesyrrans cykel och damma iväg i ett jehu efter 3 min. träning UTAN stödhjul.

Idag så var det andra vinerlängder kan jag lugnt påstå.

Ida hoppade upp och svischa iväg.   
Hannah kom upp på cykeln...och...pang i backen, rassel ner i diket, inte ens trampandet framåt fick hon till?! Alltså mycket...  Stackarn!!!!


Efter lunchen så tvinga jag ut dem igen.

Då tog vi fram pedagogiken i oss, den fd. cykeln och peppning. Och tack och lov (för hennes skull) så lossnade det lite iaf!!   och tack och lov att hennes lilla cykel överlevt vintern, för Idas stod på samma ställe och  hade ett däck som exploderat av vinterns goda sidor.


Källaren är nu så klar som den kan bli just NU!!    Ommöblerad, dammsugade och skurade golv och mer ordning och reda. Behöver dock mera grejjer för the final...från Ikea t ex...  ...


Ytterhallen, kallhallen, vita hallen, lilla hallen...kalla den vad som, är också renskrubbad och ALLA vinterkläder har fått dra åt tippen eller förvaring tills nästa vinter. Som jag för övrigt inte kommer sörja om den inte kommer...

Den nya klädhängaren, ca 1½ år gammal, fick äntligen komma upp också!! Avslutade det hela med att rensa bort skor i mängder.

Det blev BRA! Jättebra för att vara jag.


Så bilarna hanns inte med idag. Inte heller äppelträden. Inte nån vildare hundaktivitet heller...men de har varit ute på tomten precis hela dagen så frisk luft och bus har de iaf fått av fullständig kvalité. De snarkar just nu gott alla tre.  

Kommer somna ovaggat i kväll...eller alldeles nu om jag inte rycker upp mig...



Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards