Alla inlägg den 24 april 2011

Av csa - 24 april 2011 23:46

Dagarna rusar på i faslig fart. Stopp!   Jag är inte klar med min ledighet!!!
Nog för att vi hunnit med massor den här helgen men inte på mils avstånd klara. Onej!!! Visserligen så sägs det att man med hus aldrig blir klar. Jag vet det. Men nu handlar det om mer än så...


Tog lite bilder idag.

  Fin va? Ida lät kreativiteten flöda...på min "rabattkant". Hm...


    
Hannah fixar till Dantes päls. Smutsig får han ju inte vara!!
Innan hade han nämligen...
 
"Fixat pälsen" så fint såå alldeles själv!!  
I den underbart vackra "gräsmattan" vi har över hela tomten lyckas man med stordåd på den fronten. Kommer detta verkligen bli grönt någon gång???  Nu är det torrt, hårt, dammigt bara...*suck*...


  "Samlingen" ökar...  Åsby Trädgård är väl ett hemskt ställe att ramla in på!!


  En trött bernerkille...  


En leksugen


  NU är den uppe! Studsmattan som gett oss skavsår i öronen.
Eller ja..inte just DEN kanske, men tjatet EFTER den.
Gissa om det hoppats idag!!!???   
Och i år står den bra till också. Sittandes på altanen har jag full koll ner till denna utsikt. Bra!!!
      


Sen har jag fått lite andra bilder i mailen också. Bermountsbarnen! En vecka lite drygt...

  Vilka pluttar va?! Tänk att de ska bli stora långhåriga berners sen?? Alltid lika svårt att tro...

Rapporten säger att de mår bra och ökar fint i vikt!   
Här är den stolta mamman också. Ida heter hon. Fint namn va??   
 


Så för att återgå till "jobbsummeringen för dagen" då.

Alla träd är kloklippta nu. Bara liiite kvar att kratta i lövväg. Lite staket flyttat. Måste få nytt!!!! Allt nytt!!!! Förlåt...bara en släng av gammalt-staket-anfall... Lite blommor är planterade i krukor också. Och så håller att "trädgårdsland" på att växa fram. Jordgubbsplantorna är redan nere i jorden (tjejernas plantor. Jag är ju t ex inte så jätte-o-allergisk emot sånna) och i detta nuet faktiskt omstoppade för nattkylan också. Vuxenpoäng!!!, några kryddkrukor ska till vid sidan av. Det ska ner potatis också. Vi får väl se hur det slutar... Heaven or Hell.


Grannen. Han mittemot. Han som aldrig är här. Hm...idag fick plötsligt hundarna fnatt. Skällde och spanade mot hans hus. -Va   !!??? tänkte jag.

Men då fick jag se. Jodå. Mitt framför huset stod han på tomten. Typ HALLÅ??? VA KOM DU IFRÅN???   
Jag kan fortfarande inte fatta vart i herrans namn kan kom ifrån. Ingen bil kom han iaf med. Ingen cykel såg jag till. Gick han genom skogen?? Isåfall varför när han har entréen mot oss??? Det är då helt klart skönt att ha hundar som kan ta ton säger jag. Folk får kalla dem skälliga monster eller vad de vill. I do not care! Men jag är ohyggligt glad att de märker saker runt omkring vårat hus. Tack!!!
Det enda normala gubben gjorde var iaf att försvinna lika fort som han kom och utan att säga ett knäpp. Om nu sånt ÄR normalt beteende??? Jag säger ingenting jag...


För länge sen var det då dags att natta mig själv. Och imorgonkväll (vilket jag egentligen inte ens vill minnas ens till hälften...) så måste man ju komma i säng tidigt. Allt gott har ett slut...som ledighet...  
Men imorgon blir det fullt ledighets-ös iaf!!! Nattinatti...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards