Alla inlägg den 28 april 2011

Av csa - 28 april 2011 22:08

En dag som började i minusgradernas tecken. Knappt EN sån, men det räckte för att man skulle brrr:a lite extra. Tänk så spoiled man hinner bli fort.


Haft ett alldeles perfekt jobb idag. Och jag gjorde aaaaallithopa själv. Nöjd!! Kan det vara så att man börjar förstå? Eller kanske bara en lyckoträff?   


Kom hem och hade blivit med tre döttrar???   

Aaa...en var bara till låns!!   

Skoj hade de iaf och de for fram mellan spel, studsmatta, teven och fikat som tre lemmlar. Hur orkar de??? Vi äter ju samma mat varför har de energin jag inte har?? Åldern va?


Det jobbigast idag var att Pucks dotter Nova (Ikeas Nova-Star) har fått gå över regnbågsbron.   Bara fyra år blev hon. Precis som hennes pappa Puck blev... Det gör fruktansvärt ont att få sånna här besked. Fast det inte är min hund. Jag har ju varit med och "lagat" henne...och varit och gosat med henne i valplådan...gosat med henne som pigg och frisk... Men nu fattas hon hela familjen Löfström och alla andra omkring dem. Usch! Skulle så gärna vilja vara där och krama om dem. Inte för att det hjälper...men...   


För att tänka på något annat så tror jag att jag har hittat mina nya bil nu. Sambon är glatt omedveten. Men...karlar behöver väl inte veta allt?? Och jag har ju heller inte åkt och hämtat någon heller så... Än så länge är det bara oskyldigt trånade. Ska snart lägga fram fördelarna med bytet. Ska bara tänka ut dem ur dess bästa tryne först! Nepp, "rasen" på bilen kommer inte förrän jag fått min vilja igenom. Eller jag menar...eeeh... Det kommer när vi gjort vårat gemensamma val för ett byte!   


Altan-uterummet fick sig en liten omgång här på kvällen. Bra!! Och det är ju så skönt ute att vi inte ens gick in förrän efter 21. Säga vad man vill om den underbara sommaren...men VÅREN den slår allt! Eller som sambons jobbarkompis sa: "Det bästa med våren är att den är längsta årstiden...från vintern!"

Sååå sant! Bra ordval! Fast det kom från en karl...  


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards