Alla inlägg den 17 april 2011

Av csa - 17 april 2011 23:18

Shame on me. Hela helgen har dansat förbi och jag har inte plitat ner ett enda ord.... Jag skäms och därför kommer här en kort resumé!


Fredag...jobb...tror allt gick fel...  ...


Lördag...sambon åkte bort...vi tjejer shoppade...Bosse fick ett bad...packa bilen inför dagens tripp...  ...


Söndag...upp tidigt hela familjen...fattar inget under dagen...nu   ...


Skriver mer en annan dag kanske...  





  ...NEJDÅ!! Om idag MÅSTE jag skriva lite iaf.


Det var dags för Rocklunda utställningen. Och för första året så ska jag inte säga som jag brukar "man åker alltid dit för att det är nära...men det går aldrig bra"...


Nej inte alls. Jag kan inte klaga idag. Och tänker inte heller. Domaren från Irland och var inte nådig mot hanarna (främst) tycker jag. Men hon hade lite annat än blått och gult att dela ut uppåt i klasserna och en av de lyckliga var VI.  


I juniorklassen var det nog bara Lottas lille Armani som fick Exc, tror jag. Och så CK. De var väl 6 st tror jag...


Bosse mötte "bara" brorsorna i sin klass (vart är unghundskillarna???) och vann gjorde han och CK fick han också, lille Bo.   
Lyckan total och jag var redo att åka hem.


Kikade lite i allt pladder på öppenkillarna och där tippade jag för mig själv...men inte ett rätt fick jag!   Nog för att jag hade linser och domaren inga synliga brillor iaf...men va f*n?! Fjuttigt antal Exc och inga CK:n??


Champinjoner fanns det tre. Två med CK. Sen var vi då 4 st som skulle tampas i ett varv och lite mer spring...


Vann gjorde Keno, finare än någonsin tycker jag!   Och det tyckte flera...inte minst domarna. För han fick BIR och BIG1 och BIS-1:an BORDE han fått tycker jag. Men där blev han oplacerad. Det var det där med synen... 

Grattis breeders and owners Anders och Ingmarie!


Två blev då...lillemannen våran...  

 


  ...med CERTIFIKAT!!! nummer 5 på hans meritlista.     

Behöver nog inte ens försöka förklara känslan...den är "sjuk"...helt enkelt!!


Trea kom fina Bjarke!! Gillar, och har alltid gillat, honom. Grattis Anette!
Fyra lille Armani med R-Cert. Han ser mkt lovande ut i dagsläget. Grattis Lotta!


Sen började damerna...och  jag hänger ALDRIG med där! Aldrig!!??   
Jag pladdrar väl för mycket eller nåt...eller så är det bara så att jag sitter där och fånler och snälla människor kommer och säger GRATTIS och man får kramar och så fånler jag lite till...men fattar INGENTING!!
Det kommer imorgon...fattandet! Är väl trög eller nåt...eller bara dum i huvudet? Jaja...kanske lite av båda + senilitet.

Drit sak samma - Jag är överlycklig!! Och smått chockerad att jag äger en hund som har 5 cert innan 2 års ålder. Jag liksom?!?!?   


Bosses halvsyster blev iaf BIM och tog tikcertet...DET VET JAG! Grattis Gunn och Felicia!


Ja...sen kom man hem typ efter 17-tiden då vi var med i Uppfödargruppen. Det gick väl sådär...åkte väl ut som nummer 7 kanske?...i den stora ringen. BIR-grupp blev de iaf. Så långt va jag med!   Det var brorsan Malte, Jazza och mamma Daily också (förstås) annars blir det inte mycket till grupp...  


Det har hänt mera sen sist. Bosses 2 sista kullar här i Sverige har kommit till världen också. Jodå, jag vet mkt väl att de bara får ha 30 avkommor innan utvärdering...men när tikarna parades så hade han "bara" 21 och typ vad jag trodde var väl två kullar á 5 valpar vilket hade fått honom att sluta på 31. Det blev några till kan man säga. Mer om det på hemsidan för den intresserade.

Men det jag vill säga är nåt i stil med : "...you never know what the future will bring...".
Men man kan väl säga att killen har lite krut i kanonen. Eller nåt sånt...

  GRATTIS Maggan och Ida!!

  GRATTIS Catharina och Gunnar och Cajsa!!
Har stulit en bild av Catharina på Bernerlyans E-kull...


  Partisk som få... Visst ser de mkt fina ut??


Med glädjen kvar i kroppen måste jag nu gå och sova, hur lite jag än vill. Som bloggen här började så gick allt fel i fredags... Imorgon är det måndag och jag måste rätta till allt!!!

Man kommer liksom inte ifrån skit man skapat hur mkt man än försöker...sov på den gott folk...

...så sover jag   BLÅGULT och drömmer    ROSA-drömmar...och ler...ler...ler...


Kram!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards