Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av csa - 22 augusti 2012 22:07

Hejsan!


Då var vi mitt i veckan nu då. Det är ju bra!! På det här viset så ser jag rosenrött.


Har en hel del jag vill plita av mig idag. Men. Kolla klockan. Jag kommer va trött imorgon. Ser hur långt jag hinner... Kanske sparar gobitarna...hehe...


Planerar. Det går inte fort, men det behöver det inte göra heller. Det finns inget jag missar på vägen så...de får ta den tid det tar. Bättre att det blir bra än impulsivt.

Det är förresten en ny tid som pågår. Inget kommer bli som i "förrgår" mer.

Mitt liv som Skyddsombud började visst igår. Japp. Mkt tid kommer väl det ta...orkar jag med det också...?!...men jag vill lära mig nåt mer än det jag redan kan. Hoppas på många utbildningar för mig och min kära vän som jag lyckats få som Partner in Crime.   Och hoppas ju såklart ännu mer att detta blir bra. Men sånt vet man ju inte förrän man har provat. Inte sant?! Enligt röstningsuttalanden så var det ingen som röstade emot. Sant? Ingen aning. Men nu är det som det är...och vi 3 chosen ones ska nog få ihop det fint tror jag.


Annars är jobbet igång i takt som det aldrig hade upphört. Känner mig ff lite ledighets-ringrostig...men förvånandsvärt mkt med i matchen är jag, om jag får tycka. Och det är ju nästan som roligt...


Kan dock inte sluta ogilla detta med vardag. Hinner man mer än bara komma hem innan det är gonatt?! Det är knappt. Tråkigt. Dock är det ju iaf ljust ute än så länge. Sen...ja då får man knipa för att inte spy över att det inte finns nån dagtid i ljus att tala om...

Kan inte heller sluta fundera på varför man väljer detta?? Man har ju faktiskt ett val i livet. Man kan nog flytta till nåt fint hörn av världen där solen "alltid ler", värmen är, turkost vatten...

Ska man födas och dö där man är idag??

Dottern har redan uttalat sin önskan mer än en handfull gånger. Nu vill hon ju inte flytta mer än "ner på stan"...men... Mhmmm.


Förändringar ja.

Det är det tid för. Hamsterhjulet har bytt håll nu. Det räcker med dynga. Kan andra hålla på med. Jag kan lova att skratta under tiden. Energi ska läggas på sånt som har nån betydelse. Att ta vägen ingen annan tar har jag inga problem med. Jag lever utan förpliktelser. Det är bra skönt hörrni!! Någonstans på vägen hit så har jag insett att det finns ett uns av "been there, done that" som bara ökar hos mig.

DET trodde jag faktiskt inte. Trodde faktiskt jag var mer vanedjur än jag tydligen är?!

Hur som haver. Fin insikt. Det är aldrig för sent...


Nu kör vi! Håll omköringsfilen fri...för jag släpper inte gasen! Medåkaren får hålla i sig...   ...eller hoppa av i farten.


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards