Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Söndagsbilder och 10:an done =)

Av csa - 8 juli 2013 00:01

Som kommer från flera dagar tillbaka.

Orkar ju inte jaga ihjäl en valp med en kamera hela tiden liksom...  ...


Det händer nåt lite hela tiden.

Sambon hemma nästan HELA dagen! Stoppa pressarna!! Ring...nån!! Nästan Trissinköp på den.   


Valp utforskar ALLT!

Kissen är dock det största dragplåstret av allt tror jag.

Rolig ser Hoffa ut när han smyger. För det är just vad han gör när han ska närma sig henne.

Huvudet sänkt...rörelser i slowmotion...HAHA!!


Annars var det ju Agiltiy igår som sagt.


  

Här är brudarna i full gång med träningen.   


De har så roligt!! De är jätteduktiga. Busungarna!! Jag bara ler åt deras hundintresse.


 
(Här å då när bilden togs var det bara bus förvisso...)


Men. Somliga saker imponerade mer än annat när de körde. 

   

Trodde väl aldrig den herre skulle vara såå intresserad av detta?

Man lär sig nåt varje dag, sägs det...

 

 

 

 

Yes. Så är det! "Lillebror" har ju 10veckorsdagen idag.

Tänk att det gått en hel vecka sedan han kom hit???!!!  

Varje dag visar han nya egenskaper.

Tomten är nu helt genomsökt. Man får inte vara i jordgubbslandet! Man får inte gräva i rabatterna. Man får inte bita Doris i svansen. Bosses svans går bra. Men han har ju massa päls på sin förstås.   
Man har lärt sig att när de stora har ben...då väntar man på deras vattenpaus. Då snor man det!! Och när de kommer tillbaka och inser sitt misstag...ja då är det ju försent. Då får de vänta på sin tur!! Eller får och får. De gör det bara. 

 

Nyfiken men inte dum på nåt vis!

Glad!!!

Söt, självklart!!

Intresserad. Tänkande. Go. Busig.

Många egenskaper besitter han. 

Han är spännande!

 

Här på kvällen hade han och Hannah nåt för sig.

Jag fråga inte så utan smygfotade dem bara.

Senare fick jag höra att de tränade!! Ooookej!!   

 

       

Kan High Five med baktassen också. Om jag vill!!   

 

  

Det är jobbigt att träna...

 

...så...

 

 


 
 
Ingen bild

ingrid

9 juli 2013 16:28

Lika underbara bilder idag. Men kan det bli annat med liten valp?? Nää.
Lyckliga dig som har töser som ärvt ert hundintresse. För Thilde är hunden något som SKA finnas där, men annars bryr hon sig inte nämnvärt. Men de gånger vi misst våra förra hundar DÅ saknar hon dem. Det ligger nåt i det där talesättet om att inte sakna kon förrns båset är tomt.

csa

9 juli 2013 23:38

Taack kära Ingrid!! Han är en liten filur med mkt tok i sig. Förgyller verkligen livet här!!

 
Ingen bild

Stina

9 juli 2013 23:41

...och så skrev jag ju typ 13 rader till, till dig Ingrid?!? Vart tog de vägen??? Skrev iaf nåt om att Thildes reaktion är ju helt normal. Rätt som det är så är det nog samma lika här, men än så länge gillar de agility och jag hoppas de sitter i!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards