Alla inlägg den 2 juli 2013

Av csa - 2 juli 2013 23:30

Det händer mkt med en liten tass i huset.

Och tiden är så kort så man vill ju liksom fota den. Man glömmer ju. Typ vad gjorde han igår som va sött?   Okej. Dåligt exempel. Han är ju sötast i världen "bara" liksom. Det räcker.   

Men jag är ju senil, ingen nyhet..., så jag BÖR fota. Hellre än bra. 


 


Så vad har hänt idag då?

Ja. Vovvarna börjar så smått bli mer och mer kompisar.

Den som lär sig mest är väl naturligt Hoffa då.

En blandad kompott av "valpnyheter" är....

  • När man biter någon i svansen får man veta hut!  
  • När man hittar en häst, fäller man den!!
  • När någon har ett ben kan man sno det...fast ibland får man inte...och ibland är det helt okej. Konstig "svensk" regel säger Hoffa.   
  • När det är mat skyndar man sig till skålen!!
  • När småtjejerna kommer och leker så händer det nåt skoj! De har också ofta godis till en och säger Braaaa massor!! Gillar dem skarpt!!   
  • Foppatofflor är gott! Fast...man blir av med dem lika fort som man snott dem??   
  • Min husse kommer och går hela dagarna. Min matte är den som talar om för mig att jag är duktig och söt. Men hon blixtrar en hel del om!? Kanske någon bieffekt av att hon gillar åska och blixtar?? Vi säger så. 
  • Altanen är hemmets Mecka. Där kan man sova under/bakom soffan. Har också en stol jag gillar i tvrummet. Den kommer jag nog inte in under så länge till. Synd! 
  • Katten diggar Mig!!! Så coolt!!!   

   
Bilder på "stöldgodshantering" och den skyldige.   


 

Katten ja... "Hur f*n kom hon dit upp??? och varför äter hon där??"

 


 

Har inte alla en sån här kattsäng?

Diva har.

Eller Diva har gjort sig en perfekt överblicksplats på altanen, heter det nog...hm...spoiled cat. 






När hussen kom hem från jobbet blev det dags för gräsklippning.

Det var ju nåt nytt. Ingen aning om hur den lille skulle reagera så jag tänkte att vi gör detta schysst. Vi tar det när han sover/leker gör nåt på altanen. Så behöver han inte vara med om han inte vill. 

Hoffa hade inte samma plan.


 

Vad är DU? Varför låter Du?

Du vet om att Du stinker starkt va???   

 

 

Men snart har jag dig!! Vääänta dåå!!!


Hm. "Oljudsträning" del 1. Avklarad.


Skogsvändajogg för de med inte så korta ben.

Det tar lite på krafterna. Men nöjd blir man. Lite så nöjd så man somnar...mitt i övervakandet av vad familjen håller på med...


 

     

  FINA, FINA GoBo!!!   


Sen va det ju så att man varit i skogen. Så man får faktiskt, pga mattes hopp om att det ska hjälpa lite mot fästingar, ställa upp på att bli avblåst.

Nu har Bosse absolut inget emot den behandlingen. Men vips så hade ju "Oljudsträning" del 2 en naturlig del av dagen. 

Det var en dramatiskt händelse.

Eller. Nej.


Jag starta blåsen...stänger av den...valp kommer som på inkallning och typ gränslar den....undersöker...inte intressant...går iväg...

Okej?!?

Valp går iväg...jag börjar blåsa Bosse...valp kommer igen....valp står nästan mitt i blåsten som blir precis bredvid Bosse...valp går sin väg pga att någon glömde ett ben tillgängligt   ...antagligen ingen notering om att det blev vind i pälsen för en stund... 

Haha!!!

Då vet vi Det då!! #notering för framtiden


 

Valpar är BARA söta vettni! De gör inget annat än bara ser just söta ut!!   

Sylvassa bissingar!! Hehe...där fick hussen för att han inte är hemma hela dagarna!


Annars så har det väl inte hänt nåt speciellt.

Vi har varann och dagen går åt att hjälpas åt jag och tjejerna. Vi måste erkänna att vi har rätt så väldigt roligt ihop om dagarna. Mkt hemlisar!!


 


Och så var det en häst med i bilden en stund idag.

Tjejerna kan ju tapetsera jorden med sina gosedjur.

Hoffa har fått en Mops, en Beagel och en Anka av Hannah.

De räckte tydligen inte. Så han har nu skänkt sig själv en större "nalle".


 

Nåja.

Vem gillar inte att ha många "leksaker"?

  


Av csa - 2 juli 2013 14:07

Mitt i dagen den 2 juli.

Det är för lite sol och för mycket (fast lite) blåst för mitt ideal. Men. Det regnar inte och  jag har idag faktiskt modet att säga att mitt ben har förvandlats!!   Jag tror jag törs va så kaxig faktiskt. Fast bakslag brukar ju hända när man ropar hej! Men ingen svullnad är kvar. Inga nya blodutgjutelser heller.

Snart har jag nog ett LIV igen! 

Jag har ju "fuskat"/tränat en hel del med korta korta korta sträckors gående. Igår gick jag hela dagen. Ja...gick å gick låter ju stort. Jag tar mig framåt. På ett sätt.   Gick man ner på samhället blev man nog omkörd av rullatorerna MEN det är framstegen som räknas!!   I Herrfallet var jag rysligt bra faktiskt!! 

Men jag har ju hittat mitt bästa träningsredskap. Hoffa! Han går ju så sakta han också.   Vi kompar bra!!

Långpromenad är inplanerad i slutet av veckan. Då ska vi nog ta oss bort till bortersta delen av trädgården. Nere vid gungorna. Huuua va spännande att få va så långt "hemifrån"!!   Ja, för mig alltså. Han har redan varit där den lille upptäckaren.   


Döttrarna fortsätter att briljera! Idag har de rensat i jordgubbslandet. Iaf en stund. Sen hördes ett illvrål. Då hade de tydligen jobbat klart.

Orsak? En fet padda.

Glad nu pappsen? Blir inga kyssar på tal för att få nån prins där inte!!   


Att vara stilla är en nackdel. Gissar hur mkt man hinner klura på!!!

Jag har typ byggt om hela stället + flyttat + tagit jägarexamen + köpt ny bil.


Dags för lite fika.

Mera bilder tagna idag. Hoppas de blev nåt bra av dem. Vi får se senare.


Av csa - 2 juli 2013 00:37

Förbaskade dator och kamera!! Tillsammans, ännu värre beteende!

Har nu setat lääänge och försökt få dem att samarbeta...grrr... Hur kan datorn inte hitta nåt som är inpluggat?? Teknik...sååå...inte mitt bord!! 

Orsak nummer 1 att jag inte ska fota. Har inte tålamodet för sånt här krångel!!

Orsak nummer 2. Alla andra tänkbara orsaker.


Så idag kan vi bara sammanfatta med att det varit varmt soligt och mysigt. Tjejerna gör ett toppenjobb som mammas hjälpredor. De är såå duktiga mina gryn. 


 

Och en del trädgårdsskötsel har skett...  


 

Men nu är vi nog tillfälligt överrens om att den delen lämnar vi till någon kunnigare.   


Ida har agilitytränat Doris och ståtränat Hoffa idag. Va duktig hon var!!

 

Inget lätt jobb!!   
9 veckor. 10 pannor.
(Någon dag kanske hemsidan släpper in mig...någon dag ja...  )


Men hon VAR duktig även om det var lite pinsamt med berömmet...

 


     


 

Första lilla "bernerfnattet" kom idag.   

Det gick så undan så man slog knut på sig själv efter en stund. HAHA!!!


Men nu och för en bra stund sedan är det Gonattpuss som gäller här. 


 

    



Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards