Alla inlägg den 3 juli 2013

Av csa - 3 juli 2013 23:48

En vacker dag idag. 


 


Och redan efter frukost hade Hannah bestämt sig för att det var dags att träna hund. Hehe... Älskar att de små börjar dela våra åsikter om hur man ska ha hund.   


Så lillprinsessan tog och byggde sig en bana av "agility"typ.


 

...som nästan omgående fick en valp involverad.


 

 

"HÄR ligger den bättre!!"

   

 

"Jag lägger en här vid dig också, Bosse! Och så lägger jag mig själv också här!"

  


 

"...måste ju prova denna också så den ligger bra..."


Hannah suckade och så byggde hon om igen. Sen var det full fräs!

 

 

Det gick ju rätt bra det där! Trots allt!

 

 

"Hm...!!??? Allt jobb jag la ner och så gick alla koner tillbaka?? Hur gick det till?"   

 

Liten valp hölls undan så det fick bli någon ordning på allt. "Han är söt, mamma! Men han är nog för liten för sån här träning!!" va Hannahs ord. Hon har en poäng där.   

 

Och så kör vi igen då!

 

 

 

"Vart tog de vägen?"

 

 

"Det är trist att inte få vara med jue..."   

 

Så då tog jag och la undan båda herrarna Berner. Någon ordning på träningen skulle det ju vara innan halva dagen hade gått!?

 

Jodå. Så duktiga va de, både Doris och framför allt Hannah.   

När man inte har all material till en bana..då tar man vad man har.

 

 


"Bordet"

 

   

Beröm!!!  

 

 

Går ju fint detta!!

 

Och så var alla nöjda med den träningen. Förutom Bosse som inte tyckte tunneln va nåt skoj alls. Han gjorde ett tappert försök men fastnade redan inna halva han var inne i tunneln.   Hur är det med ögonmåttet?

 

Runt lunch vart det siesta. Nyfiken liten prick hittade solsängen... 

 

...zzzzz....    

 

Husse kom hem och plantering av lite buskar och flyttade av lite annat hände. Det var en händelse som nästan slutade med planterad valp. Hjälpsam som få. Både gräva och platta till var MYCKET roligt!! Och oj så mycket jord man måste smaka på innan man gav upp. 

 

Cykeljogg av Bosse. Promenad med Doris. Tjejerna lekte picnick med sina gosedjur som tydligen var ute på åktur för att hitta rätta stället. Hoffa tyckte det var orättvis. En hel vagn full med leksaker!! Lika bra att ta tag i dragjobbet!   

 

 

Fin filt. Den vill jag ha!!

 

 

Oj va man måste kämpa!! Han drog nog vagnen iaf 1 meter!!

Annorlunda inlärning av drag...men va fasen?! Vi har väl aldrig följt de rätta metoderna?

Varför så denna gången?   

Han får helt enkelt "fria tyglar" så han får lära sig själv. Haha!!!

 

 

Haha!! Filten fick jag med mig till sist!!   

 

Nej...detta med bilder i varje dags blogg blir ingen vana. Hade glömt vilken tid det tar.

Men det är ju roligt att föreviga händelser som aldrig händer annars. Det är då ett som är sant!! 

 

Imorgon tänkte vi nog ta och skaffa oss ett nytt spännande äventyr. Har några på lut, får se vad det blir av dem.

Sol önskas!! För den delen...vad var det jag skrev upp i det där MEMO´t nu igen??

Ni ser. Minnet jättekort och obra.    Det enda jag minns är att jag skrev väl upp naturgodis?? Älle?!...



Av csa - 3 juli 2013 14:07

Kompostgaller
Diskställ. Vitt. Trådvarianten.
Turkos. Brödlåda. Coolt. Snyggt.
Hönsnät. 50x50 should be enough.
Jord
Hopphinder
Pappersinskick x2
+1
...å lite mer...

Minnet är bra men kort ;)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards