Alla inlägg den 1 juli 2013

Av csa - 1 juli 2013 08:40

Jag tror jag har upplevt en sån där helg som man liksom minns.

En helg som "allt" hann hända på kortast tid.

Men helt underbar har den varit!!


Den började i fredags (som förvisso alla helger kanske gör...  ) men efter "arbetstid" kom söta Carola och hämta upp mig och vi drog vidare för att våran lilla 30-åring skulle få bo i Herrfallet. Man brukar göra så. Äldre får vara med och bestämma lite...  

Eller njä. Hon är nog rätt ung. Men säg inget till henne...  


Och i stugan hade vi det SKAPLIGT mysigt, skrattigt, skvallrigt och TREVLIGT!! Gissa liksom. En stuga med 5 brudar av samma typ ungefär... Bara några som snarkar mer än andra.  

Detta skulle man kunna göra varje oftare och oftare. 

Det nästan häftigaste hände där också. Bastu!! Ååååh den värmen va gott!! T o m benet från h-vetet blev väldigt nöjd av den intensiva värmen. Är inte det orsak nog till att man ska få en??   


 

Gott!!! Skål för bäbisar och kommande bäbisar...älle!?   


Hemresan gav magsmärtor. HerreGud. En broms. En glutt i backspegeln. Knappt några "skrik", en tvärnit. En flyende chaufför. Ja...man behövde liksom vara med för att se det framför sig.

Det har faktiskt inte tjutig/pipit så mkt i mitt ena öra sen dess. Kan de ha "botat" mig??   


TACK Carola, Elin, Madde och Frida för en härlig minitripp!! Ni är bäst!! 


Vid 12 hämtades jag upp av sambon.

Och så bar det då av. Liten "utlandstur" sådär på en lördag. Det gör väl alla?? 

Resan gick bra.

Ja, jag sov ju en timme kanske och eftersom jag inte körde kunde jag ju röra på mig som det behövdes eller inte. 

En liten ögonförvirrare dök upp 2 gånger framför oss. 

Först får man ju nästan panik.


   

Men det är alltså en lastbil som har flera andra lastbilar på vagn efter sig. 

Så nåt möte är det alltså inte.

Men man luras lätt!!


Vi kom fram till Berner-Tunet´s Kennel i ganska bra tid med vad vi trott.

Och ja...eller nej...jag hade ingen kamera på mig...jag hade ju valpar att klappa på och mamma Ine...och underbara Yenna... *suck* Det blir varmt i hjärtat!!   

Bortskämda blev vi också. Mat och fika och god prat länge, länge!! Hade lätt kunnat stanna kvar men...det fanns ju en hemresa...och de vill nog inte ha svenska illegala flyktingar i huset.    Tokigt folkslag de där svenskarna!


Men vi åkte ju då såklart inte hem tomhänta.

Vi fick faktiskt med oss en helt underbart ljuvlig liten Hoffa.


 


Nu var ju kameran död pga batteritorsk. Men är Gud god så slipper mobilen försöka få till "den bilden" idag då?!

Eller så gör vi sånt vi är bättre på.

Gosa och leka.

Ja så blir det säkert!!


Första natten med gänget har gått perfekt. En pinkpöl på utsedd plats.   


 


 


 


 


   


   


Men nej! Nu har vi inte tid att hänga här vid datorn mera. 

Det lyser en stor sol ute. Och passa på att vara ute så mycket som möjligt är inte fel. 

Vi måste ju utforska den "stooora världen" (trädgården) mera!!!   


 

En snill och god gutt! Det är Berner-Tunet´s High Five "Hoffa" det!! 

Och jaaa...han luktar sååå gott och är sååå mysig!

Gud det var länge sen man hade en liten valp i huset.

Men nu är han här!

TACK Gro och Kristoffer!!!   



Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards