Alla inlägg den 8 juli 2013

Av csa - 8 juli 2013 23:55

En lång dag. Mkt humör.

Nytt öga med inflammation. Skjut mig. 


Allt startade med 2dl o´boy över hela vardagsrummet.

Där kom allt av pedagogik fram kan jag säga. Fast omvänt. Men mina fattade. De gör det när morsan säger vad hon anser om saker som är och inte är!

Uppfostrade. Jojo... 


En varm äcklig dag. Men storm samtidigt som inte gav nån speciell svalka. Mysko!? Ömsom svinkallt. 


Sen blev det ditt å datt å så tyckte jag att lilleman skulle få prova gå i koppel. Halsband är nåt    har uppfunnit enligt honom. Man kan inte gå med sånt på.   Vilken tur han har som bor här där sånt sällan används.   

Men saker måste man ju lära sig. Enligt Falcon finns det ju ouppfostrade hundar. Då är det bra att matten har "oss" i koppel så vi har våran del i lagen på vår sida. Falcon var en klok vän. Nog den klokaste berner jag vet om. 


Så till City bar färden. Lagomt långt i bil för en liten svettig kille. 

ICA. Skräppåsen. 

Stopp utanför. "Vart gick husse??? In genom dörrarna...de såg jag...vi hänger på, matte!!"   

Men självklart blev det inte så.

Tjejerna drog till närliggande lekparken och det var väl dit vi också hade tänkt gå.

Det blev aldrig så.

Först kom Vigge med son. Ååååh så glad man blev av att träffa honom!!!     

Sen gick han. Då kom AS m. mamma. Åååååh så glad man blev av att se dem!!   

Och de hann knappt gå innan Erica och Tulle dök upp m. sin son. Behöver jag förklara om han blev glad?? 

  

Härliga lilleman!!   

Sen kom hussen tillbaka. Så...långpromenaden blev den lilla sträckan tillbaka till bilen. Då gick han som ett ljus i koppel. 

Vilken talang!!!   Och vilket steeeeg! Jag som inte går så speciellt hurtigt hade väldans problem att hänga med i den traven. Nice!! Hundar ska kunna röra sig!   Eller när han stajlar har hussen ett namn på han: Lippizaniern.   Ser en hel del liknelser vid när min häst fick nya framskydd måste jag påstå.   


Nåja. Hem kom vi igen. Skulle ha stannat för att kika på hästarna men den gårdsplanen var knökfull av bilar. 


Nu ska jag försöka övertala honom om att vi ska sluta förflytta hela skohyllan och sova istället. Vi ska ju på ÄVENTYR imorgon!! Det kommer bli pussigt. Det kommer bli soligt. Det kommer antagligen bli en hel del väta. Det kommer bli roligt. 

Vi längtar, redan nu! 


Av csa - 8 juli 2013 00:01

Som kommer från flera dagar tillbaka.

Orkar ju inte jaga ihjäl en valp med en kamera hela tiden liksom...  ...


Det händer nåt lite hela tiden.

Sambon hemma nästan HELA dagen! Stoppa pressarna!! Ring...nån!! Nästan Trissinköp på den.   


Valp utforskar ALLT!

Kissen är dock det största dragplåstret av allt tror jag.

Rolig ser Hoffa ut när han smyger. För det är just vad han gör när han ska närma sig henne.

Huvudet sänkt...rörelser i slowmotion...HAHA!!


Annars var det ju Agiltiy igår som sagt.


  

Här är brudarna i full gång med träningen.   


De har så roligt!! De är jätteduktiga. Busungarna!! Jag bara ler åt deras hundintresse.


 
(Här å då när bilden togs var det bara bus förvisso...)


Men. Somliga saker imponerade mer än annat när de körde. 

   

Trodde väl aldrig den herre skulle vara såå intresserad av detta?

Man lär sig nåt varje dag, sägs det...

 

 

 

 

Yes. Så är det! "Lillebror" har ju 10veckorsdagen idag.

Tänk att det gått en hel vecka sedan han kom hit???!!!  

Varje dag visar han nya egenskaper.

Tomten är nu helt genomsökt. Man får inte vara i jordgubbslandet! Man får inte gräva i rabatterna. Man får inte bita Doris i svansen. Bosses svans går bra. Men han har ju massa päls på sin förstås.   
Man har lärt sig att när de stora har ben...då väntar man på deras vattenpaus. Då snor man det!! Och när de kommer tillbaka och inser sitt misstag...ja då är det ju försent. Då får de vänta på sin tur!! Eller får och får. De gör det bara. 

 

Nyfiken men inte dum på nåt vis!

Glad!!!

Söt, självklart!!

Intresserad. Tänkande. Go. Busig.

Många egenskaper besitter han. 

Han är spännande!

 

Här på kvällen hade han och Hannah nåt för sig.

Jag fråga inte så utan smygfotade dem bara.

Senare fick jag höra att de tränade!! Ooookej!!   

 

       

Kan High Five med baktassen också. Om jag vill!!   

 

  

Det är jobbigt att träna...

 

...så...

 

 


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards