Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Jag älskar A-C! och IKEA!! :P

Av csa - 26 juli 2010 16:47

Oooonej!! Inge ångest här inte för att en ny vecka har startat. Det är ju ff SEMESTER på schemat!!  Jaha?? Hade jag nämnt det förut?? Hm...måste jag glömt...eller nåt...  


Har precis ramlat in hemma igen efter en sväng till...... IKEA!!!!!!!!!  

Det var ju en halv istid sen jag var där sist. Men idag så!! Perfekt regnväder - för shopping.

Hem kom den efterlängtade byrån till vårat sovrum och lite annat "smått och gott" som ju alltid ska bifogas. Till Ikea åker man inte för en sak...fråga sambon min.   

                   
             (Fast vårat inköp är svartbrun... Perfekt kommer den bli!  )

  

Kvällen lär vi kunna skruva och montera och placera lite, om vi vill. Annars ska man inte  hasta inte. Tid för sånt finns. Men jag har dessutom tjejernas kryp in till klädförvaring att sortera och omplacera. Lite skoj, men mkt jobb!!!


En liten detalj från dagen men ACK så stor iaf. Sen läääääänge tillbaka så har jag sökt med ficklampa efter ett Sennenblad där jag skrivit en "artikel" i. Långt tillbaka så försökte jag med de övriga i redaktionen komma underfund med vilket nummer det var. Men utan någon framgång alls. Men!! Underbara Facebook säger jag bara. La ut en stänkare där i morse...och vips. A-C min räddande ängel!!!!!!!!!   Sa väl bara vips så hade hon luskat rätt på rätt nummer och nu hoppas jag sååå att någon delger mig skriften. De få raderna är ett av få i prent som jag är sååå nöjd med. Har länge velat ha det som en "kul grej" på min hemsida. En enkel förklaring på det krångliga begreppet - hundutställning!

Vet att det har både roat och oroat folk...därav är det defintivt MINA ord!!   

Åh...va glad jag är!!! Det behövs inte mkt för att glädja en gammal kaktus inte!!


Det behövs inte heller mkt för att göra mig sur. Stubin som en fjärt lång har någon uttryckt. Kan stämma. Ibland...

Det hände idag iaf. Ett telefonsamtal och jag blev irr direkt.    Alltså folk! Att få hjälp är inget man kan begära och inte kräva. Hjälp får man pga någons välvilja. Och frågar man om hjälp...får svaret i stil med "inte just nu...men jag hör av mig...". Ja då jävlar väntar man! MEN! Det finns folk som på nåt vis "frågar" och då fick ovanstående svar...och sen har mage att ringa och skynda på en!!!!!!!!    Sånt där jag mig piss-sur! Man beter sig fan inte så!!

Hade det varit min hjälp hade svaret blivit tvärnej där och då! Men...Mr Snäll Försnällsson ställer upp... *morr, morr*...


Tar en kopp kaffe nu och planerar nästa steg i en nästintill underbar dag! Semesterdag glömde jag väl inte säga va??   

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

27 juli 2010 08:33

haha, ja det är ju trevligt att man kan vara till nytta........finns en mening med att inte slänga gamla tidningar, jag tycker att det är kul att gå tillbaka och titta på att dom som nu glider runt fullvuxna och granna har oxå varit i ett mindre format faktiskt.....;0)
Sen är det ju en hel del läsvärda faktaartiklar oxå.
Maila mig din adress om jag ska skicka blaskan ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards