Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Lite shopping och provsittning

Av csa - 28 juli 2010 15:37

Phu! Varmt idag och jag (och sambon) våra nötter skjutsade barnen till fastern deras så de kunde åka till Skantzöbadet för lite svalka. Det var iofs inte nån dum idé. Men vi...


Ja vi åkte till stan ist. Va smart nog att skicka in sambon till affären där mina "fel-storlekade" tröjor hade inhandlats. Han fick pengarna tillbaka. Fast den ena var på rea.   Sånna brukar man ju inte få byta. Men skickar man in en karln med bedjande blick i en riktig tjej-affär...ja då kan sånt funka!! Hett tips!!


Ist fick jag med mig en annan tröja hem. Den passar! Iofs lite för stor..men jag gilla den så jag har väl nåt att växa i nu.   


Sen fick ögondoktorn kika på mina ögon och konstaterade att de nog mår bra av linsprovandet. Så nu fick jag beställa. Tack!!


Vidare till Hööks. Två flughuvor till Vendie och Aladin. De kommer bli nöjda!


Vovsarna fick såklart en ny skörd med ben och en ny säck av den smaskiga maten.


Sen lite bil-kikande. Många finns det ju såklart. Provsatt en 250 000-kronors XC70. Undra vem som kommer köpa den. Den bokstavligen STANK dynga!    Hur kan man förstöra en så ny fin bil??? Och bilhandlare som brukar rynka på näsan när man haft hund. Tänk om gubar!!
Jag hitta en som jag gilla. Ska fundera lite på den...

                                         

Den var framför allt av mycket-sitta-skönt-modell. Det behöver jag. Jag mår inte så bra av att åka långt i den vi har. Bara att inse ett trist-faktum, för övrigt är ju bilen underbar av alla avseenden. Relativt billig att köra trots storleken faktiskt!! 
Men jag är ju tyvärr "knäpp" i kroppen. Och de lär ju inte gå att vända i ett handslag. Får anpassa mig av den kropp jag har helt enkelt.   


Nåja...tar en kopp java här på altanen nu. Och inväntar de små bad-brudarnas hemkomst...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards