Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Duktig sambo <3 och frestad...

Av csa - 28 juli 2010 20:11

Min sambo. Han är duktig han!    Inte nog med att han faktiskt är en jättebra pappa, en för tålmodig husse och allmänt hjärtgo så kan han saker också. (Måste skryta lite om honom för en gångs skull...han får ta så många "hjärtliga smällar" från mig i tid och otid, så han kan få lite creds också...idag iaf...  )

Det turliga i det hela är att jag tar minst lika många smällar...även om det inte märks eller hörs. Vi tar och ger. Det är sånna vi är liksom.   


Källaren har snart utvecklats från en riktigt äckelpäckelställe till en fullt funktionsduglig tvättstuga, kombinerad hund-dusch-rum. Golvet i duschen ska silikonas lite sen är den klappad och klar för hundbadning i alla väder!  (Något slags bord ska till också. Så slipper man bryta ryggen av sig) 

Naturstenen på golvet där är faktiskt VIT-aktig den här gången. Mörkblå blev det som tur är aldrig!    (För de som läst på FB om den historien...)

Golvet i stora rummet är så gott som färdig-fogat. Den lilla "hallen" är just nu under klinkers-läggning. Väggarna i båda de rummen är målade och klara. Toaletten är ingenting gjort i ännu. Man kan inte hinna allt på en dag. Men den kommer bli minst lika nice den kan jag förutspå. Fasen så härligt att få en till toalett!!   


Det där Facebook. Det är på gott och ont det finns. Man blir onödigt sugen på saker där. Är det inte valpar så är det nåt matigt.    Svamp hittar folk överallt. Här finns inga. Eller ja menar...jag hittar inga.   Det finns säkert. Sambon blev tydligen frestad av FB han med. Så nyss försvann han och Falcon ut i snåren där han hittade massor förra året. Lycka till säger jag!   

Men Falcon verkar iaf ha inställningen på ATT det kommer hittas något...

                

                       

      -Häri ska vi ha nåt Husse! Då blir matte både paff, glad och stolt över oss!


De andra två grabbarna fota jag igår kväll. "Bläckis" lever ff kan jag då passa på att berätta. Men igår knaka det lite i sömmarna...

        
Lite dragkamp, lite "skaka bläckis" och så lite naggande är mysigt!!

                   
Här vet jag ärligt inte vad Dante gör. Men   skoj blev bilden. Första tanken när jag fick se den var det där spelet "kasta Gris". Sidfläsk ni vet!   

Nej nu va matte elak igen...att jag inte ens kan hålla mig "snäll" en hel blogg?? Avvänjningsklinik sökes!!


Sugen på saker skrev jag.

Japp.

Den är Svekhults-ia är orsaken till att sambon och hunden inte fick komma hem totalt tomhänta. Jag skicka med en beställning. På...

Ska bli mumma!!! Semester är väl till för att njutas va?   

Somliga, läs Jag, njuter MYCKET!!!   

Ciao!!

  

 
 
ingrid

ingrid

28 juli 2010 21:49

Underbara Falcon. Sååå sugen på att ranta runt i skogen efter svamp. Hittade de nåt?
Tjusig bil. Passat har jag oxå funderat på men det lutar nog åt en halvkombi modell för mig. Min jädra hund vägrar ändå att ligga ner i bilen. Nyfiken på allt utanför och då måsta man ju sitta så att man ser.
Det där med våra ryggar ja. För min del tror jag att jag behöver en bil med lite hårdare säten. Kommer för sjutton knappt ur den jag har.
En djungel det där, mycket att fundera på.
men i morron blir det IKEA istället, om nu du lämnat nåt kvar där.

Ingrid

http://www.knodden-barnabas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards