Alla inlägg den 20 juni 2010

Av csa - 20 juni 2010 23:10

I´m  baaaa-aaack...   

Inte så mkt att orda om idag. Det kom aldrig någon sol, blåste lite kyligt och sen på eftermiddagen fick jag kuta hem för spöregn. Timingen var oerhört välplanerad.


Hann tjöta med grannen en lång stund. Mer förkyld människa har jag nog inte stött på. Bacillerna stannade där hoppas jag. Hästarna är nu iaf på bete så vi planerar att åka dit med barnen och ha picknick* nån dag.  (*stavelsen enligt Wikipedia...själv har jag ingen aning...)


Döttrarna har varit på teater med mormor, Madicken. Det hade varit en kall och regnig föreställning. Ute var det också, iofs under tak, men endå. Och sen ha över en halvtimmes paus när det är teater för barn!? Ingen smart idé... Mina höll iaf ut nästan hela tiden och levererades hit hem vid 17:30.


Så kom karln hem också. Han såg lite mycket sliten ut. Och så var det dags att räkna vinsten. Resultatet blev.....  ....  ... Nähä! Bara å gå till jobbet imorgon också.    Men man ska ju inte klaga. Har ju ett jobb att gå till iaf! Även om det ska bli helt sjukt underbart med semester. När nu den dyker upp...

Oroligheter i Luleå hade det varit också. "Stor motorcykel-klubb-"ställe hade visst stått i ljusan låga, eller iaf i stor rök, berätta karln. Allt hinner man tydligen uppleva när man åker på trav?? T o m lite dagen-efter-huvudvärk om man hade kännt efter!?   Kanske Jet-lag bara...  


  

Våra pioner är på G (för att skriva om nåt helt annat). Jättevackra i början. Oerhört skräpiga i slutet. Just nu fina med sina regndroppar på.


Lite skräp på hundfronten här också. Lär sponsra en veterinär snart om det inte lättar. Inge roligt att skriva om, så jag låter bli. Annars tar man med sig "dumt" ner i sängen och så kan man inte sova...


Tog nyss en bild från utsikten nedåt vägen.

  

"Lampan" har snart slocknat. Med andra ord är det verkligen dags att gå och sova. En ny vecka - kort-vecka - anlakas.   

Av csa - 20 juni 2010 09:36

Jag kanske inte får göra så här...men jag kan iaf vara så pass ärlig att jag delger att bilderna har jag lånat här: http://www.greentree.se/ Hon är en helt fantastisk fotograf, Lillemor Böös!!   Den fina bilden hon tog på våran Puck hänger som förstoring på väggen här hemma.    Och där ska den hänga!!!

Men hur som. Jag fann dessa på hennes sida igår, från SV-utställningen i Avesta. Jag lånar...

  
Fotograf: http://www.greentree.se/ Lillemor Böös
Fina Avelsgruppen som slutade hedrande 3:a!! Bosse och husse trea från vänster

  
Fotograf: http://www.greentree.se/ Lillemor Böös
Och snygga var de även utan "morsan"   . Tror det var 15-20 grupper som dundrade fram men den här ligan med Bosse till vänster, slutade 2:a!!!


Va gör det väl att det regnar liksom...  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards