Alla inlägg den 19 juni 2010

Av csa - 19 juni 2010 22:28

Ska nu ta och göra nya försök till att se den där filmen jag inte fick se igår. Hängde precis sista maskinen för idag så nu är jag värd slappar-läge i soffan.

Men det är ju så enkelt å skoj å ännu enklare att blogga här...så varför inte en till idag?!    "Alltid retar det..." Ja, den sloganen kan ni ju vid det här laget...  That´s me!


Jaha, då hade vi en till prins i landet då!? Oj, vilken förändring det kommer bli för oss small people va?!   Har kikat lite på teven, men tror jag kom in i sändningen exakt efter de sagt "ja". Typiskt mej. Men...jag överlever! Och känner man median rätt så lär jag inte för evigt missa det.
Och jag hoppas att det imorgon kan få vara normal teve igen. Är ju inte den största "bröllopparen" om man säger så... Har ju inte hittat den rätte ännu. Och enligt min mor finns han inte. Jag ska bara vara djävligt glad över den jag har! Hm... Mammor brukar ju ha rätt förvisso...  


Tog tag i två herrar här hemma idag efter att vi varit och shoppat lite jag och brudarna. Det blev en JÄTTEHÖG!   med päls som nu fåglar är välkomna att komma och inreda med. Ägarna till f.d pälsen ser faktiskt inte alls så tokiga ut - utan överskottet. Den ena är ju ingen päls-måste-ha-hund så han blev nog nöjd och hade önskat att jag skulle ha klippt mer än jag gjorde...den andre märks det inte så mkt på. Om man inte tittar på svansen förstås...   Men den plymen kommer väl tillbaka den med någon gång - när man inte behöver den.


Tvättmaskinen har fått jobba häcken av sig idag. Och det är jag väldigt nöjd med. Det var liksom det jag hade som prio 1 den här helgen. Och det är ju långt ifrån varje dag man lyckas på sånna fronter.


Nej ni, nu när mina godisråttor sover ska jag passa på att starta den där Precious-filmen igen! Enligt utsago ska den vara "allt". Ser fram emot det!

Här är brudarna tidigare idag...

  
...med allt vad snacks kan heta! Gottigt värre att vara ensamma med mamma en lördagskväll!   

Av csa - 19 juni 2010 10:48

Sitter och väntar ut en tvättmaskin. Roligare kan man nog ha det. Men vem ska göra det inte-roliga då? Ser ingen som anmäler sig frivilligt här iaf...   


Om ungefär 3 minuter så kommer den "käre" grannen med den storpissande hunden förbi. Sånt kan också "roa". Ser verkligen fram emot när vi fixat vårat staket. Just nu är det obehandlat (förutom inpissad då!) och mossigt och fult. Men funktionellt. Om det blir som vi tänkt oss blir det i slutänden VÄLDIGT vitt. Tycker man då ff att det är heeeelt okej att låta sin hund pissa ner andras egendom? Hundfolk...eller i detta fallet - Vettlös hundägare.   Det är bara sjukt att man inte kan (om nu hund-fan inte kan hålla sig i 10 meter) ha hunden skvättandes mot en ödetomt ist för att spraya ner ett staket till en tomt där det faktiskt bor någon!? Eller jag kanske bara är kräsen...

Låt mig isf då vara det!


Ganska okej väder här idag faktiskt. Lite sol, lite moln, hittills inget regn. Undra hur de har det i Jönköping? Är faktiskt glad över att inte åkt dit. Lugn och ro och inget stress. Hade ju också varit lite småsvårt att vara i en ring samtidigt som man har två döttrar som rör sig mer än gärna självmant, och gärna inte åt det hållet en annan tänkt sig. Det hade nog inte blivit mkt till kvalitétsbedömning det.  


Fick ett mail här om dagen. Från SKK. Det är en artikel som Hans Rosenberg skrivit. I det stora hela så handlade den om "Jag dömer din hund för dagen, du dömer mig för resten av livet!" Den är ganska roande. Vi bloggare och hemside-ägare skriver mkt fina och inte alls så fina utlåtande om bedömningar vi får på våra hundar. Är det många av oss som tänker på att domare också kan läsa och googla sig in på bloggar/hemsidor/allmänna utlägg? Inte så säker på det alla gånger... Många hårda ord faller i text. Men ibland är de ju faktiskt "befogade" - ur våra synsätt! Man kan bli felbedömd. MEN man kan också blir felbedömd åt andra hållet...  Menar då inte att jag tycker min hund är as-snygg, men att den i verkliga livet kanske bara är och förblir en medelmåtta... Nej, jag menar bristfällig bedömning. Ofördelaktig bedömning. En hund kanske har mkt päls och ser tjock ut. En domare kanske bara ser och inte känner...så kan du vara lugn för att du har "tjock" i kritiken!
Sen finns det uttalanden som inte är mkt att hänga i klädskåpet. Se bara hon i Österbybruk. Någon som hörde hennes ord/tal innan bedömingen? Jag gjorde inte, men sambon berättade lite i korthet. Jag har ett utlåtande om dessa ord:  !!!! Och det värsta är - det hon SA va INTE vad hon gjorde! DET är felbedömning tycker jag!!

Men denna artikel, för att återgå, är iaf bra skriven och bör publiseras tycker jag. Det är ju en domares tycke och utlåtnaden - från två håll är bra utlåtanden!   


Några "visa ord" ut i etern från en vis dam...eller kanske bara en tjöt-kärring? Bedömingen är olika...  

Har också fixat till bakgrunden här...lite...vet inte om den blev så toppenbra faktiskt...  ...kanske får tänka om en gång till...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards