Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Oegoistiskt Egoistisk

Av csa - 31 januari 2011 23:41

  Det är nog det Jag är?!


Jag tror jag kommit på det.
Hittat det.

Jag går genom "eld och vatten" för mina djur, barn, nära och kära, familj...

Jag kämpar med mina "projekt" i livet mer än vad som är hälsosamt/möjligt för min ork.

Jag är envis. Fasligt envis. Bara jag orkar.

Behöver någon nåt...klart den ska ha det. Eller?! Barnen "behöver" väl alla nya saker de kan få? (En liknelse, inte verklighet. Mina barn får inte alla leksaker som de pekar på. Långt ifrån.) Kläder? Göra saker? Hundarna behöver nog 70-11 halsband och koppel. Klart de ska ha nåt nytt? Ska det inte vara sånna och sånna grejjer i ett hem? Tar två? Vem ropade? Jaha...behöver hjälp? Jag kommer!!


Någonstans i det hela slutar jag här.
Liggandes i sängen. Trött. Ont i skallen. Sjuk. Inte febersjuk, förkyld, vattkoppor så...men inte hälsan själv.

Fick gå hem från jobbet. Skallen i bitar så jag mådde både illa och svidande trötthet. Dag 3 med skallebanket som i en liten ask. Somnade 14 och vaknade många, många timmar senare. Nya piller. Inte helt hel i skallen än dock.


Egoistisk är jag. Rent av...utan att vara mild i språket - Elak så enda in i bängen! Långsint dessutom. Mot sånna som inte faller mig på läppen av ena eller andra anledningen, ojoj. De kanske gjort nåt eller ännu värre...gör nåt emot nån som Jag håller av. Då är jag inte ens snäll när jag somnat.

Orättvisans namn har jag inget för.

Kalla mig vad de vill. Men jag står för mitt ord även när de inte är fina ord.


Jag glömmer nog bort att skämma bort mig själv. Jobbigt erkännande. Mycket jobbigt erkännande!! För vad behöver Jag???  

Tror det ligger nåt i den lilla dängan: "Älska mig mest när jag förtjänar de minst..."

Nu kanske jag inte är den som förtjänar det allra minst. Men definitivt finns det nån som behöver det mera än Jag.

Eller är det bara o-ego-tänket igen???

Jag kanske bara ska ta mig tiden (som inte finns) att pyssla om den dära...Mig! Hur gör man då???


Ska sova nu (igen). Kommer inte ha några problem med det insomnandet. Tagit ett nytt skallepiller och hoppas den blir den sista på länge. Och att den spikar igen denna perioden av onöda.

Man blir inte mallig och glad av att höra dunket och ha högerögat bortdomnat vill jag lova.


Imorgon vill jag vakna pigg.

Vill åka och spela innebandy med mina vänner imorgon på Fysen. Det är nåt jag uppskattar, gillar och långt ifrån orkar men är lika glad varje vecka NÄR jag orkat.


Har nyss legat i badet och försökt slappna av. Hela kroppen gör ont. Den är trött. Varit dåligt med sömn sista tiden. Förr kunde man leva på luft och kärlek. Nu...jag måste SOVA för att leva och orka.

Tur man blir äldre och visare...


Lite bilder med lite gläjde i kan aldrig sitta fel.

Tack för idag och för den här månaden! Mer sol och vår - Jatack!!


     

  

"MIN" nya kudde-stol är numera långt ifrån bara min...

Falcon och Bosse är de största stol-tjyvarna.

Bosse gosar numera heltid med sin nya   GRIS   i "min" stol...
som inte längre ens påminner om en stol. Mer än stor pös-säng. För enbart hundar!   
(Hur var det nu? Matte är en Elak en?!...)


Avslutningsvis. Va tror ni att det här är?  

  


Sköt om Er! Ingen gör det åt Dig!


Varmt STORT TACK till Era fina omtänksamma ord!! De hjälper!   


 

 
 
Sanna

Sanna

1 februari 2011 09:47

Vi hade en gång en flasköppnare som såg ut ungefär så där, fast den var genomskinlig...
Så min gissning är flasköppnare!! ;-)

http://www.bernergrabbarna.se

 
Ingen bild

Maggan Wall

1 februari 2011 12:48

Hej Stina,jag tycker synd om dig,det verkar som att du aldrig får vara frisk,jag tycker du skulle prova att åka till ett SPA det är härligt man blir som en ny mäniska eller prova bara masage det är värt pengarna,krya på dig,vi ses kanske i Sala Kram Maggan.

 
Lena

Lena

1 februari 2011 19:40

Ser ut som någon %aktigt som man kunde köpa på finlansbåtarna! Bli frisk nu Stina snart är det vår!
Kramiz!

http://www.bernerlena.se

 
Ingen bild

Sinnika

1 februari 2011 19:50

Men stackars dig, hoppas att det känns bättre inom kort. Du är rolig du, gissningslek. Jag tror det är en nattlampa för att hitta mannen i mörkret.

 
Ingen bild

Susanne

3 februari 2011 07:45

UPS...! Bosse har drällt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards