Alla inlägg den 12 november 2011

Av csa - 12 november 2011 22:19

Nu j*vlar är de snart öööverallt! Superstars. Heros. Gudinnor och Kungar.

Har ni sett dem? Hört dem har ni, jag lovar!


 

När jag var liten såg "de" ut lite såhär.

Stålmannen. Störtcool kille som orka allt!

Smart va han också, såklart. Bäst liksom.
Stark!!

Han var PÅHITTAD.

Han fanns inte för han var liksom

mer än vad en vanlig dödlig kan bli . . .


Men nu. Nu tror jag jorden brunnit av lite för mycket alltså.   


Kolla bara in alla politiker. De räcker inte med att de hörs och vi är lite smått piskade att följa dem och dyrka deras val, varesig vi vill eller ej. Nej, de har fått högmod maximus.

De leker med våra pengar. De tar och tar. De får äckligt mycket mer än de förtjänar. De kan väl inte egentligen sova med goda samveten, eller!?!   


Se på arbetskamrater, vänner eller varför inte bekanta.

De köper - ALLT. Det som igår var bra bara måååste bli bättre imorgon!! Brått har de också vad det verkar?!

Och om de inte handlar något så ska de ideligen vara "förmer". De kan! De vet! De har gjort!! Inget är omöjligt, enligt Gunde Svan. Vet han vad han ställlde till genom att stifta in de orden i folks skallar??


Inom hundvärlden är det (såklart) inte ett minsta dugg bättre.

Beklagligt.

  Är det verkligen någon som fortfarande ser HUNDEN i det hela? "Människans bästa vän". Jag är ledsen att förtälja att Hunden nog INTE säger dito om den frasen.

Nej, numera så kokar det.
Att gå in på hundindustrierna behöver jag väl inte ens? De är för sorgliga.

Vem är bara ute på promenad i eftermiddagslugnet, kopplar av genom liten promenad i lugnt tempo och andas frisk luft med en kär vän som bara vill ha en pinkvända?

Inte många.

Nu ska det vara och påtala.

"Den ena" fick mig att asgarva idag.

En sån där "icke utställare" för inte alltför länge tillbaka i tiden. Då hette det att "vi andra" bara värdesatte hur våra hundar gick på utställningar, såg inte individerna. Resultaterna handlade bara om vem som lyckades klippa sin hund bäst egentligen (enl. onämnd). "Vi" kunde egentligen ingenting om hundar som djur.

Numera är det annat ljud i koskällan. Numera heter det att "det gick sådär" på utställningen . . . för hunden blev bara Bir.   

Öh!? Nog för att man kan vända kappan efter vinden, men nu jävlar blev det nog storm under underkjolen t o m!! Betyder utställningsresultat något NU alltså??

Ja, jag hängde inte med när det hände där iaf . . .


En annan "kär en". Varken ser eller hör hur oerhört det låter illa om skrytet som öser ner värre än regnet sommaren-09.

H*n fick en liten, liten smula att älska. Nu är det ett bageri av det hela. Det är fantastiskt, mer än ofta. Det är pussilussigt och överkokt mest hela tiden.

Det glöms en lite del i det hela. Denna fantastiska bakelse är inte hemlagad eller ens påhittad i sitt egen förnuft.

Sorg . . . för det hemlagade som en gång i tiden förespråkades, och jag tror faktiskt det var av ärlighet. Det verkar inte vara ens nämnbart mera. Stackars valpköpare som en gång i tiden harvade lera för gurun.


Äldrevården. Jag är inte där ännu. Och det tackar jag för! För helt ärligt så önskar jag att jag är död innan jag ska in på nåt hem. De väger de gamlas blöjor för att se om de inte kan använda dem längre innan de behöver bytas.

Is this for real?!?!?!   

De äldre. De som tagit om hand om marken vi går på. sett till att vi har det så bra som vi faktiskt har det i dagens samhälle. DE ska sitta i pissblöjor, kvarglömda på toaletter hela nätter, de ska äta sin egen avföring, de ska ha liggsår.


Att VI inte skäms!!


Det finns kungar och drottningar redan. De behöver inte bli flera! Våra egna kanske inte faller alla i smaken (inte ens mig) men de är det de är av en anledning.

Vi är inte mer än andra.

Vi kan inte skriva in våran Facebookstatus: Idag blev jag bäst och förärades med en kungakrona. Och sen tro att det ska slå in.


Alla behöver vi toapapper av samma anledningar.

Alla äter vi för mycket, utan att skryta om det.

Alla behöver vi någon.

Varför ska vi då skryta a-let av oss pga något vi inte har råd med egentligen . . . Att tappa vårat värde som person! Se våra vänner dra sig undan . . för att vi tappat oss själva, är det värt?

Att vara sig själv är inte kriminellt. Och inte ens farligt.


Jag är klar nu.

Om du inte håller med (innerst inne) så . . . var vi vänner??


## Tillägg . . . 20 mínuter senare. . .

Alla (läs min sambo t ex) förstod inte my point här. Är iofs inte så förvånad över det. Men . . .

Jag menar:

- Det är heeelt okej att inte vara bäst! Det är därför graderingen Bra - Bättre - Bäst finns till!

- Det är helt okej att misslyckas! Det lär vi ju våra barn från dag Ett, så varför ska inte vi vuxna klara av det?

- Din sanna vän förstår att du har sämre dagar. En sann vän kan också glädjas åt dina framgångar.

- Vi kan inte vara världsbäst i allt! Vem ska man tävla emot om man är snabbast, smartast och snyggast?

- Lär dig uppskatta The simple things in life. Inte ens det enklaste kan vara lätt nog alla dagar.

- Du är Du - vore Du nån annan så vore Du inte Ditt bästa!

(Got it, Kaj?!?!)

  


Av csa - 12 november 2011 12:26

De e lördag!!

http://youtu.be/ZR0v0i63PQ4


Gillar den Rihanna-låten muchas.   Tänk om man kunde lägga upp låtar här dårå. Nån kan säkert, but I´m not one of them.   


Min utsikt från altanen försvann nyss. Kör den gamla hedeliga plasta-in-varianten. Står pall mot snö och löv-inblås. Inte så vackert, men praktiskt. Lite som jag dårå.   
Fast nu ska jag ju inte ha nån snö här. Men han där uppe har ju sällan förut behagat mina önskningar så jag antar att det sketer sig i år också. *suck*


Fick en chock nyss. HIttade Husses Two Helpers ute. Ojoj. En hund var visst relativit nybadad. Observera VAR nybadad. Just nu är han en lerinpackning mega och vi ska inte tala om den andra. De får nog sova ute tills våren börjar torka upp eller nåt. . .   Så mina planer för fin-fix och fotografering av dem idag blir inte å tänka på ens. De får fortsätta leva livet och vara spekulerade ett tag till. Hehe . . .

Men jag kan ju tala om att de är vackraste bernergrabbarna som finns. De är ju mina!!   


I detta nuet så kommer resten av staketet på framsidan ner. K och K samarbetar. (Kaj och Kofoten alltså) Det kommer ju nästan se bra ut här utanför nu. Så länge man inte tar sig innanför de nyare delarna då. (lervarning!!!)   Se men inte närmare Tack!" kanske vore ännu en skylt att hänga upp här utanför??


Tänker lite Åsby nu. Hm . . . ja, för att göra nån nytta idag har jag inte lust med.

Vi får ´la se vare kan enda upp med här.


Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards