Alla inlägg den 5 november 2011

Av csa - 5 november 2011 23:45

Det blir jobb på måndag igen. Hm . . . men jag var braa nära om inte lotten varit fejkad. Vem gör sånt här elakt Trick or Treat egentligen???  


   

  

Finns bara ett spöke som kan åstadkomma nåt sånt . . .   
ps. Innan den här lotten blev Photoshop:ad så var det faktiskt en vinst på 75 spänn. Så helt lottlös blev jag inte! ds.


MEN. Det finns alltid ett Men med i bilden.
Har all anledning att vara glad idag iaf. Trots den samma summan på kontot som i morse. Har för det första flera underbara vänner jag värdesätter mer än alla pengar. En ringde idag . . . en lånar ut sina hästar åt mig . . . en ger mig energi . . . och ingen nämnd ingen glömd.


Och så får jag tjoohooa över Bosses fantastiskt duktiga dotter "Tutan" som idag tog ännu ett förstapris i viltspår. Såå duktig liten dam. Grattis Ulrika - igen!


Sammanfattar gärna också spårningen idag för mina killar. Husse gick spåren dock, för annars har vi inte varit tillbaka ännu.   
Dante, skogsmaskinen, hade plöjt genom träsk, stockar och sten som bara han kan. Demolition Man. Inte en endaste "apport" (klädtrasa) hade han med sig hem.   Men såå nöjd och glad han var, och så jädrans PÅ kan knappt en berner vara tror jag. Rätt oöm kille den där norrmannen.

Bosse, mer metodisk. Första trasan missade han men de 3 följande hittade och hemtagna. Duktig kille!!

Så olika spårtekniker, men den ena bättre på sitt vis och den andra bättre på ett helt annat vis.

Nöjda och trötta killar blev det iaf. Nöjda ägare också mao.


Blev omålat idag igen. Men stallet har gett mig den lugn och ro och frid jag så innerligt behöver. Mockning är en fantastisk syssla!!! En till del av staket kom upp också. Var hantlangare en stund åt Byggare Bob, men han är rätt redig karl som klarar sig själv också.   


För att knyta ihop dagens säck så säger jag bara:

En vän ska inte hänga med i din medvind utan förekomma dina motvindar!


Gonatt mina spöken!  


Av csa - 5 november 2011 10:23

Idag vore en rätt bra dag för att bli miljonär faktiskt. Jag ska iaf göra ett och några till allvarliga försök att bli det idag!! Får väl se om jag har alla hästar hemma . . .

"Siktar man högt så skjuter man sig inte i foten iaf!"   


Eftersom det blev inställd Mulle idag så får det hinnas med annat. Det är ju inte så att man är arbetslös precis.   
Tänkte att det ska läggas ett par spår ganska NU så ska de få ligga till sig i många timmar. Kärnspår är bra, ibland.

Häst"ägare" är jag också idag ja. Imorse så fick vi tacksamt gnäggande hälsningar när vi kom till stallet. Frukostfodrade och hann gosa med Nalle Phu (katt) en stund. Sen fick V och A ta med sig morgonhö´t ut i hagen. Mysisar!! Ida skulle själv ta ut Aladin, men han var lite piggelin så hon for med i hans svängar.   

Mockning senare inplanerad. Gymträning med andra ord.


Igår så fick jag lite skrattat också. Det var ju utställning i Växjö, har jag hört. Kul att åka på, tydligen. Massor av likadana kritiker och tydligen en domare som vände fina sidan till under bedömingen. Känner man sig som en vinnare som INTE åkte eller?! Saved money, saved useless hours!!   Fattar inte att man åker till det där stället som verkar tro att Sivavvor tar mer plats än en berner. Det har ju nu hänt fler än en gång.

Been there - very well done there!!

Det roliga är att det blir en massa "mummel" efter sånt här. "Aldrig mer för en sån kass domare" . . . etc . . . etc . . .

Men jag vågar ju påstå att de två som blev BIR och BIM och cert-tagarna klagar inte!!

Tänker folk verkligen på vad de skriver/säger  . Medans de dissar sin egen bedöming så kastar de ju faktiskt bajs i nyllet på dem som det gått bra för  . . .

Tycker det är skoj när det händer nåt annat jag! Alla har vi våra favorit-skit-domare!!

Men det är skillnad på skit å skit också. Det beror på vilken ende av snöret man ser på. Enligt mig är det ju bara en ände som är väsentlig. Men vad vet jag . . . jag är ju inte på så många kafferep liksom . . .

Hörde en hint också om att det varit mentalt jobbig utställning för somliga, men det var ju tur att "man själv" hade så mentalt bra hundar som fixar allt. Hm . . . Jaha?! Jag minns ett samtal som var mer än tvekande jag . . . "tack Stina, du hade rätt, tack!" har jag då missat . . .

VM är varje år va!?  


Ja . . . kära nån . . . det är inte bara jag som behöver nya brillor, det är ett som är säkert!


Nu ska jag ta och skrynkla ihop pannan så det blir minst 100 fåror. Hur sjutton ska jag lyckas få in en 1,60 säng i Hannahs rum . . . ?! . . .

Kanske kan tänka ut den nöten under spårläggningen?!


Auf Wiederseen (om det stavas så?)   


Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards