Alla inlägg den 15 november 2011

Av csa - 15 november 2011 19:00

JAG behöver skor.

Förra året "fick jag" ju ett par vinterkängor. Hm... De har jag haft på mig en gång. De var för stora och så blev de sambons och sen dess är jag lycklig ägare till inga kängor.


Nu vet jag då inte om jag behöver just ett par kängor. Men jag har insett att jag bedövande saknar mina jodphurs. Stallskor, i min värld. Boots i den modernare kretsen.


 


Bara å hoppa i!  


Och så kan jag tänka mig ett par ungefär sånna här också. Mina nutida är snart ett par föredetta walkingskor...


...och det verkar som om jag har en slags önskelista här (?) så jag fortsätter med en "beställning" om ett par varma kompisar också. Kanske sånna här?


     



Om sanningen ska fram. JAG behöver bannemej en jacka åsså.


Dyr, men annars duger nog den här.  

  

Har en typ likadan, höstmodell, som snart är 5 år gammal men inte en skavank på!

Det kallar jag värt pengarna.

Den har iaf överlevt både vardagsliv och skogsturer, träningar, bus och lek med hundar också.

För inte tala om pulkaåkningar (både med och utan pulka) med barnen.

Jackan är tålig!!!


Jeans, byxor för övrigt, tröjor...

Stina skulle behöva åka och shoppa åt sig själv inser jag.
Hur man nu lyckas med sånt... Handla KLÄDER...åt sig själv!??!?!! Nån som kan lära ut sånt??  

Eller så får jag bara hoppas att Tomten kikar in här och inser att jag i år faktiskt varit snäll ca 4 ggr, vad jag kan komma på. Det måste vara nytt rekord. What is it worth to you, Santa?   


Julklappsönskningarna börjar hopa sig här hemma sen en tid tillbaka.

Det är DS3...det är Lalaloopsys(jag fattar ff inte vad det är dock)...hästar...spel...dockor...datorer...mobiler


... Leksakskatalogerna far fram och tillbaka mest hela tiden och listor skrivs i vild panik ihop med jubel över tv--reklamerna.

STOPP!

Datorer och mobiler kan de    fetglömma...det andra önskningarna skulle tomten fundera på, sa han. Men allt beror som vanligt på hur bra man äter middag i det här huset. För i vårat hus så har tomten fullt med spioner sörrni. Vid första advent kommer tomten i gungan fram. Han är välbekant i det här huset. Typ tomtens nummer Ett-spion. Just like last year - Ida och Hannah!!!  

 

Gillar att de fortfarande är så små att de köper sånt här.   


Sen får man väl helt enkelt börja med rena hot och krav för att få i dem mer än 3 ärtor/måltid.  


Jul är väl inte så där hysteriskt Stina-aktigt egentligen. Men att det är skönt med en ledig dag vore ju fel att inte påstå.
Funderar i år iaf på hur skönt det vore att fira julafton här hemma. Inge jäkt och stress hit och dit och varför och närför och till den och den och...

Julafton är ju ett ständigt flängande - blä! När man väl är hemma igen på kvällen så är man ju så trött så man spyr, hundarna åtsidosatta mer än halva dagen och kan mörda för långpromenad. Och därtill ett par ungarna som vill komma igång med stor-lek med ALLA de nya klapparna direkt, ca 21 på kvällen.

Bad combo - trötta föräldrar och speedade barn. Don´t try it at home.


Näe...man ska nog fundera lite till på detta faktiskt... En jul i pyjamas skulle funka i mitt liv, tror jag!
Men förutsättningen den bästa för hundarna (om jag ska pyjamas:a dagen ut) vore ju om matte då enkelt kunde ta ett kvickt skutt ner i en sån HÄR varje gång det behövdes en pinkvända eller bara sträckas på lite bernerben efter köttbullarna och skinkan.



Jodå. Det kan nog vara lite mysigt med den kommande julen trots allt?!

  

Souptime - Ciao!  


Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards