Alla inlägg den 22 november 2011

Av csa - 22 november 2011 19:09

Jag gillar att ha rätt. Jag har ofta rätt, om inte alltid.   (Klappar på mitt eget ego, för vem ska annars göra´t?!  )

Men just idag så gillar jag inte att jag hade rätt...

Aldrig är man nöjd va?!


Vårdcentralen. Bakteriehärdens Mecka. Jag lovar, jag tar bara vartannat andetag, som mest, när jag är där. Alla sitter de där med rinnande ögon, hostar, nyser, snyter sig, gurglar och ojjar sig.

Fy fan! Jag får rysningar över hela kroppen!!!   

Men visst. Det är ju därför stället finns, för att bota sjuka. Men iaf. Jag har lite fobi över stället.


Idag borde jag gått dit med mig själv, efter fredagens...händelse. Men det finns sånt som går före mitt mående så länge jag lever.

Det är sambo, barnens och hundarnas hälsa.
Karln är kärnfrisk (lite väl högt BMI men va f*n...han är ju söt iaf), Ida och hundarna friska som nötkärnor.

Idag var det då Hannah som skulle kollas. Hon har haft "en grej" sen en tid tillbaka men igår så grät hon för den gjorde ont.

Då åker Supermamman med sin dotter till läkaren.


Jag googlade detta aber, senast igår. Det jag hittade var inte nåt jag tyckte en liten tjej ska behöva ha. Jag som tycker synd om henne när hon har feber och förkylning!!!


Nu blev hon undersökt och diagnosen blev som jag förfarade. Ljumskbrock.

Remissen gick iväg till lasarettet och nu får mamman i det här huset äta Valium tills tiden för vidare koll kommer. Eller värre...operation direkt??   


Dagen fortgick iofs i trevligt långt telefonsamtal med en goding...men...happiness never stays over dinner, skulle man kunna säga.


Nästa grej.

Middagsdags. På menyn: Färsk Torskkfilé med kokt potatis MT. Gott!!!

Öppnar förpackningen till fisken och genast så blev det hulkande-SM i huset. Fyyy fan vilken stank!!!  Jag började med att beskylla nåt av djuren för att ha gjort på sig och jag satt i ett annat rum då.

Nee...inge fisk till middag här inte! Suget förbrukat på firre kan man säga...och nu sitter vi mätta på pizza och kebeb istället.
Fyyy ICA Skräppåsen...fyyyyy!!!!


Ohälsosamt att ens försöka vara nyttig. Jag får det ständigt bevisat för mig!!!!

Jag har alltså rätt...rätt så ofta...som sagt var!!   

Nu ska jag ha en cola och säkert lite chips senare.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards