Alla inlägg den 13 november 2011

Av csa - 13 november 2011 20:34

Rysligt nöjd med min nya outfit på den här bloggen.

Inser det nu när jag loggar in igen, efter förvandlingen imorse.


Filip och Fredrik på tv:n.  Det bästa med söndagar i tv-väg. Barnen sover (om det hade varit i den bättre av världar  ). Sambon har nyss bytt på sängen.   Vardagslyx. Själv har jag gjort lite första hjälpen av mitt hår med lite inpackning, duschat och precis krypit upp i soffhörnet med datorn. Morgonrocks-mys. Rätt nice!!


Vovvarna sover gott efter att ha promenerat Hallsta från ende till ende.

Vi var allihopa och "firade" min lilla pappa här på eftermiddagen. God middag och ohälsosamt godare efterrätt. Matlådor till både mig och sambon kom hem. Till min brors stora förtret.  Men han fick gosa med Bosse så han gick inte helt lottlös därifrån. Polarna big time.

Bosse, min lilla stjärna, lyckades bli så glad att se mormor så han tyckte att hon behövde en stoooor kram. Mormor var inte berädd på den kärleken kan jag säga. Ooops...
Dante hjälpte henne med efterrätten. Om de hade sprängt bakom honom hade han nog inte blinkat ens. Den ständigt hungriga hunden, det är han det. 

Morfar klarade sig från kramkalas idag. Stackarn... Det är tur han är pensionär och satt ner när det kära mötet ägde rum.

Varför har folk prydnader på golvnivå btw? Mormors fina är, som oftast när vi varit där, lite smått tilltufsade av Dante och Bosses svansar.   
Men hennes nya favvoprogram är tydligen Cesars, så snart har hon väl handpåläggning på grabbarna och så kan Ming-vaserna dansa lugnare.   


Katten, Osca. Hennes öga har förresten läkt oerhört vackert efter skadan, insåg jag idag. Man kanske skulle skola om sig till veterinär?

Lönen borde vara smaklig där eller?!


 


Köpte ett sånt där fint vitt litet ljushus på Åsby igår. Det blev vackrare i fönstret än jag hade föreställt mig.

Den vita duken som också kom med hem, har jag inte vågat lägga på än. Katter liksom. Finns det ett snöre som är rentvättat någonstans så nog jävlar hittar katten det och lägger sig på det, för den totala nedhåringen.

Och folk säger att hundar skitar ner...  


Nästa vecka är inte lockande. OM nu inte E hade rätt i sina spekulationer förstås...

Men kan det verkligen få bli så uppenbart?


Av csa - 13 november 2011 11:44

Fars Dag. Pappadagen. Kalla´n va ni vill. Jag hoppas på nå väldigt gott till efterrätt idag iaf.   Ska träffa min papi senare idag på middag. Gött.


Och så har jag bytt stil här, noticed? Vackert skrivmaskins-typsnitt...


Old Fasion, Shabby Chic, Lantlig design...kalla´t vad Du vill. Rätt "inne" lite här och där är det iaf. Jag gillar´t. På somliga saker.

Här är en detalj som gärna får vara äldre än äldst för att falla mig i smaken. Jag är rent utsagt kär i sånna här.

  Skrivmaskinen.   

Gud va jag skulle vilja ha en. En riktigt gammal som "inredning" här hemma. -Santa, did you hear me?!??!


Minns de gamla skrivmaskinslektionerna. Alla hatade dem. Inte jag! Hamra ner texter, skriva huuuur långt som helst, helst om ingenting. Min melodi!

Nähäe?!? Nån som märkt det?   


  

Vackert!!


  

...nostalgi...


  

Till Stina!!!!
Snälla?!?


Den enda varianten av skrivmaskin jag lyckades tjata till mig som mindre var en sån där elektronisk. Modernt äcklig. Men den var absolut bättre än ingenting. Och gissa om jag avverkade färgband på den! Ojoj... Tillverkarna mös nog över storkonsumenten.


Hade jag många slantar över så skulle jag på ren dj*velskap köpa en sån här variant (förutom en sån där vacker som här ovan).

Undra vad Elinen tycker om den?   



Jaja...alla har vi våra kärlekar.

MIN kärlek blev imorse överöst med Farsdagskort från sina små prinsessor.

De har den bästa pappan ever. 

Just nu är det sockerkaksbak i köket dem tre emellan.


Ingen idé att störa dem mao.

Jag kanske ska ta ett kik på Tradera eller nåt liknande. Någon kanske har en gammal vacker skrivmaskin till salu??   


Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards