Alla inlägg den 16 november 2011

Av csa - 16 november 2011 21:54

I all vardag så har det ju idag faktiskt hänt nåt skoj.


Våran lilla parkering börjar bli en, ja just - parkering!!!   Äntligen kom tiden för mannen med grävmaskinen att häva ut både krosset och fingruset och platta till det hela så gott det nu går under rådande omständigheter.

Nu var det ju ganska mörkt när man kom hem, så helheten är lite svår att bilda sig. Men det lilla jag skymtar ser jättebra ut!

"-Det kan få plats en husvagn där "framme" om man vill, kära sambo   . Ja, du vet, där innan "carporten"".   


Jag blickar mera in i framtiden...när staketet är uppe även runt lilla planen...eken FÄLLD!!!...

Våran lilla Herrgårdskänsla. Mycket lilla Herrgårdskänsla  börjar ta fart mer och mer. Det händer saker!!

Blickar jag ännu mer fram i kalaskulan så ser jag när den lilla slingrade gången finns till och nuvarande framsidan, dåtidens "innergård" är stenlagd...

Vackert!    

Jag önskar det händer!!


Sen framsidan. Blommor, Lättskötta såklart. Haha!


Ser när hela trädgården är inhängnad med det nya vita fina...utealtanen kommer till...


En vacker dag händer det!


Men strax därpå så kanske den där trissvinsten är kommen, så tv-rummet kan breda ut sig mot vägen. Då får vi börja om lite igen.   


Jag älskar mitt hem, bitterljuvt! Det är aldrig tråkigt. Det finns hela tiden nåt att göra bättre. Förvisso ingen förvåning. För tänk så det såg ut när vi flyttade in!!!   *ryser*


Fram tills alla drömma ska slå in så tänker jag mest utelampor. Det är för mörkt. Gillar inte mörker. Man blir så trött av det.


Nu ska jag ta alla mina drömmar och krypa i säng med min bok. Nattinatti


Av csa - 16 november 2011 18:41

Bosse blev pappa igår till 7 små gullefjun i Tjeckien! Grattis Bosse och mamma Eymy   5 hanar och 2 tikar...och så tyvärr 3 st till som inte klarade sig... Men sånt är ju livets gång så det är bara att glädjas åt de som är levande. Och såklart hoppas på att inget oförutsett händer med de som ligger i mamma Eymy´s lilla "bo" just nu.


 

En stolt mamma Eymy med sina 7 små.  


Blir lite sugen på att åka och kika på dem när de växt på sig lite. Jag har aldrig varit i Tjeckien och tydligen så ska ölen vara god där.   


På vägen hem från jobbet idag så roade jag mig med att göra om en känd vers. Vad gör man inte för att hålla sig vaken?! Förbannar mörkret.  


Gud som haver barnen kär
se till mig som "elak" är
Vart jag mig i vardan´ vänder
höres gnissel mellan tänder

Onda blickar kommer och går
Tyvärr, knäcka mig icke går :)


Jag är ju en sann poet för sjuttsingen!!   

Ev. så händer det ju lite till veckan som kommer. Jag vet inte riktigt hur jag ska få min poäng påtalad, men något kommer jag nog på. För något kommer absolut att komma upp på tapeten tror jag. Bra!
Jag måste dock vara helt blåst som inte förstår varför detta problem har skapats?

Vad skulle hända if lightning strikes back???

Snart kanske vi helt enkelt får nog? Då vill inte ens jag vara i närheten.


Ja jösses. Mycket ska man vara med om innan man dör! Och mer lär väl ske. Jag har inte tänkt trilla av pinn än.


Ungarna våra då. De underbara. Sånna som har rätt att använda småbarnsfasoner känns rätt vuxna, i jämnförelse. Rätt mycket kiv för tillfället dock. Men och? De är förbaskat ärliga i sina munhuggerier.

De stackarna behöver ledighet i jul. De är trötta rakt igenom fast de sover bra varje natt och lägger sig tidigt. Förbannar mörkret! 

Men...ingen nämnd...somliga behöver ju vara så mycket lediga det bara går till jul så...en annan jobbar ju såklart nästan varje dag! Men inte ens det duger väl...  
Nästa år blir kul! Då ska JAG har mååååååååånga veckor ledigt både på sommaren och julen. Basta!



Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards