Alla inlägg den 20 november 2011

Av csa - 20 november 2011 23:45

...så är det nåt allvarligt FEL!


Varför skulle vårat lilla "sovrum" få vara så bra, gulligt, mysigt och KLART!!! som det var? Neee...inte då! Orkar inte ens gå in på vadärför. Men såg och hammare ska få jobba häääär!!   

Hördes sucken???


Dottern är inte bra än, så det blir till att stanna hemma minst en dag till. EN dag utan feber OM allmäntillståndet är TOPPEN är det minsta jag vill ha som resultat innan jag skickar iväg mina barn. När det gäller förkylningar/feber. Magsjuka typ, har en annan tidsrymd. Ja enligt mig alltså. Synd inte alla andra mammor och pappor tänker sammalika.
Och jag vill nu gärna ha bort hennes jobbiga hosta lite mera. Helt väck vet jag att den inte kommer bli på nolltid. En annan är ju inte av med sin helt ännu.


Men det är relativt lugnt nu. Med mig. Vet mer imorgon?!


Vi har syndat lite idag. (Inte skvallra.) Vi har ätit julskinka idag!! Jag som älskar julmat kunde faktiskt inte vänta en hel månad och lite till, sry. Det är en last. Det också. Eller som vi kom överrens om vid matbordet... -Vi måste ju veta om det är något att längta till!!   Det är det kan vi lova!!


Hade mamma här. Det blir till att göra om julplanerna. Och imorgon så fixar hon Ikea åt mig.


Dagen inte så jätteroliga nyhet kom via telefonen. Att vi haft en varg här i krokarna har man ju vetat nån vecka. Men nu har han/hon bjudit hit släkten vilket jag inte uppskattar. Igår kväll så gick nosarna i högan skyn på grabbarna. Vill man veta VAD de hade korn på??

Det ska alltså gått och blivit två små flockar som kretsar här nu. Den närmsta har setts ca 2 kilometer härifrån, skogsvägen. Inte så bra!!
Herr Bertilsson förtäljde också att vi haft en Lokisse här nyligen. Tack och lov har ju då den iaf passerat.

Björnen/arna har jag inte hört nåt om på ett tag. Kanske nalle gått och nannat nu???

Vildsvinen finns fortfarande en bit bort - tack och lov.


Det är inte det att jag inte gillar att vi faktiskt har rovdjur i naturen. För det ska vi ha tycker jag. Men...nu när de kommer såhär in på knuten så gillar jag soffan väldigt mycket! Mest rädd är man ju för att de ska ge sig på ens hundar. MIG har de nog inte så mycket för att jaga rätt på. Vem vill ha (galghumor) dökött liksom?!?!   


Dags att sova. Man har ju vab. Mao natt-dag-förmiddags- OCH eftermiddagsskift.


 

Av csa - 20 november 2011 11:51

  


 
Hudson, 14 veckor. Ögongodis  


Av csa - 20 november 2011 00:06

Spöktimmen.

Så värst många spöken hittar jag dock inte.

Alla sover i det här huset. Lucky them. Själv tittar jag på en film som jag inte vet om jag ska skratta åt eller gå och spöa nån av. I rymden finns inga känslor...eller vad det nu hette.

Önskar bara att jag ska somna av den.


Det är upp och ner här.

Ena stunden måste jag vara blixtstilla. Andra så städar jag. Tredje så är det profylax som gäller. Fjärde så värker det. Men inte lika illa som igår, tack.

1177-svar väntas.


*suck*

Skitfilm. Måste nog byta för att få somna...


ps. Camilla. Lider med dig!!! Krya på dig!! ds.


Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards