Alla inlägg den 9 maj 2011

Av csa - 9 maj 2011 22:08

Another day in paradise.


Är inte kry men leker Stålkvinnan och jobbar mina 8½ timmar och åker hem och "dör". . .

Jävligt spännande fritid.

Dum emot mig själv.

Behöver vila och inte ta ut mig mera.

Är man klok imorgon och tar hand om sig själv eller kör man på? Jag tror jag vet svaret redan nu.


Känner för en resa. Vet inte vart eller när eller ens hur. Eller med vem? Men jag känner för sol, lugn och ro. Tips på vart någon?? Så jag inte kan motstå tanken vore en hit.

Älskar dock livet utanför huset nu. Vi har ett träd på tomten som står i full blom. Är kass på växtligheter men det doftar ljuvligt. Komma ihåg å fota det imorgon så kanske någon duktig kan tala om vad det är för nåt.

Solen har stått högt på himlen hela dagen och värmen är precis lagom.

Kan sommaren få bli såhär så ska vi nog njuta den.


9 veckor, 2 dagar. För långt kvar.  


Satt och kollade runt, om-vi-skulle-få-för-oss-att-prova ny ras för familjen. Bara sådär, feberkänslo-fundering kanske? Har iofs haft en sån för länge sen med i livet, mer eller mindre i ägo, och älskade den.  Söt, go, snäll och glad. Vad mer behövs hos en hund egentligen??


Gjort mitt yttersta för att allt hår ska ramla av genom att färga lite till idag.

Tänk vilket fint nytt hår som skulle växa ut, helt oförstört, om man rakade av de.

Klädsamheten på mig så är väl dock inget någon vill uppleva.   Men tänk om. Dagens frisyr är ju obefintlig så. Ombyte kanske förnöjer? Luftigt och lättkammat.   


Träffade en vän idag som jag inte sett på ett bra tag. Hon kom glad i hågen, kramandes och förväntansfull för att sen falla pladask av en grej.

Det är då helt otroligt va En människa kan göra stor skada på kort tid.

Undra hur man blir sån? I detta fallet så tror jag på golvtapp som liten. Jag hittar ingen enklare förklaring på sån osympati.


Strax åker Sverige på stryk av Canada i hockeyn. Gör de så mkt? De får ju Tyskland i kvarten sen.

Hejjar fortfarande på Norge dock.   


Nässpray, Zon, Eeze och sömn. . .

Gonatt!


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards