Alla inlägg den 23 maj 2011

Av csa - 23 maj 2011 22:19

Va tycks om min kompis?


   Ca 7 miljoner finesser att leka med.   

Visst är det skoj att ha en alldeles klipp-ny bil att köra. Men . . . så värst är den inte.

Den är automat, men tydligen ingen vanlig variant utan en som "känner av". Det sinkar den kan jag säga.

Och så går det bara in EN Berner i den. Kasst va??   

Provkörde den till Strömsholm idag, dit vi åkte och köpte mjukglass och spanade på hästar, jag och tjejerna.


Nåja . . . den duger till jobbet kan vi väl enas om.
Det riktigt coola med den är väl glastaket -  enligt döttrarna!   


Här på kvällen letade jag fram den gamla godingen till kamera jag har. Den är ju inte så kattskit om sanningen ska fram. Den ger iaf mkt finare kulörer än den "nya" kameran. Tog aldrig med den ner i solen, vilket säkert hade varit mkt roligare. Men klockan var läggning för tjejerna så jag ville då inte lämna tomten av förklarliga själ.


      


  Ett nytt objektiv på denna kanske skulle "hotta upp" kvalitén?

Det lär jag nog aldrig få veta.

Jag vill ju ha en sån kamera som Elin har jue. . . vilket inte heller lär bli av . . .   


Nåja. Ännu en dag bakom sig av varierande klass. Det är bara måndag vilket är ca 5 dagar för lite för att veckan ska kännas behagligt i hamn.

Vet inte vad det är, men jag misstänker att det är semester som drar i mig. Vill ha! Nu! Länge!

Var länge sen jag var så sjukt ledig-sugen som nu för tiden.

Va beror de på kan man undra . . .   . . .  eller somliga förstå.
Tänker frammåt och för helgen som kommer önskar jag mig vädret som gårdagen bjöd på, kan det beställas av någon med god hand om han där uppe??

Önskar just nu bara att magkatarren och illamåendet kunde ge sig av!! Om det sker så kvittar vädrets alla makter kan jag säga!

Sluta stressa vore nåt, om det var möjligt.

Hoppar i säng och håller tummarna för underverk . . .


Det bästa med idag var iaf att jag fick hämta båda tjejerna från dagis/skolan. Kände mig som en normal förälder för en gångs skull.  


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards