Alla inlägg den 31 maj 2011

Av csa - 31 maj 2011 22:01

Börjar återkomma till jordelivet nu. Hannah är snoris ff men börjar bli helgalen så imorgon får dagis "ta över" busungen. Det är ju bara en dag, så det ska nog gå.

Hon fick följa med på skolshowen som Idas skola arrangerande idag och hon hittade ganska på en gång en av sina bästisar "Lilla Ida" och rumlade runt med både högt och lågt. = friskförklarad enligt mig!


 
Lite blek om nosen . . . men bus i blicken!   


Idas förskoleklass sjöng en sång för alla. Vilka modiga, duktiga barn vi har!! De hördes bättre än de äldre barnen.   Och var inte hälften så falskljudda som "orkestern" som inledde programmet . . .  hihi . . . Men söta var de också!

  

Ser ni Ida?    


Fick en smärre chock här mitt på dagen. Helt plötsligt stod det ett blombud utanför dörren och frågade om det var här "Stina och Bosse bodde?".   

En stooooor inslagen bukett fick jag i handen med ett -Grattis!  

Fattade ingenting . . . Men när jag öppnade det . . .



Jag som äääälskar vita blommor! Vem vet sånt?   


  Se så söt liten nalle som följde med!     


  Jag blev såå glad att jag blev lite tårögd ska jag erkänna. Ett (förvånat men MYCKET uppskattat. . . ) TACK STINE! Jag vet inte varför jag förtjänat något sånt fint egentligen. Men jag blev och är väldigt glad men mållös . . . Det händer ju sällan bara det!   

Tänk så fina vänner man kan få genom att "bara" äga hund.


En rolig sak idag. Hann hasta iväg och få vaccinerade hundar. Veterinären såg frågande på Falcons intyg. Tittade på hunden . . . tittade på vacc.intyget . . . på hunden igen . . . sen kom det:

-Är det säkert att han är 11 ÅR???? Jag har aldrig sett så många stämplar någonsin på en sån ras vad jag vet.

  

Det är inte första gången den kommentaren kommer. och jag hoppas innerligt att det inte är sista gången man får höra det heller!

Börjar dock undra vad sjutton de gav honom. Han har varit helvild sen vi kom därifrån.   

Bosse hittade en söt liten xxx (vet inte hur rasnamnet stavas korrekt, så jag försöker inte ens, men det låter som shitt-su.   ) Skamligt att inte veta. Har ju delat napp med en sån när ja var liten. Bobby, cool kille, alltid med en napp i munnen!   
Men den här grabben ville då ICKE veta av några stora lurvkillar inte. Lyfte på läppen och avsöndrade nåt gurglande ljud så fort mina grabbar lyfte på ögonbrynen ens.   
Liten, men naggande god, heter sånt va?


Jag vet! Man får bör inte skyta. Men jag tänker göra det iaf. Det är min blogg. Tillsammans med den vackra buketten tog jag idag fram kameran och förevigade söndagens prisbord. Jag kan titta på den bilden länge . . .  

 
Lägger dock in den som liten här, så kan man välja om man vill se den eller ej!   


Har fått massor av vackra bilder från helgen av Åsa/Ia och Madde.

De här är från Madde och är rätt skoj.

  Vi löper och regnet öser ner. Precis som det tydligen ska vara för att vara "min" dag?!


Så här ska man nog inte behandla en vinnare va?

 
Rosetter i fejjan.
Men här är Han också med på bilden - "Husse om 10 år". Förväxlande sa Bosse   , men vi är nu fast beslutna om att vi tog med oss rätt husse hem!   


Och så här glad blev jag, tydligen, när vi vann BIR:et!

Inge minne av det. Men ärlig glädje är det i allafall!

 


Gårdagens, eller när det var??, minnen är ljuvliga. Jag börjar förstå!


Börjar också förstå att det är dags att göra om hemsidan. Den e boring . . .

Och att det redan varit dags att sova. Ännu mera boring . . .


Tropikvärmen som kom idag, kan lugna sig lite tills imorgon, om jag får önska. Har inte ens hunnit njuta ute av solen jue . . .


Gonatt och sov gott!



Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards