Alla inlägg den 10 maj 2011

Av csa - 10 maj 2011 22:08

Det är bra att Facebook finns hörrni...

  Mitt lilla träd som jag skrev om igår är enligt visas ord just en Jasmin. Precis en sån som jag alltid velat ha.   

Hur f*n kan jag ha missat det trädet i alla år??  

Tur man har glasögon att skylla på . . . eller åldern nu igen . . .   


Skulle kursat idag. Inte sugen. Men snabbt kom jag på att den hade jag redan gått så då var det snabbt avklarat.

Det är skoj att man får möjligheten att gå så många kurser. Klagar inte!! Gillar att lära mig nya saker. Men tydligen har jag dålig på koll på vad jag redan lärt mig.   Eller kanske chefen ska skyllas för sämre koll, då han ju befallde mig att gå den   

Hur som så har dagen gått i 100 och imorgon får jag kund på besök (HAN går i 200 minst) så den lär gå minst lika fort. Sen möte med chefen på eftermiddagen. Ett tu tre blir det nog torsdag och fredag också. Nice!!


Har för omväxlingens skulle inte färgat håret idag. Bara så ni vet.   


The homepage är inte snäll. Fått många fina kort på sistone. Får lägga ut några här istället. Så länge.


Ekespångs Winter Foppa

  Matte Lena har fotat och skickat. Tack!


Bernerdalens Izac

  Fått bilden av matte Joy. Tack igen!!


Det är så mysigt att få se när de små pluttarna växa upp, som man varit med och skapat. De har framtiden för sig och redan läckerbitar. Mums!! Längtar tills jag får krama på dem också.


Den här kan man också krama på. Han är ju fortfarande relativt nybadad sen i helgen. Trots alla rullningar i varierande terräng.   

   

Dante står i blåsten efter badet och får pälsvård. Mysigaste han vet näst efter jobb då såklart. Arbetsmaskin javisst! Sjukt glad över mitt bord fortfarande. Det är tur man har snäll-Åsa i krokarna.   Inge mera ryggknak å brak för att kunna borsta o.d Tackar!!


Efter jobbet idag så for Hannah och sambon en sväng till mina  päron. Ida var helt slut och ville bara sitta och mysa här hemma. Så hon och jag hade gosestund i soffan istället. Man har då rätt att vara liten och trött.

En mycket tråkig sak har hänt henne. En "kompis" har stulit flera av hennes spelkulor från hennes hylla i skolan.

Behöver jag tala om hur mkt jag fick akta min tunga för att inte häva ur mig vad jag tycker om den feta, fula ungen???

Jag tänker, eftersom ungen fått tillsägelse av både fröknar och Ida (utan att bry sig i det), tvinga hennes föräldrar att köpa nya.

Det var en enorm påse Ida hade med sig och ungj*veln har snott minst 2 tredjedelar ur den. Att föräldrarna inte ens kommer och ber om ursäkt å hennes vägnar ska kosta dem. Så är det bara! Hur kan man ignorera att barn stjäl?? Det verkar ju föga gott för framtiden.

Den här gången var det spelkulor. Men för ett barn är det lika med en bil för oss vuxna. Ida är så noggrann med sina saker och vårdar dem ömt. Hon är jätteledsen. såklart . .


Nej nu är det sängdags. Ska drömma om en bil tror jag. Gonatt!!


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards