Alla inlägg den 28 maj 2011

Av csa - 28 maj 2011 21:49

Strax dags för den här tröttmössan att slå igen de gröna men . . . fick så fina bilder av Madde från idag så . . .   


Bl a den här ger mig lite aha-upplevelse. Jävlars va min hund kan sträcka ut!?!?!?


 

Inte undra på att jag inte hinner med   


Tänk er den killen med en goodigoodi-handler! Ojoj . . .


Annars har vi idag upplevt jordens längsta utställning, tror jag. Vore alla så här så la jag ner den här sporten!

Kom före 9 och åkte hem vid 16. Usch . . . det var inte ens skoj. Hungrig så jag inte hörde va jag tänkte för att magen kurrade så. Trodde vi kunde äta där, men sambon sa att han inte vågade köpa det som bjöds där borta, pga min mage. Jag tror jag kan tacka honom för det. Han brukar ju veta hur "rolig" jag kan bli av fel mat.   


Annars var det kort och gott Lisas dag idag! Fast Anders slog henne på målsnöret. Keno är förbaskat stilig nu hörrni. Har aldrig sett honom så fin. Skoj!! Lilla Filippa växer då på sig utan större problem hon också. Fina representanter för vår fina ras!


För oss gick det strålande. Jättefin kritik utan ett enda ont ord. Fin placering, 2:a i öppenklassen och slutligen 3:a bästa hane med Reserv-Cert. Man kan int klag då int!!   

Grattis till Lina till Maxens CERT idag. Jag saaaa ju att det var dags!   Ibland har den här tanten rätt faktiskt.


Hann t o m prata med massa folk idag. Iofs så hade det varit ett smärre under om jag INTE hade hunnit, med tanke på den dryga väntan.   


Tråkigt nog så var det ett ganska så rejält hundslagsmål precis bredvid våran ring. Trist som fän va att det var Rottisar. De har ju liksom inte nå gratispoäng innan hos folk. Kallas mördarhundar och sånt där nonsens som ni vet.

Det var två tikar som flög ihop. En yngre som attackera en äldre som såklart försvarade sig. Sen hängde det folk i alla ändar för att få isär dem med de stirra varann stint i ögonen och höll i varandras ansiktsskinn.   
Snacka om total-låsning i skallen på dem bägge. En yngre kaxig och en äldre som säkert gav sig fan på att inte ha en plan på att vika sig.

Till sist så fick iaf Anders ett bra tag om bakbenen på en, Kaj fick tag i truten på en annan och så kasta Peter vatten i gapen på dem båda och då till sist så släppte de varann.

Det blev nog ganska fula skador av det där kan jag tro.

Inte skoj för ägaren!! Hon ägde dessutom båda hundarna.

Dock undrar jag hur f*n hon löser att ha de där båda boendes hemma. Det kan inte vara roligt för någon.

Men, men. Folk gör ju som de vill och behagar. Frågan är hur hundarna mår av att aldrig kunna umgås som en hel flock?



Nehej . . .  ska nu ta ut killarna, som är så snälla så de absolut kan leva ihop 24-24 alla tre, en sista kisssväng sen jag ska sova. Ny utställning imorgon. Regn sägs det . . . Kan man få vara pigg??? Snälla . . .




Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards