Alla inlägg den 22 maj 2011

Av csa - 22 maj 2011 18:37

Man gör rätt mkt för sin barn.

Idag har jag hoppat hopprep, lekt puss-jaga, setat hos Hannah-frisören och dansat.

Sen hur det egentligen känns i trasiga Jag:et ska vi låta biskrivas här.


Under rådande omständigheter har en dag liggandes med en bra bok passat utmärkt. Hittat en gammal "goding" i hyllan jag på nåt vis inte läst - Svensk Maffia. Hittills är väl ca 60 sidor lästa och jag kommer fortsätta till sista sidan.

Vad gör man inte för att låta tiden gå.

Tiden mot en ny Richard Montanari-bok alltså. Jag längtar mer till det än något annat just nu. Han är skribenternas Gud. Ja, om man har samma boksmak som Jag förstås.


Sjukt glad över att mitt inre sa "Nej vi ska inte till Hässleholm" när det var anmälningstider. Hade inte pallat åka bil så länge. Jätteskoj att det var Inkas och Gunillas uppfödning som blev Bir där. Främst för att det är skoj när det är någon "ny" som har framgång och för att jag glädjs massor med dem. Grattis!   


Sambon -  Byggare Bob - har satts i arbete idag iaf.   Ja, han var inte speciellt svårflirtad. Det är mer han än jag som velat ha ett avlastningsbord på altanen. Det är ju han som är grillmästaren ýa know!   

Den blev till av en blandad kompott av en Marbodalbänkskiva och 4 st Ikea-förvaringslådor. Fattas ett litet draperi så är den "fit". Blev bra och just nu så bloggar jag från höjden av den. Gratis bord blev det iaf.   

Gratis är bra.

Gratis har jag råd med!   


What else idag då? Sol, blåst men lite varmt och lagomt gött. Vila inför en måndag som kommer bli fullkörig. Vill verkligen påminna mig själv om att INTE ta med jobbet hem i helgtankarna. Men . . . även den "bäste" kan ju misslyckas med saker.

Oooops.

Hoppas vid min gud att "kommunikationerna går fram imorgon och inget buggar sig". För om inte, betalar jag nog mkt för att få gå hem! Det måste finnas ett lagligt stopp på hur mkt man bör/måste tåla.


Efter dessa rader så inser jag att jag behöver en barstol för att kunna blogga här mera.

Ses om vi ses senare. . .



Av csa - 22 maj 2011 00:00

Dagen har sakta ebbat ut och vad jag har märkt så gick inte jorden under igår heller.   Tycker nästan lite synd om gubben som måste komma på andra tankar än förutspå sånt här. Kanske han ska börja knyppla eller nåt istället?! Vad har han för mail-adress så ska jag försöka hjälpa honom på traven med nytänkande.


Har idag provat City Gross för första gången. Trevlig affär med fina priser och mycket av smått och gott i. Hittat en solstol där som jag ska ha sen. För sommaren kommer väl vara solig och varm? Kan ju annars köpa ett regnställ för säkerhets skull. För de som följt min blogg genom åren vet ju vad det betyder när jag köper regnkläder. . . kontra om jag köper badkläder.   

Vägg-i-vägg ligger Ikea. Jag gick inte in där!   Har inte ens en jättebra förklaring för varför det blev så tokigt. Måste analysera beteendet och komma igen sen.


Idag kom återigen frågan om giftemål upp, här hemma.

Ida undrar mkt över varför vi inte är gifta. Bästa kommentaren var sen: "-Men jag vet ju egentligen varför, för att pappa fortfarande letar efter någon att gifta sig med.!"   

Den som tror att barn inte hör saker får tänka om!

Hon hade iaf under kvällen här tänkt ut, åt mig, vad jag skulle göra för att bli gift med K.

"-Du får ta på dig dina nya örhängen (de hon gjorde åt mig tidigare i veckan) och så ha på lite mera läppglans - så kanske pappa blir mera kär i dig så han vill gifta sig med dig!"

  1 - 0 till Ida, trots att hon inte riktigt haft alla korten på handen. Det är mina ord från början (galgarnas galghumor) och inte K´s de där. . .

Ja se barn . . . de tänker och analyserar mer än vad man tror. Dock är ju DET glädjande att de börjar tänka till så tidigt i livet. Tänk om fler vuxna gjorde djupare analyser ibland.  


För att slänga in något jättetrevligt, så här mitt i, så säger vi   GRATTIS till Lina och Pluppen - Bernerbergets Espléndido - till dagens BIR och BIG-2 i Skogås, inoff. Jättefin kritik från domaren och "el Pluppo" verkar gilla läget som utställningsstjärna.

Bosse inser att han är jagad av sina barn och lär skynda på om han ska få några fler meriter innan de små kommer och snuvar honom på dem.    


Det är verkligen jättekul att det blir "barnbarn" som uppskattas av nya ägarna och förgyller vardagar för familjer med vad de nu än tar sig för tillsammans.

Mitt personliga mål är ju att jag HOPPAS INNERLIGT att barnbarnen blir så mycket bättre än föräldrarna är! Bosse, Dante, och även Puck från sin himmel, vill gärna se sig besegrade av barnen. Finns det något bättre än att se sina barn lyckas?? Absolut inte! Menar inte utställningmeriter här, förhoppningsvis underförstått!!

Jag vill själv kunna köpa en 10 ggr bättre berner än jag har idag om 1o år. Tänk om det blir så! Underbart! Då har vi som har avelsdjur lyckats stort!!

Hur trevligt det än är, med dem jag kallar barnbarn här, så behöver de verkligen inte gå i avel allihopa!!! Det finns flera barnbarn/och övriga genom åren som inte, enligt MIG, are breedingmaterial UTAN att vara en sämre hund för det. Det tråkiga i det ligger ju inte i hunden i sig utan i dåligt tankearbete av ägaren. Va fan - njut av din sällskapshund och hitta på roligare saker än att para dem. Jag LOVAR det finns annat hunden uppskattar mera än att para sig!! De dör inte av att vara "oskuld genom hela livet" om vi ska prata mänskligt tänk. Vilket en hund inte har ett uns av ens. Ånej . . . det blir inte alltid jättebra bara för att det är min/mina hundar inblandade heller. Absolut inte vad jag tror och tycker! För att ungefärligt citera mig själv i en skrift: "Hade hunden varit den bästa så hade den bott hos en bra uppfödare och inte hos mig!" Fan jag var ju faktiskt riktigt ärligt bra i den meningen, även om den just här inte är precis som i Sennenbladet den gången.. Där var den född ur utställningsfunderingar. Men den passar in under annat inser jag nu.   


Okej.

Alla är vi barn i början, oooja jag vet det    . . . men man måste växa med en uppgift seriöst se på det hela så att man kan inse att det här blev inge bra! Jag är ute och cyklar. Ska nog istället ta och gå långsammare och tänka om - tänka till både en och sjutton gånger till!


Vet ni . . . jag har numera klivit upp på trehjulingen själv! Stödhjulen är alla härligt kunniga som vet allt såå mkt bättre och mer än vad jag gör. De är MÅNGA hörrni!!! Och jag dör inte av att fråga dem . . . om och om igen om jag undrar över något! De ger oftast alla olika svar. Men det är där och då man får plocka fram sitt personliga durkslag och sortera ut gobitarna man vill ha!

Jag ser inte att jag har någon tid eller ork till övers efter dessa bottenrader för att besvara/försvara (om någon nu mot alla över-förtydliganden om syftet med mina rader här) får för sig att bli arg och högt och ljudligt predika:

Om inte mina hundar har fel och brister? - det har de! kan jag svara redan nu. Men deras nackdelar kan förhoppningsvis vägas upp! Om jag tänker avelsmässigt.

Eller om jag är dum i huvudet? - för det är jag nog enligt mångt och mycket!

Och vem tror hon att hon är? - tjaa . . . en helt vanlig Kärring som har den stora förmånen att kunna vara hundägare av en fantastisk trevlig ras men kan erkänna att jag snarkar lite om nätterna och har en väldigt kort stubin när det gäller orättvisor och pajkastningar.


Det här är fortfarande ett anonymt forum och delgivning av tankar till främst mig själv och de mina.

.

Men om någon känner att de behöver (för att överleva eller nåt) ge mig riktig motbevisande omgång iom något här ovan - så lovar jag att vi kan ha en seriös diskusion! Kanske jag får lära mig något nytt och rätt i frågan. Väldigt tacksam i såfall! Spännande!!!


Dock känns det ju ganska onödigt att hetsa upp sig över vad jag skriver. Alla sover ju med sina olika huvudkuddar och gör som man vill. 


Ibland är detta med bloggande bara en bra kom-ihåg-bok för Mig själv.   Och om någon annan får ut nåt matnyttigt ur dem så kan jag inte annat än ge     



Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards