Alla inlägg den 14 maj 2011

Av csa - 14 maj 2011 18:47

Drog imorse iväg till stan med Ida. Mormor hade saker att reklamera så hon fick också plats i bilen. Äran att bjuda på lunch tillföll också henne.  

När vi kom hem igen vid 15-tiden så insåg jag genast att jag är verkligen en urusel shoppare. När det gäller kläder till MIG alltså. Några topar som skramlade i botten på en kasse blev min fångst av dagen. Tre påsar till döttrarna var dock jätteenkelt att köpa ihop.

Va kan man gå kurs för att lära sig handla egoistiskt??


Åkte förbi Ikea på både dit och hemvägen för tredje gången den här veckan. Är jag inte duktig så säg!!  

Imorgon är ju dock en annan dag. . . 


När vi kom hem igen så var det bara att slänga in allt och så iväg på cykel. Ida fick idag en ny större och den gick bra. Så bra, enligt henne, att den måste till hästarna. Lillesyster var ju inte sen att hänga på idén.

Ner med knäckebröd i cykelkorgen och så iväg.

Trafikvett är INGET mina barn besitter. Iofs så kan jag inte klandra dem. De har ju knappt cyklat på asfalt ens.   Så min tanke om att ta med nån hund på cykelturen var tur att jag såg förbi. För med dessa två, som inte lyssnar, var det fullt skägg. Två gånger satte jag tungan i halsen för att den äldre modellen bara styrde rakt över vägen - precis när det kom bilar. Gissa om jag skällde!!!  

Aladin och Velton hade äran att få smaka. Vendie står numera en bit bort med övriga "tjejhästar". Vore lite olyckligt om hon skulle dela hage med sonen sin numera. Han är liksom hingst.   

På hemvägen var det lydigare barn. De vågade knappt säga ett ord och ännu mindre fatta egna beslut.

Tack för det iaf... *sväljer tillbaka ner hjärtat*


Sambon har haft marktjänst idag. Och landet tar fart. Idag åkte det potäter ner, örterna börjar kika fram, jordgubbsplantorna växer som fasen. Kan det vara så att han kommer lyckas i år??

Ja, jag tänker iaf åka och handla kompostgaller bara så att ingen hund råkar förstöra området för honom. Esset-minnena lockar idag till skratt (han plockade upp allt vi grävde ner) men just där och då var det en billig valp.   


En glad nyhet idag. Bosses förstfödda kull har en liten "Plupp" i. Han gjorde debut i utställningsringen idag och åkte hem med en lysande kritik och BIR. Grattis Lina och "el Pluppo". Vänj er vid sånt här bra säger jag.     Snart är det dags igen för honom och även systern Molly. Tänk va jag tycker det är spännande! Hejja, hejja!!

Pappa ska jobba i ringen han också snart.

Tror jag?

Beror sig på vad husse anmält till/ej anmält till?! Lika skoj varje gång när det bara dimper ner ett PM. Själv fattar jag inte hur SKK kunnat skapa en sån värdelös hemsida som denna? Jag tror någon hade migrän när den kom till. Lättnavigerad är det sista den är!! Gör om - gör rätt!! 


Nepp. Nu dags att ta tag i middagen, om det finns något kvar att hjälpa till med? Grillning á la Lundbacken idag! Kocken e gryyym.  

Sen måste man ju se hur det går för Saade såklart. Kan det bli "guld" till Sverige både idag och imorgon, fast i olika "grenar"? Jag tror´t. Vad tror ni??


Avslutar idag, från ett soligt Lundbacken, med den här gamla bilden. Tänk att man kan sakna den där tiden ibland. LIlla Hannah-pluttan. Hon var, vad jag kan minnas, den snällaste/gladaste/enklaste bäbis som fanns.

Nu är han farligt söt med skinn på näsan! Mitt lilla busfrö.

Tror hon kan bli en bra handler som stor. Hon har talang och känsla med hundar faktiskt. Ska visa (när jag kommer åt den tillfälligt döda datorn) vilka talanger hon har i "ringspring". Stine tog jättefina bilder när hon var här med Xen och parade.



Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards