Alla inlägg den 12 maj 2011

Av csa - 12 maj 2011 21:57

När vaknade Ni idag?

Jag var uppe och gjorde frulle åt tuppen INNAN jag väckte honom (metaforiskt). Klockan 3 någongång blev jag uppryckt av liten dotter som sa:

_Mamma?! Det är så mörkt . . .  

Jag (utan att öppna ögonen):

-Det är natt gumman. Då är det mörkt . . .

Sen bokstavligen SMALL det    och hela rummet blev i samma sekund ljust som på dagen.

Det kallas åska och blixt tror jag.

Och det var så mycket av den varan som behövde utlopp, att det var inte många fler sekunder man fick sova fram tills klockan sen skrek att det var dags att vakna för gott.  Medvetslös!

Det var också jag insåg vad Hannah menade med att det var mörkt.

Strömavbrott kallas sånt. Ett mycket uppskattat dilemma på en vardagsmorgon när man är 4 pers som vill både tvätta sig, borsta tänderna samt använda toaletten. NOT!   

Mutter och spik va onödigt!!!!


Tog mig iaf iväg till jobbet. Inte många hus ifrån oss hade de minsann el! Köping - Hallsta  1-0 igen!! När jag kom hem på eftermiddagen var det tillbaka iaf. Tack för den! Trevligt att kunna duscha efter fys liksom. . .

Ännu mer senare bar det av för barnhämtande, bankärende m.m

Sen ilfart till stan för att kanske ha turen att få bli klippt.


Och jag hade turen på min sida. Dock talade frisörskan om för mig att bara nån timme innan, och sedan de hade slagit upp dörrarna på förmiddagen, hade det varit knökfullt hela dagen.

Tur Stina! Bra där!!


Kom hem så småningom iaf. Tröttare än någonsin.


Då upptäcktes detta lilla aber routerproblem igen. *Stönar*

Lånar just nu sambons dator men det är inte samma lika så här tänker jag inte spendera kvällen.

Pga datorproblemen så har jag dock gjort något unikt idag.

Har sett:

Vem vet mest

Herr och Fru

Schlagerdelar av festivalen.

NÄR tog jag makten över fjärren senast????

Jo, det var ju inga höjdarprogram - jag vet - men det var bara grejjen att få halvligga och slökolla på något som inte är tecknat, hockeyutrustat eller för inte tala om fotbollsidioti-fierat.

Nice!!

Det är här ju nästan unikt. Värsta var att det var inte så dumt att få köra över hela ligans viljor. Ska nog göra om det lite oftare!   

Gonatt på er där ute. Gud vare med min uppkoppling!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards