Alla inlägg den 17 juli 2015

Av csa - 17 juli 2015 19:00

Lite bränd. Nyduschad. Jäkligt nöjd. =) Har slappat och sovit utanför vagnen sen lunchtid. Vågskvalpet är fortfarande väldans sövande… Och konstigt nog brännande för skinnet?! :P 


På förmiddagen tog vi långtur med dogsen medans brudarna var på Vattenlandet. Jodå. Vi vågade lämnad dem där. De är ju rent utsagt JÄVLIGT duktiga tjejer att ta hand om varann. Och vattenodjur som de är… Inte fasen ville de hänga på med en 5 km+runda på Spåret inte.


 


Här hamnade vi. Och då tog vi väl en slinga där också när vi endå var på gång.


 

Jag vet. Tessi är naken och i höglöp och Bosse har morgonfrilla i pälsen.

Stör det? ;)


 

Backe nerför...och sen uppför...


Och mera nerför. 

Om det var värmen, löp eller vad som orsakade de långa tungorna vet ni inte. Men jag har mina aningar. Det måste varit vårat höga tempo!! För Doris bryr sig ju inte om löptikar liksom. Ha!


"Matte kaaan jag inte få gå med Tessi idag?? Hon luktar ju underbart!!!!"

 

(fotnot. Den elaka matten svarade rungande NEJ! på den kärleksförklaringen.)


 

Lååångt därborta ligger campingen.


 


Och så lämnade vi Spåret och gick tillbaka. "-Kommer ni eller ska ni hänga i skuggan hela dagen??"


Tror hundarna tyckte det var väldigt skönt med lite skog under tassarna ist för stekhet asfalt. För här är det varmt och gott!! (Hörde om att vädret på hemmaplan varit mer än läskigt…)


Även idag så avslutade vi promisen med hundbadet. Hoffa ville inte upp.


 


 


 
"Må ja gå upp???"

(fotnot. Svar: JA!!!)


Tessi instämde såklart i att vi kunde plaskat runt där resten av dagen. Bosse bada magen och Doris gjorde sig osynlig…men åkte i iaf så småningom. Simmar som en huggorm så fint såå.

Hoffa simmade också senare vid vagnen. Ooops ja. (More about it längre ner)


Och därborta var brudarna fortfarande i vågornas himmelrike.


 


Måste bara…

Campinggäster. De är hysteriskt underhållande!!!

De närmsta grannarna (”Pantarna” numera kallade). Kom sent som midnattsolen med en schäfer och liten unge som var hur piggelin som helst (?!). Igår kom dessutom en vakt och frågade om vi visste vart de var för de hade inte checkat in. ASG! Hur fan de kom in genom grinden så sent med en enorm skåpbil och en rejält stor vagn kan bara Gud veta…

Förutom att de hade (jag skojar inte) ca 10 säckar med pantburkar/flaskor i skåpbilen så misstänker jag att de även hade rollerblades som de åkte inne i husvagnen med. Dessutom misstänker jag att de kastade boll åt schäfern på insidan. Annars höll de på med renovering av vagnen invändigt för det mesta??

De har åkt nu. Tillbaka till Norge eller längre pant-turné kanske? 


De snett mitt emot. Holländska Sneaktanta har också åkt. Verkar vara nåt som går på just den platsen för nu kom det ett Regalskepp till husbil (självklart norsk…heheh) och i den rymdes det en dam med en bäbis och en äldre man.

Min lilla hjärna kokade ihop att de kanske vara så att det var typ morfar med dotter och barnbarn som huserade däri.

Så fel jag hade då.

I den där vagnen bor en Yorki. SANT!! Den har rosa rosetter och man pratar bäbisspråk med den och dessutom matas den med sked rakt ner i vagnen som nog är en sån där hund”barn”vagn misstänker jag. Medans damen dricker öl och röker. Farbrorn går runt och justerar ett vindskydd mestadels av den vakna tiden.

Det är något väldigt fel med den bilden även såhär i skrift.


Annars sitter jag i detta nuet och kikar lite snett mot nyanlända. Äldre par. Förtältet åkte upp på 2 sek. Nu pyntar de.

Innan ens maten kom på bordet var det VÄLDIGT viktigt att en lykta och två stora nyinhandlade blommor skulle fram. I korgar med VÄLKOMMEN på. De håller nu på och blir sams. Det var visst nå lampor som hängde lite snett efter att han hade pyntat fram de på utsidan av förtältet…


 
Man får nog inte fota andras place såhär...men jag kan inte sluta tycka det är ironiskt att när det "äntligen" kommer svenskar så blev det så fel...hahahah!!!


Ja…vad de alla tror om oss kan man bara spekulera i.

De där nötterna med 4 hundar som varvas runt inne i tältet/liggandes utanför. När de inte ”förbjudbadar” dem vid lilla strandkanten utanför vagnen. Oooops. Det tog alltså bara en dag för oss att börja synda. :P Men vi hängde liksom på nu när jag sett minst 5 hundar plaska runt här utanför. ”Får” de - "får" vi! Tycker jag.


 

"-Hääääng me' husse!!!"


   

Strosa lite hit...och dit...


 

Se inte så paff ut Kaj. Klart han simmar bara du går tillräckligt långt ut så han inte behöver bottna! :P


     
Flink liten säl är vad han är <3


 

"-Kom och lek med mig lilla Sheltie!! Jag ska inte dränka dig!!!"

(Vi behöll kopplet på, ja. Delvis för att det var Hundbad Förbjudet. Delvis för att det var en liten Sheltie som ägarna försökte med alla metoder, och korv, att få i vattnet. Hade varit högst olämpligt om en liten Hoffa kommit skuttande och stänkt ner alla då ja...)


Doris simmar också!!


 


Men fyyyy va kallt tyckte hon!!!

 

"-Fort upp!! FORT UPP!!!!!!!!"


Vi har ju haft en vattenscooter liggandes precis här vid oss. Den liksom bara dök upp i förrgår kväll.

Idag kom en liten grabb och ganska ordentligt kroppad karl. De pratadeklingande norska.

Grabben säger:

”-Titta pappa! Där är den! Då såg jag rätt från stranden!!”

Karln, lugn som en filbunke.

”-Ja…se...”

Han kliver i isvattnet (enligt mig alltså) och börjar vada utåt med scootern framför sig ut till en boj för att sätta fast den.

När han kommer åter i land:

”-Vilken tur vi fann den pappa!!”

Karln, fortfarande iskall bakom sina solbrillor, ger ifrån sig ett litet skratt och:

”-Ja…annars hade den vart borte! Det hade ju vart trist..förstås…”

De kliver upp på land, hoppar på sina cyklar, och drar vidare bort mot vart de nu kom ifrån.

HAHAHA!!!

Jag har en liten känsla av att det finns klirr i kassan där. Hade jag tappat bort en scooter så fick nog den stora snorduken komma fram till tröstandet.


Nehepp.

Har ju semester här. Ingen tid att ödsla. Vi ska ju äta liksom!!! Börjar med fruktstund de Lyx. 


 



Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards