Alla inlägg den 24 juli 2015

Av csa - 24 juli 2015 23:00

Ännu en solig och varm dag.

Passat på att njutit av den gyllene härligheten till max nu i två dagar. Så gott det gått pga rådande mående. Migränaktigt nackskit på besök... Men än är man inte nergrävd. Den här gången heller. 

Jag är väl en av få i detta landet som inte klagat på dåligt väder under semestern tror jag.   Orsaken är ju inte så svåruträknad precis. Jag har faktiskt haft massor av sol och ytterst lite regn!! Har väl haft tur under dessa 2 veckorna? Eller bra valda platser för väder... 

Men det är helt okej för mig att det ska bli "skitväder" ett tag framöver nu. Nån annan får ta hand om solens närvaro. Delvis för att mitt huvud behöver det. Och delvis för att jag ska jobba på måndag.   


Men först ska vi ha lite helg.  


Nåt annat skoj. Gröna fingrar!!


 

Rödbetsuppfödning. 


Det var väl mest en rolig grej att så dem. Trodde faktiskt inte det skulle bli nåt av dem. Men jodå. Hört talas om att de är goda att grilla? Så det får vi väl prova i helgen då?


Hade världens bästa    på besök idag.

Alltid intressant, glädjande och MYCKET trevligt. Jobbar väldigt mycket nu... Och vet därav mer än man vill se. 

Alltså vad gör socialen i den här kommunen? Det finns ungar som behöver få hjälp!! Ingen nyhet förvisso...men om de var illa . Vad ska man kalla nu?? Ser rött av sånt här. 


Ju fler människor jag lär känna...ju mer älskar jag min hund. 

Stackars Fempa. Sover nog med ögonen i kors i natt... Gamla gubben.   Nu är Doris på dag 6 i sitt löp och har nog den finaste av hundparfymer en tik kan ha. De som är kära i vanliga fall. Gissa nu. 


 

Livet leker.


Imorse fick hela ligan cykeltur på morgonen innan det hettade till för mycket av solen.

Sen tog jag en hurtrunda med damerna, bara. Ida (stackarn) ville med och fick springa mestadels. Eller som hon själv sa:
"-Promenad med pappa...då får man släpa stegen...promenad med mamma är ett träningspass!"   


Har gymmat med lite stenplattor som skulle flyttas.

Gången har påbörjats.

Gräset klippt. 

3 utlästa nu. Känner mig väldans nöjd! 4 på 2 veckors semester.   Bra jobbat, Stina! 


Kände först lite bitterhet över att vi inte åkte ut igår. Men nu, när allt tyder på vått väder, så är jag nog rätt nöjd över att vi inte ska sitta i ett förtält i 2 dagar. Som sen ska torkas. För att vara ärlig...det lockade inte. 

Nepp.

Resa mera blir det. Sen. 


Nu är det Gonatt. 


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards