Alla inlägg den 2 januari 2010

Av csa - 2 januari 2010 17:15

Phu! Hemma!!

Helt ärligt...Stockholm. Va är det för stad?? Ett virrevarr som en trådrulle utan slut.

Körde såklart inte fel på ditvägen. Det är snarare så att vägarna går inte som vi vill. Kärringen i gps:n skrek sig hes med orden "..gör om rutt...gör om rutt...gör om rutt...". Sen stängde vi av hennes tjat. Vem kan köra rätt i det jäkla oväsendet liksom?

Men väl framme, efter telefonguidning, så blev det bara trevligare å trevligare. Varmt välkomnande av både stora och små (öron) och tillhörande ägare. Och tvåbeningar med såklart. Fan den där Grubbel va han växer?!  Vattnet i 08-land måste vara riktigt good shit alltså. Mina ska nog få flytta dit ett tag eller två.  Fast det vet inte Lina om än...

Och så var det då mys på schemat. 6 små ulltussar kom i full fart!!  "Barnbarnsbarn" eller nåt sånt blir de nog. Den ena efter den andra har inpregnerade oss med den där speciella valpdoften. Finns det nåt som luktar så gott? Näe...tror inte det.  



Hane 2 (på båda ovanstående bilderna)...sååå kramgo!!

Glömde stoppa honom i fickan...skit också!  Nu är det så att om någon får hem honom så är han bara till låns. För jag försökte köra iväg honom flera gånger men han bara kom tillbaka - till mig.  Jag tror we were ment to be... 
Eller hane 1 kanske. Den killen kommer ge sina nya ägare såå mkt skoj!!! Fan vilken cool kille.  


Han ska nog bli kock när han blir stor tror jag...

Ja bilder kan tala en del, men live är såklart bäst. Tack så jättemycket Lina och Johanna för att vi fick komma idag och våldsgästa er och flocken och super+ för fikat.  När helst är det välkommet att komma hit å baka. Jag är bra på att provsmaka faktiskt!! Riktigt bra på sånt!! Och det är inte mkt jag är bra på...
Och kul även att träffa Madde och Malin igen. Ev så löste vi ett och annat "världsproblem" under dagen också. Eller hur blev det nu? Allt är väl bara Malins fel om jag inte missminner mig helt... Fast hennes öron är det inge fel på - enligt Dante! Precis lika rena nu som sist de sågs...  

Nu ska jag se om Falcon, Dante och Bosse lämnat kvar nåt litet hörn på mina kläder som ff luktar valp, som jag kan snosa på. Det har dammsugits frisk här av dem alla...och ingen av dem fattar varför jag kom hem med tomma fickor.  Väldigt onödigt skulle de nog säga, om de kunde tala. Jädrans tur att de inte kan då... för annars hade jag nog fått höra mera av varan "...gör om rutt..." ...


//Stina
 
Kommentarer:
Lina:
Kul att ni kom! Och visst är allt Malins fel, var vi inte enhälliga i det beslutet?
Er bernerpojkar blir nog nöjda med hemleveransen ni får 20 januari eller vad tror du?
 
Anneli:
Naw...vilka ljuvliga bilder du serverar i din blogg..man blir så valpsjuk (men här ska det inte va nån valp än ). Finns inget ljuvligare än valplukt Kan tro att grabbarna sniffade av dig när du kom hem igen.
Kramkram Anneli
 
Malin:
Tack för trevligt sällskap och nytvättade öron! Och visst är det "Malins fel" om det går åt helvete på nån utställning, en hund kissar inne, det sticker fram en människo-hand på ett hundgrupp-foto eller det är ostädat hemma.... ;-) Men jag tar gärna på mig det. Så länge jag får gosa med små valpar!
EN BAMSE-KRAM från Malin! Hoppas vi syns snart igen! Hälsa Kaj att "management by fear" funkar utmärkt även då man ska gruppfota valpkullar!

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards