Alla inlägg den 31 januari 2010

Av csa - 31 januari 2010 19:15

Börjar med lite läckra bilder från idag. Lite kusliga på nåt vis...


Kommer att tänka på nån bok, eller möjligen film jag inte kommer ihåg namnet på. Där det handlade nåt om en dimma som drog fram och så hände det mysko grejjer medans den låg tjock...huga!!

Ja...vart tar egentligen vägen vägen..?...
Jag tror inte det är bara jag som har hitta-svårigheter. Dock handlar ju mina problem om lokalsinne PÅ VÄG. Så har det alltid varit. Inget å bry sig i. Inte ens gps:n har hjälpt mig över den här bron... Men det finns andra som verkar ha tappat livskartan helt å hållet. Va sysslas det med ute i vida Sverige egentligen på hundfronten?? Det smusslat och pusslas. Det säljs, det köps, det paras, det ges, det bes... Och jag tror fan att det är bara en handfull som har koll på varför/hur!! Men det är ju inte min business......
Ja jösses... Jag har behov för 3, bara för att nån ska slippa undra den frågan... Jag har t o m behov för fler...så förundras inte ens över vad jag pysslar med...när den dagen kommer.

För övrigt så vet jag vad det är som händer med klimatet. Jag har luskat fram det med sörr´ni!  Me soo clever!!  Det är så enkelt att i detta stora "lekhus" vi lever i - jorden - så har vi hamnat i universums egen leklådan. Jorden har fastnat i en sån där snö-glob och den som håller i den har nog tyvärr fått Parkinson. För nu snöar det - IGEN!!  Att be denne någon sluta ruska är ju lika dödsdömt som att be "de ovan" att bete sig så man slipper skämmas över att vara en del i denna industri - Hunderiet.
Iofs...jag ska inte klaga...jag bryr mig om min egen väg jag...som alltid...men tyvärr halkar många oskyldiga i sånt som nån glömt plocka upp. Usch...


(Å jävlars va mörkt det ser ut på bilden! Mitt på dan!? Inte konstigt att jag ständigt muttrar över "tänd alla lampor" här hemma...)

Efter att ha laddat batterierna i två dygn (??) så fattade kameran att de skulle fungera ihop. Dock gav mina fingrar upp innan jag hade fått speciellt många kort tagna. Fan va tjatigt...Men faaaan va kallt det ska vara!! Här på kvällen så hade vi -24!! 50 meter från kåken och -17 i lä-läge. Det är inte nödvändigt. Det är bara tröttsamt. Men ser världen ut som den gör.. Jag förstår...

Sambon har skottat idag. Oj va duttig han varit!! Han är nog van från finska vinterkriget med denna kylan.  Jag däremot, har nog varit en riktigt ettrig sandloppa i Bahamas i ett tidigare liv. Brrr...

Hundarna mår gôtt. Varför skaffa jag berner? De gillar ju kyla...knäppa djur... Och som nummer två på gilla-skalan så är ju bus vardag. Hanhundar är väl för goa med varann, är de inte? Hade Fempa här idag. Han fick känna på bernerfnatt och labbar i ryggen han. Phu! hörde jag både en och tre gånger från den totalt omväxta BC:n. Viktklasserna var inte jämna precis...  Dock var det lite skämmigt stämning så det blev inte så långvarigt bus...Fempa måste ju ha täcke nu, han är ju korthårigt och fryyyyser... Hur macho är det att ha "klänning" när man ska sätta snorisar i snödrivan?? Luska ut själva.

Våra egna 3 leker ju typ jämt med varann. Är det inte brottning så är det tafatt eller allmänt gnagande på varann. Barnasinnet har inte ens lämnat Falcon än. Men visst tar han det lite lugnare...ibland...


(Man ser på hans min att han förstår att detta kommer kännas...ajajaj...eller hoppa undan!)
Men den skyldige erkänner sällan eller aldrig...

-Nej oooonej Bosse!! Du är "alltid" oskyldig... Mattes lille plutt!




Och med de tre orden så säger jag nog So Long för idag! Natten håller på att övergå till en ledig dag. Inget man får sumpa inte!!!  Vem vet vad man ska få höra då för att öronen ska ramla av...

(Jo, det är tyvärr så. Alla hundarna på bilderna är obadade och oborstade och fulla med isig snö, t o m mellan varenda tå...Men här lever vi utan att se bildsköna ut.  Jag hade heller inga Stand-ins/Look-alikes att tillgå. Sorry!!)
 


//Stina
 
Komm.:
Madde:
Hääääärliga bilder!!!!
Bossebus och Aiko skulle rocka tillsammans, den saken är klar!!

Kram Madde
 
Shanie:
Fina bilder och mattes lilla plutt !? Bosse ser ju inte ut som någon liten plutt längre ! En ung herremann!

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards