Alla inlägg den 27 januari 2010

Av csa - 27 januari 2010 19:15

När det enda man ser är snö, mera snö och vitt, vitt, vitt. Hur mkt man än vill tänka på annat så är det ju detta fanskap som bestämmer klädsel, aktiviteter, inne- eller uteliv, vardagsskämt osv osv osv. Fruset vatten liksom... En gubbe på jobbet tror starkt på att vi är på väg mot istiden igen. Börjar nästan tänka som han...

Jag har ju tröttnat för länge sen!! Det vet nog alla om och om igen... Men jag hör och märker att "mina" anhängare ökar stadigt. Vaffö bryr han där uppe sig inte om oss, va??  
Tänkte gå ut med med den bedjande inställningen ...men det lär han ju knappast kunna urskilja...

Jobbet flyger på.
Kanske lite för mkt och för fort dock. Tre utbrända på en vecka!!  Jag har ju dock vingarna kvar ff, men man blir ju inte speciellt uppåt av att andra mår piss... I mitt lilla hörn har jag i två dagar haft "praktikanter" med mig. Lite konstig känsla att vara "lärare" när jag har mindre än ett års erfarenhet och den ena ca 30 år på nacken. Men det har funkat, ganska oklanderligt. Igår var språket det största problemet...skåning liksom...... Idag gick det bättre med en Halmstad-bo.  Mer "norrländsk--klang" liksom....

Jag har idag iaf kommit på att jag jobbar med en av världens snällaste killar. Idag när vi skulle gräva fram våra bilar efter jobbet, så var han vips med mitt i allt och sopade av min bil!? Själv hade han ju en lika igensnöad, men den var tydligen inte lika viktig. Sen fullt med påmaningar om att jag skulle köra försiktigt hem...
Det är omtanke det! En stjärna på himlen åt Jimmy idag!  

Lite agressioner har jag såklart hunnit utsöndra idag också...

Stort problem - Jag har inte ätit godis på hela dagen (har letat och grävt i varenda skåp men sanningen om att allt verkar vara slut slog fläskläpp på mig!!!)...*mutter, mutter*...och...
 Lite Stort problem - De som plogar här hos oss verkar vänta på att nån ska komma och dra ut dem från husvärmen eller nåt. Hoppas deras löner fryser inne!!  
Funderar skarpt på hur sjutton jag ska lyckas ta mig hemifrån imorgon... Kanske dags för helikopter och ingen ny bil?


//Stina
 
Komm.:
Fajita & Lussan:
Haj!!
Ja jag har förstått att skånskan kan vara ett problem för Er;-) Märkte när vi var uppe där att många va blev de ;-)till trots att jag använde min finskånska som mamma bernljungen uttrycker det ;-)hi.hi kram po daj= (kram på dig) Susanne

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards