Direktlänk till inlägg 5 november 2011

O-miljonär men lyckligare än på länge!

Av csa - 5 november 2011 23:45

Det blir jobb på måndag igen. Hm . . . men jag var braa nära om inte lotten varit fejkad. Vem gör sånt här elakt Trick or Treat egentligen???  


   

  

Finns bara ett spöke som kan åstadkomma nåt sånt . . .   
ps. Innan den här lotten blev Photoshop:ad så var det faktiskt en vinst på 75 spänn. Så helt lottlös blev jag inte! ds.


MEN. Det finns alltid ett Men med i bilden.
Har all anledning att vara glad idag iaf. Trots den samma summan på kontot som i morse. Har för det första flera underbara vänner jag värdesätter mer än alla pengar. En ringde idag . . . en lånar ut sina hästar åt mig . . . en ger mig energi . . . och ingen nämnd ingen glömd.


Och så får jag tjoohooa över Bosses fantastiskt duktiga dotter "Tutan" som idag tog ännu ett förstapris i viltspår. Såå duktig liten dam. Grattis Ulrika - igen!


Sammanfattar gärna också spårningen idag för mina killar. Husse gick spåren dock, för annars har vi inte varit tillbaka ännu.   
Dante, skogsmaskinen, hade plöjt genom träsk, stockar och sten som bara han kan. Demolition Man. Inte en endaste "apport" (klädtrasa) hade han med sig hem.   Men såå nöjd och glad han var, och så jädrans PÅ kan knappt en berner vara tror jag. Rätt oöm kille den där norrmannen.

Bosse, mer metodisk. Första trasan missade han men de 3 följande hittade och hemtagna. Duktig kille!!

Så olika spårtekniker, men den ena bättre på sitt vis och den andra bättre på ett helt annat vis.

Nöjda och trötta killar blev det iaf. Nöjda ägare också mao.


Blev omålat idag igen. Men stallet har gett mig den lugn och ro och frid jag så innerligt behöver. Mockning är en fantastisk syssla!!! En till del av staket kom upp också. Var hantlangare en stund åt Byggare Bob, men han är rätt redig karl som klarar sig själv också.   


För att knyta ihop dagens säck så säger jag bara:

En vän ska inte hänga med i din medvind utan förekomma dina motvindar!


Gonatt mina spöken!  


 
 
Stine

Stine

6 november 2011 00:39

Så morsomt å høre om sportreningene deres, Bosse har nok nedarvet noen gode gener til Tutan også!

Ha en fortsatt avslappende og oppladende helg, kjære Stina!

http://latruda.zensible.net

 
lina

lina

6 november 2011 09:29

Nä men jag är ta mig tusan inget spöke ;) Skriver inte jätteofta men nog brukar jag ge mig till känna här mellan varven.
Jäkla trevlig lott du hade, och med fem miljonbilder måste den väl vara värd 5 miljorer, eller?! ;)

http://blogg.passagen.se/ollebus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards