Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Skrivmaskinen <3

Av csa - 13 november 2011 11:44

Fars Dag. Pappadagen. Kalla´n va ni vill. Jag hoppas på nå väldigt gott till efterrätt idag iaf.   Ska träffa min papi senare idag på middag. Gött.


Och så har jag bytt stil här, noticed? Vackert skrivmaskins-typsnitt...


Old Fasion, Shabby Chic, Lantlig design...kalla´t vad Du vill. Rätt "inne" lite här och där är det iaf. Jag gillar´t. På somliga saker.

Här är en detalj som gärna får vara äldre än äldst för att falla mig i smaken. Jag är rent utsagt kär i sånna här.

  Skrivmaskinen.   

Gud va jag skulle vilja ha en. En riktigt gammal som "inredning" här hemma. -Santa, did you hear me?!??!


Minns de gamla skrivmaskinslektionerna. Alla hatade dem. Inte jag! Hamra ner texter, skriva huuuur långt som helst, helst om ingenting. Min melodi!

Nähäe?!? Nån som märkt det?   


  

Vackert!!


  

...nostalgi...


  

Till Stina!!!!
Snälla?!?


Den enda varianten av skrivmaskin jag lyckades tjata till mig som mindre var en sån där elektronisk. Modernt äcklig. Men den var absolut bättre än ingenting. Och gissa om jag avverkade färgband på den! Ojoj... Tillverkarna mös nog över storkonsumenten.


Hade jag många slantar över så skulle jag på ren dj*velskap köpa en sån här variant (förutom en sån där vacker som här ovan).

Undra vad Elinen tycker om den?   



Jaja...alla har vi våra kärlekar.

MIN kärlek blev imorse överöst med Farsdagskort från sina små prinsessor.

De har den bästa pappan ever. 

Just nu är det sockerkaksbak i köket dem tre emellan.


Ingen idé att störa dem mao.

Jag kanske ska ta ett kik på Tradera eller nåt liknande. Någon kanske har en gammal vacker skrivmaskin till salu??   


 
 
Stine

Stine

14 november 2011 23:40

Oh, da er vi veldig enig - jeg og vil ha en slik skrivemaskin! Jeg elsker å dekorere med gamle bruksgjenstander, i helga var jeg på loppis og kjøpte en gammel symaskin. Fullstendig ubrukelig, jeg kan heller ikke sy - men den er fiiiiin. Ja til gamle ting i stua! :D

http://latruda.zensible.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards