Alla inlägg den 2 mars 2011

Av csa - 2 mars 2011 22:59

2 mars.

För 15 år sen så "bestämde sig" jag och sambon att vi nog skulle hänga ihop ett tag.   
För 14 år sen bytte vi ringar.

Sen dess har det ju hänt en del.

Vi har bott i 2 lägenheter och byggt och ägt 2 hus. Ja, inte från grunderna då, men rysligt nära iaf.

Vi har skaffat 1 häst, 4 katter, 6 hundar, 1 hamster och 2 prinsessor har vi skapat. Jädrans bra avelskvalité på dem blev det också!!!   

Det händer en del när åren susar förbi...  

Bara saker av godo såklart. Negativa sidor har vi inga. Vi är heller lagda åt skygglappshållet.


År har vi lagt bakom oss och jag kan lova att vi kommer lägga några framför oss också.


Men. Det finns en annan kille idag att nämna. Där kan man inte alls vara säker på att det är år kvar att njuta av.

Mitt hjärta. Min Falcon.

Idag blir han en liten månad från 11 år. Alltså 10 år och 11 månader.

Man är klok numera. Man vet inte att han kommer bli det.

Man HOPPAS att han kommer dit.


Han är ingen ungdom längre. Han är inte krutpigg i ben och kropp. Lite senil. Lite stel. Väldigt döv och ser nog inte helt hundra heller. MEN han är MED. Han är inte "på väg" ännu. Det vet man om man lärt känna varann så här pass länge.

Jag vågar knappt hoppas...men...jag tror nog att vi får tända 11 ljus i hans tårta den 2 april.


Annars. Jodå. Min solstråle till arbetskamrat åkte till Thailand idag. Det kommer inte bara bli tomt...det kommer bli outhärdligt. Hon är ju den som brukar kunna lägga band på mig.

Hoppas hon får det bra. Hon behöver det.


Kan inte låta bli att se fram emot fredag. Då blir det spännande på jobbet. Det känns i luften att det tros att Jag kommer ställa upp. Va jobbigt det kommer bli när så inte blir fallet. Ingen har ju frågat ens...

Ta mig inte förgivet får bli veckans läxa. Jag har slutat med sånt där nu.


Har äntligen kommit fram till när jag ska ha semster också. Nej...inte när jag önskar få semester utan när jag ska ha! De andra får väl ta och flytta på sina helt enkelt om det krockar.   Så är det bara. Tack och varsegod.


Varför kan det inte vara fredag imorgon??? Hade setat svinfint!



Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards