Alla inlägg den 22 mars 2011

Av csa - 22 mars 2011 22:43

Haha...här svänger det!

Känns, och märks, som att jag bara har neggobloggar (jo, jag är medveten om det)...och så kommer det ett uppsving...och så nerfall igen...

VET väl att det inte är nåt skoj att läsa neggobloggar. Men nu är det ju så att jag skriver främst för min egen skull, i andra hand för "de mina" som bryr sig och vill veta och i tredje hand kommer alla andra "stackare" som kikar in/råkar hamna här..och förundras va det är för schizofren som är bloggägaren?!   


Kan tala om för oss alla att så är livet! Inte bara rosenrött och sockersött.
Men just nu så går det bra, tycker Jag och Jag!   Vi är överrens om det också!  Även om Jag har en anledning att överreagera om du frågar Mig...  


Främsta glädjen idag beror såklart på att Falcon fick åka till veterinären pga check efter helgens hjärtstopps-framkallande-på-matte-sjuka. Jag är ganska glad över att jag hade is i magen och inte åkte in akut. Första tanken att göra det - absolut!! Men någonstans så känner jag ju min hund ganska bra...


Så jag avvaktade. Men beställde tid iaf. En Pensionärskoll kan ju inte sitta i vägen. I samma takt som tidbokningen gick iväg så piggna såklart gubben på sig så pass mkt att just idag så kan man inte ens ana att han haft hög feber och "magsjukeliknande" symtom.


Kortfattat - Falcon är frisk igen från vad det nu var. De bästa av det bästa är ju att hjärtat och lungor funkar utmärkt. Sen att han visar ålderstecken behöver jag ju ingen vet. för att tala om det för mig... Klart han har krämpor. Han är ju gammal. En annan är ju bara halvvägs till 70 och kan ju inte stoltsera med ens hela knän liksom...  


Ruset av detta har fått mig att småle för mig själv idag. Ännu en schizobeteende.  


När jag iaf kom hem från jobbet så fick det bli en liten prova-på-vår-promenad.

Gissa vem som blev glad??


Pulkan har fått gå i idé och fram har Dantes vagn kommit! Det blev happydance på båda tjejerna och jämnfotahopp på hunn över den överraskningen.
Så nu blir det åka av framöver! Och ja, taket går att ta bort så Ida slipper få nackproblem   


På vägen ut genom grinden fick jag den här bilden...Knoll och Tott  ... 

-Kommer ni eller???


...och några till bilder...

    
Falcon i blåsten...och ute på liten olydnadstripp..      

    
Fin kväll

  
Ojoj...måtte inte bäcken stiga så mkt mera nu...  


En annan bra-grej idag. Min nya mobil funkar igen!! Den skulle bli fixad av telebolaget och istället så fixade de så den inte gick att ringa med och inte funka nät-mässigt alls! Dock hade jag vips varenda FB-väns telefonnummer inlagt!!??   Men som sagt. Now it´s working again!! Men ska man klaga? När den inte funka så var den ju oerhört billig att äga iaf!!   


Fick badrummet städat här på kvällen också. Småbrudarna skulle bada vilket gav hela badrumsgolvet en sk bassäng-status.

Där måste jag ju tacka dem. Det blev ju rent och fint nu!


Idag lyckades jag också fånga Bosse på bild med sin nya titel - Fotbollsproffs!


Tänk så skoj man kan ha!!


Mera då?? Näe...ska inte skvallra idag heller om det jag påtala igår...håller mig så länge det bara går!!!     (men det går nog inte så länge till...för just NU så är jag överlycklig överét!!!)


Gonatt!!

   

Våran "grisegoa" kille   


MEN


dagens STÖRSTA glädjeämne är iaf...     Falcon


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards