Alla inlägg den 24 mars 2011

Av csa - 24 mars 2011 21:37

Det var en bra dag idag också. Jobbet lunka på och innan "morsan" gick hem så lämnade hon guldjobb till mig. Hon är väl för go våran G...   Min fredag kommer bli lätt - jättelätt!

Imorgon ska mitt pågående projekt vara klart. Kommer de ske? Näe... Leverantören kommer sova svett om nätterna efter samarbetet med "mig"   Men jag har iaf gjort honom mer ödmjuk.

I början hette det: JAG har aldrig någonsin gjort fel!!

Numera: JAG ber så hemskt mkt om ursäkt...

  

Stackarn. Han har mött sin överkvinna, som heller "aldrig gör fel"...fast är bättre på det än honom!   


Annat kvinnligt.

List. Envishet. Kort stubin...

Det har jag haft idag. Efter hemkomsten..  

Mina små söta gullungar. De goa. De perfekta mina...

Primadonnorna är inne i en inte äta tid igen.   Det absolut värsta jag vet. Den här veckan har varenda middag fått dem att rynka ihop näsorna så mkt att de sett ut som russin båda två. Jag blir galen på detta!!!

Strax efter rynkandet så börjar ursäkts-SM direkt!

- ...jag måste nog gå och kissa...kan inte hålla mig tills efter maten...

- Jag har så ont i benen mamma...*snyft*

- ...är inte så hungrig...
- Vi hade potatis på skolan också...

- Får vi glass när vi är mätta? Jag är mätt NU! (och så har hon inte ens börjat..)
-..måste vi äta lika mkt som ni gör...?...

osv osv osv

  Åh det kryper i mig bara av att återskriva eländet här.

När jag till sist röt i från tårna så kom iaf Hannah igång. Ida kom knappt igång...och fick därav sitta vid matbordet i 2½ timme! innan tallriken blev tom.

Det får liksom vara nog på dumheterna ibland. Man kan inte alltid komma undan bara för att man är tjurig, vilket hon var idag för att hon inte fick något gott innan maten.

Mamman hennes kan vara tjurigare, borde hon veta vid det här laget...


Hade en knäpp telefonförsäljare på tråden här på senkvällen. Ringde och skulle ha tag i sambon, men när jag svarade att han åkt till jobbet så sa han:

-jaha...en sån stackare som jag som jobbar natt alltså?

Öh...VAD gör en telefonförsäljare för arbete på nätterna? Ringer de till folk på nätterna, så lär de ju knappast bli bättre bemötta DÅ, än vad de säkert blir dagtid hos de flesta.


Nej nu ska jag glädjas åt lite också innan läggningen.


Glädjs åt mitt "barnbarn" som är på bättringsvägen...

Glädjs åt dräktighetstecknen hos tikarna som Bosse parat...

Glädjs åt att Kaj gör sin sista h-vetes vecka...för alltid!!?

Glädjs åt mina vänners framgångar...

Glädjs åt att det om "en natt och 6 timmars arbete", tror jag att jag bestämt mig för, är HELG!!!!

Glädjs dock ännu mera åt min "hemlis"... Det verkar fortfarande funka som jag hoppades!!! Vad är då hemlisen? Eller rättare sagt vad är nu detta jag inte ville jubla över direkt utan "smaka på" lite mera...

Jo! Jag har bytt matvanor gott folk! NEJ! Inga dieter, bantningar, anorektiska infall...jag har helt enkelt påbörjat en...vi kan kalla det "veggo-väg", på sätt och vis.   Jag testar. Nu har jag gjort det i 3 dagar och min mage är SNÄLLARE ÄN NÅGONSIN!!!!

Tänk om det var så här enkelt? Kan det vara så jag bara inbillar mig bara för att jag vill tro på detta?

Skit sak samma! Funkar det pga hjärnspöken eller matvalet så må det kvitta vilket som är den skarpaste orsaken... Jag har fått ett inre lugn jag inte kan beskriva!!!!

Måtte, måtte, måtte detta funka nu!!!!

(Jo, jag kommer äta gott på helgerna i den mån jag klarar av!! Jag har ju som sagt inte slagit i skallen och börjat banta...så otypiskt mig att det går inte för sig på nåt vis!)


Gonatt på er!


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards