Alla inlägg under augusti 2012

Av csa - 12 augusti 2012 00:38

Kul att man "äntligen" kan få känna sig riktigt älskad. Eller...  

De små odjuren som varken hörs eller knappt syns verkar ha hittat "hem" totalt här. Inomhus också. "Tack för besöket -  Ingen av Er är välkomna åter!!!" säger jag bara. Knotteländen.   Lär ha lite å göra inatt då jag endast lyckats ha ihjäl EN på flera timmar hittills...


Dagen har varit lugn å fin. Kollat på en hel del OS. Bästa från dagen måste norskornas OS-guld i handboll och Jamaicas staffetguld få anses vara. Tycker Bolt m fl gör det riktigt trevligt för sina fans efter sina lopp. Bra med kramar och uppskattning. Gillas!! Sk pyjamasstatus på hela familjen, i stort hela dagen, mao. Tur man bor där man bor. Man slipper våndas över vad grannarna ska tänka och se. Iofs så bryr jag mig ju föga om nån nu skulle ha nåt emot klädseln. Men iaf. Vi kan leka och mysa i alla slags kläder. Pyjamastyp gör det hela bara goare liksom.   Fasen. Jag vill ha en pyjamas!! Vem har snott de jag har/hade???

Tänk typ en sån här. Skulle funka!!   Sambon...present till mig??

 


Ok. Ingrid. Hittade några bilder i mobilen. Dock är det inte riktigt lika där ute nu, annat bord finnes, annan vinkel finnes ej, men...typ nåt sånt här levene är det där ute... 3 av fyra väggar har fasta fönster den fjärde har skjutdörrar ut mot vanliga altanen. Rummet i sig är ju inte nytt. Men att använda det till nåt annat än att bara gå in i, är i allra högsta grad en nyhet...  

   

Ska försöka tänka på dig och fota mera, nånna dag...  


 


När jag letade i mobilen efter lite bilder så hittade jag inte alls de bilder jag trodde jag hade där. Varför? Eller kan det möjligen vara så att jag faktiskt HAR använt den andra kameran?? Kan väl aaaaldrig vara möjligt?!?! Vi är ju typ allergiska emot varann.   


Made by Hannah- foto hittade jag dock. Uppfinningsrik liten donna va?! Hon är tokig i gräslök (???), av alla saker man kan äta. Och när hon var ute och plockade ur vårat grönsakshörn så var det ju så fina blommor på dem också, så de skulle ju då sparas. Hur gör man då? Så här! Rätt sött om jag får säga´t.   



De stod sig rätt länge också...


Nepp. Nu ska jag överge min jakt på knotten och läsa lite innan sömnen tar över. Nattinatti hörrni!!


 
När Bosses "kompis" var här på kollo några dygn.
Stor björn. Säkert farlig! Inte sitta bredvid honom inte, sa Totte, och gick ur bild...


Av csa - 11 augusti 2012 15:17

Av csa - 11 augusti 2012 10:24

Igår hade vi invigning av vårat uterum.

Trots varierande fantasier på Facebook om våran invidning (fattar inte hur min status kunde misstolkas?!?!   ) så handlade den helt enkelt om mat, prat och mysigt. Här blev inga barn gjorda!!   


Hur onödigt är det egentligen inte att ha ett rum som bara står?! Mycket!!

Så när vi nu hade grillning på dagsplanen...varför inte en provsittning där?

4 vuxna och 4 gulliga barn hade nog en rätt bra kväll tror jag?! Vi är jättenöjda, och fortfarande mätta, efter allt gott. Kocken får väl MVG.

Bosse är kär i Carola numera, bara så ni vet. Det kaaan nåt med att hon, nåt gott i handen och han, liksom "försvann" lite då och då...men så kan det ju även bero på att hon är så söt och snäll. Jag är inte säker på vilket som är det rätta. 

Tjejerna var väldigt nöjda med sina nyfunna kompisar också. De var så söta och spelade Wii, busade och skrattade i timmar. Och ser fram emot nästa date redan! Hannah va så gulligt nervös i timmar innan. "Mamma!! Va roligt att det kommer killar hit och inte tjejer!!" (Kaj svettas av bara glädjen i detta...hihi...) Tjejerna fick ju ögonen att trilla ut när de hörde om att grabbarna dessutom hade POOL hemma. Detta ord pool är lika kärt dem som när Bolt hör ett startskott.   

Vi är alla väldigt glada över Sami, måste ju tilläggas, för det ska inte vara orättvist bedömt här inte!!   

Tack Lola och Sami, Hugo och Hannes    Snart kommer vi för lite "återbetalning"  . (Skojja!!!!) 



Idag är det måååånga glas att diska, så man skulle ju kunna tro att vi drack oss mätta. Hehe... Det mera otroliga är att sambon ser ut att må bra  . Hoppas gästerna också gör det!?   Själv höll jag mig gladeligen från rödvinerna. Annars hade den här bloggen inte kommit förrän om ca 3 dagar. För det är tragiskt men sant, så lång tid tar det för mig att smälta just röda viner.   

Men man har alltid ett val. Och mitt val är att aldrig dricka dem helt enkelt. Det finns ju så mycket annat gott, både utan och med, alkohol. Cola är dock bästa drycken. Sorry...men det ÄR bara så!!   


Nepp. Nu blir det frukost. För nu har äntligen de små prinsessorna slagit upp sina grå/blå. Naglar är nymålade i läbbig mörklila (minst pga fåfänga, mer för att hålla ihop, ajaja!!). Uppehållsväder ute. Lördag. Öppet lopp. Hej helgen!!   Känner för en travvinst idag!!



Av csa - 9 augusti 2012 10:43

Igår, får det här bli om, så gjorde jag nåt jag aldrig har gjort.

Jag är väl inte så snabb av mig...   Men det gör inget.


Jag åkte på Loppis.


Junkens, eller nya möjligheternas, Mecka.


Köpte inte en pryl, för det jag är ute efter fanns inte, men det var ju skoj att kolla iaf!

På ett av ställen var det iaf nån som inte riktigt hade så spännande prissättning. Typ allt kostade 275 kronor. Hm...undra om nån sagt att det var ett bra (kompis)pris?!   


Medans jag var på rymmen så hade sambon fullt upp med 3 små yrväder här hemma. Så ingen var arbetslös igår, det var bara så att jag hade roligast.   Men det händer ju så sällan så...det ska nog bli oftare!


Idag tyckte ungarna att Parken Zoo skulle vara The Place to be at. Själv ser jag en stor sol, som senast kl 1 i natt inte alls skulle vara här?!. Och så blåser det lite. Perfekt torkväder. Vi får väl se vem som vinner sina önskningar...


Av csa - 8 augusti 2012 11:07

Lika oggig som vädret idag. Men jag verkar vara i gott sällskap på den punkten.

Ja tänka sig. Inte bara jag som är va?! Owao. Vilken headline!! #ironi#


Fundersam. Förfärsam.


Om man dissar nåt. Högt och tydligt. Varför vill man sen helt plötsligt åka den karusellen?

Vart har det egna gått? Finns inte koppel för alla?

Varför tänker man inte? När slutade sånt fungera även hos den bäste?

När ska det uttalas? Vem ska våga? Haha...


Jag fattar verkligen inte.

Eller...jag kanske gör det men önskar att jag inte?!

Hoppet. Det är nog väldigt försent att ens leva på det...


Har det gått så långt att allt blivit samma? Förr fanns tydliga klyftor. Man visste vad som var och vad som inte var.


"Vad var det jag sa!" #Internus Analysum Kryptikum#

Sorgligt. Faktiskt.


Men mina ädelstenar ska. Mot bättre värden. Glad över det. Ledsen för att inte fler ser. Kanske behöver de bara nya brillor?


Skulle inte jag klippa håret?? Jo...för ca 6 månader sen var det riktigt akut vill jag minnas.   

Har. som i natt skrivet, en HOP med målning att utföra. Plattor att lägga.

Varför sitter vi här å gör sanningen en otjänst då??

Marsch utgå.


Jag ska snart utanför 60 skyltarna. Undra utifall jag måste söka "visum"?

Orka beteenden...


"Fly, fly, fly. Far, far away..."


Av csa - 8 augusti 2012 02:15

Ja. En dag som innehållt det mesta kan jag nog påstå.

Och jodå. Jag hade nyss gått och lagt mig. Men...


Soligt mitt på dagen så det brändes i skinnet. Fasen så fint!! (säger hon som då sätter sig i skuggan eller med ryggen till...  ...eller idag det tredje alternativet: målar husvägg, inne på altanen...  )


Plockat, rensat, slängt i alla möjliga hålor och gömmor= utfört! Tippen matad. Bara däcken som bor kvar. Hur dumt är det inte att inte kunna slänga däck på en tipp?! tycker jag. Garbage som garbage...jag vill inte ha´t, en tipp är en tipp. Ja jag förstår inte. En annan dag...


Hem kom det virke idag, iaf. Många brädor. Lååånga brädor.

NU har jag å måla kan man säga...ujujuuuj... Får nog ta tjänstledigt eller nåt om jag ska hinna med.   


 

Picknick har vi också haft.   

Blev inte så mätt på plastmaten men...trevligt hade vi!!


Sen blev det lite jobbigt. Nej. Mycket jobbigt.

Har i mååånga dagar nu, dragit ut på jobbigheten. Av den enkla anledningen att jag inte hade orken att. Men idag...så peppade jag mig själv i flera timmar...och så hämtades Dante hem.   I sin lilla urna.

Och det var väl jobbigare än jag kunnat tro. Hade total fokus, men vid ett stopp i hemvägen, blev lämnad själv i bilen, då brast plötsligt gråten fram. Usch...

Men nu är han hemma och hans plats ska såklart bli bredvid "storebröderna". Det börjar bli många där...på andra sidan...  ...


Jag tappade hela jobb- å- göra- fokusen där och då. Men Bosse...lille mannen... När han kom med en blick som sa: "Nåt?!?!"   

Då fick jag en idé tillräcklig för att rycka upp mig.

Jagade rätt på sambon, lurade ut honom på våran "apellplan" med mottot: Ut och gasa igång hunden!

Han fattade ju såklart ingenting men...för familjefriden...gjorde´t.


Efter en liten stund gick jag ner och körde då helt sonika igång och kommenderade ekipaget i ettans moment. Hela klassen, rakt av.

Nu har inte hunden ens utfört alla moment NÅGONSIN, och heller ALRIG gått hela klassen, såklart. Men det fick väl vara så?! Prov utan värde. Har hänt förr. Händer ff, bevisligen.

Det gick fint måste jag säga! Det finns en tråd att spinna vidare på rullen av!

"Kul med nåt kul.." Bra mening!!!


Sen kom en promenad till. Samtidigt så hämtade sambon lite plattor med släpkärran. Så nu ska jag tydligen lägga sånna imorgon också!? Jojo.


För att bara vara Jag en stund då...

Nepp.

Och på B svarar jag Därför.

Jag har mina anledningar såklart. Får se om jag orkar ta upp det när klockan har gått några timmar till in på denna dag. Just nu har jag nog bloggat mig tröttast i hela...zzzzz


Av csa - 6 augusti 2012 13:00

Tar en paus i alltet. Skriva lite av sig kan man då göra.


Är på G ut i dagen för lite hyss men lunch först. Har den stora förmånen att bli serverad den så...ja här sitter jag väl och väntar en stund då!?   


Igår blev det en hel del utfört i Högkvarteret a´la Vårt.   Allt från hålgörande i backen lite sporadiskt överallt, och så var jag på stöldturné. Ärlig sådan ska tilläggas. Ja..så ingen tror att jag brukar stjäla saker.   

En mindre djungel fyllde jag bilen med.


 

Med vad? Ja...de kan man nog fråga nån som kan blommor å sånt.

I min värld kom det iaf med gula, rosa och lila växtligheter. Kan inga namn. Jättedålig på namn.


De kom i jord både här och där och nu får Gud vara snäll och låta dem överleva flytten också. Det blev bra också. Tror jag ska "sno" flera nån dag här framöver. Har ett litet ställe där det ska bli fint nämligen, och där hamnade bara en hög gul och en hög lila igår.


Det blir rätt bra när man bara får tillét liksom.   


Rensning inför tippen tog sin tid de å. Nu kom tyvärr inte kärran hem idag...men imorgon vad det lät som. Då blir det bortforsling av junk och hemforsling av trävaror från brädgården.


Nä...nu får det ta och bli mat snart...magen är inte min bästaste vän idag. Det är uthärdligt, men kanske lite mat kan få den på bättre tankar?!


Vi hörs mera senare eller nån annan dag... Vi har ju semester liksom!!   Go with the flow...or...just hang around... Eller så kan man läsa Fredrik Backmans blogg om man vill få skratta lite. Har lagt till länken här bredvid om nån inte redan hittat den. Kika in och le.



Av csa - 4 augusti 2012 22:13

Kväller i Högkvarteret.

Myggen tyvärr i gång nu, så jag har flyttat in. Nackdelen med nyklippt gräsmatta och att dessutom trimmern gått ett varv runt domänen med sambon. Så jodå...vi får väl skylla oss själva som väckte dem?!   

MEN så prydligt det ser ut med så "lite"?!


Nu kan vi också sammanfatta att ena trappen är totalt ett minne blott. Tackar!! De sista suggorna kom upp ur marken idag. Lite gör om gör rätt där. Trappen kom till, men har typ aldrig används. Nåja...allt kan ju inte bli rätt från början alltid.  

Nåt som däremot har blivit jätterätt är det nya räcket. Fasen, det blev bra- bra!!   Och luftigt fint.

För inte tala om trallen. Ja, det som är påbörjat iaf. Mer ska ha mer!


Bosse har fått omvårdnad av blandad kompott, gos och bus. Men han är sig inte lik...   Känns i mattehjärtat gör det.


  Grattis till Bosses dotter Tutan och Ulrika som idag vann ukl i Svenstavik UTAN kostym. Inte illa alls. Stolta!


En rätt bra dag i totalen, dock. Mkt fixat, soligt, gott att äta och dricka, avslappnat fast effektivt. Bra!! 


Ja...om man bortser från bjäbb.

Åh Gud...trodde jag hade lyckats rymma ifrån allt sånt nu när jag har semester och kan välja mitt umgänge...men icke. Det kan tydligen komma hem till en också!   

Men idag fick jag fan nog. Sa rätt ut: "Finns det inger mer som ska klagas på? Gör det isåfall på en gång så kan jag en gång för alla tala om att jag silar orden genom huvudet och ut på andra sidan utan att ett dugg kommer fastna eller tas åt av!!"

Är så förbannat trött på detta jävla klagande!! Om det fanns nåt att klaga på...men det verkar vara ett jävla syndrom att låta käften gå sig varm utan. Det är fler som klagar som INTE har nåt att klaga på än åt andra hållet har jag kommit fram till. Helt okej för mig att klaga på nåt MAN SJÄLV kan förbättra dock. Men lägga sig i sånt man inte har ett förbannde dugg att göra. Finns bara ett ord för sånt.

"Tröttna!!!"   


Imorgon finns många planer. Både med pensel och telefonlur, spade och bil. Ja...en öppen dag mao. Kan bli bra. Har bara liiiite att klura på. Ett beslut att fatta. Har iof haft samtal med en av de allra bästa, pålitliga jag känner. Men det är ett stort steg att ta...mmm...hm...

Det känns bra i magen dock. Skumt...kan det betyda nåt?!


Nepp. Nu lite OS- koll. Det är ju nå galningar som håller på och löper ihjäl sig. Säkert bra att somna till...  



Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards