Alla inlägg under juli 2013

Av csa - 23 juli 2013 22:35

Dripp...dropp...
Men det började inte förrän jag var på upploppsrakan så det är helt okej faktiskt.

I buset tidigare idag så passerade vi en av Sveriges pärlor, naturellt, så att säga. Strömsholm.
Ibland annat så ligger det lilla Sadelmakeriet där. Åååj vilka minnen som kryper fram varje gång jag ser det. Alla ridläger m. tillhörande resor, Pingsttävlingar, när sköthästen skulle pyntas, när ÄNTLIGEN den egna hästen köptes...och pyntet blev enormt! 

Ja. Minnen finns de gott om. 
Nästa gång blir det kanske en fika på Marketenteriet?! Firarfika om man har tuuur...

Av csa - 23 juli 2013 15:25

Shit vilken bra dag detta blir. Även om den inte är slut så ler jag nöjt fast solen är utbytt mot storm och moln.
Varit ute på "bus" och kikat efter en ny liten familjemedlem.
Hittade den förhandsgranskade. Den va inget för oss. Synd. Men tur man får klämma och känna hur mkt man vill   .
Det fanns ju som tur är ett väldans utbud om man letar vidare.Vilket vi såklart gjorde. Nyfiken måste man va!!

Mmmm...

Familjens 2beningar drog till Skantzö när vi kom hem igen, men ja tar mig en kaffe och klurar via webben vidare...
Detta är skitskojigt ju!!


4 timmar senare...:


...eller P!

Ojoj. Heltidsarbete på semestern utan lön.

Det måste vara en mening med detta!!   


Av csa - 22 juli 2013 23:55

Måndag. Ny vecka. Semester även denna. Jag ÄLSKAR semester!!  


Soligt. Blåsigt om man ska klaga på nåt. Men å andra sidan blir det mer drägligt när man kan andas. 

Plocka, städa, rensa, busa, torka tårar, hämta valp i buskarna, klippa, kamma, kaffe, kaffe, kaffe, gräsklippning...


 

Lite vila


Tadaaaa så är ALLT skräp borta också!   Snälla Peter kom hit med sin kärra och efter några körningar så var då all dynga från källaren OCH pallarna (som tapetserat parkeringen jag-vet-inte-hur-länge) BORTA!!! 

Alltså amazing-känsla på riktigt!! 


Sen fick jag nåt på hjärnan. Men sambon kom inte hem "i tid" så...jag får behålla tanken.


Och till nåt annat...så börjar några väggar bli vackra i hemmet.   


 

Jag har flera sånna skyltar men...ska ha flera!!


 

En fin tanke och fin present från Ulrika har hittat sin plats   


 

Middagsmums!!


(vet inte varför den här kameran tar så konstiga färger på folk?!...suck..)

Men Gosligan slappar efter att ha varit ute och sprungit minsann.

Duktiga!!

Jag skulle sluta upp på återvägen men min kumpan somnade i en hög i hallen han.   

Inte lätt att vara liten valp inte. Batterierna tar så ofta "slut".   


 

Fin dag slutade med fin kväll!


Ungefär mitt i bild kom senare här på kvällen en GIGANTISK älg spatserande.

Vi satt inne och kikade på dator/tv/tedrickande när Hoffa kom in från gården och pockade på uppmärksamhet.

Fnös flera gånger.

Frågade om han sett nåt?

Han fnös mera.

  Gulligt. Hans sätt att tala om att nåt är "inte normalt just här och där", "ska det vara såååhär??" 


Vi gick ut på altanen (där Bosse låg och tvärsov, så som alla jättebra vakthundar gör...  ) och vi fattade först ingenting varför Hoffa spanade rakt ut i mörkret?!

Men så fick Kaj syn på vartåt han stod och vindade från altanen. Mega-älg kan man säga!! 

Vilken pip han har!!   Kan ju bli en nosarbetare detta!! GILLAR´T!   


Imorgon är det bad, sol och mera semester att vänta. Och kanske ett litet kik? Tycker jag. 


Av csa - 21 juli 2013 23:14

Va på utställning idag i Köping.

Med hund!

Doris alltså. Bosse...näää...han va hemma och va barnvakt/hussehjälp/myspysare han.

Vet inte va jag ska säga om själva tillställningen. Det var inga placeringar jag hade lagt ut iaf. I stora hela alltså. 


Doris och jag minglade och shoppade nya leksaker. Det gick väl rätt finfint för att vara hennes första utställningskik tycker jag! Hon va snäll som ett lamm och pussglad som vanligt. Excellent om jag får sätta pris på henne.   Och det får jag väl?!


Efter utställningen så kom övriga familjen och hämtade upp oss och Hoffa fick träffa lite folk. Det var som vanligt det. Stas! som det heter på hans "fd." språk.   


Och den "lille" filuren passerade just 12 veckor. Väger gör han också.   Men smal och fin i kroppen så det går som tåget här. Dock börjar vi fundera på vart valpen tagit vägen...för i den här takten så har vi en vuxen hund efter semestern.   

Såg nämligen en äldre valp idag. Fick en aha-upplevelse. 

Ja...minneskortet och jag är inte kompatibla just nu...och så vill inte "orginalkameran" heller synka för då står det Minneskortfel...så det blev foton för den här veckan som det blev kan man väl säga. Inte bra. Men det är tur han är bättre live än fotona iaf.


 

Mycket fin kille är han!!!   

Växt om Doris nu...


...och detta va förra veckan. Renare. Tröttare. Bättre kamera... 

 


Annars. Boden städad medans jag var borta!   Källaren är tömd och skräphögen är ENORM. Väggar knackas och det går finfint!! 


...och strax filmtajm. Det är skönt med semester!!! Och bara första veckan gjord än så länge. Bättre än Bra känns det!!


Måste nog till bokhandeln imorgon.

Keplern utläst i förrgår och den va skitbra!! Och med det slutet så kan man ju knappt hålla sig till nästa kommer.

Montanari...när fasen kommer din nästa till Sverige??? Han svarade mig för länge sen att i våras skulle den finnas här. Jag har inte sett nån, har Ni?? 

Kallentofts nya kommer i oktober. Skitlänge dit ju.


Ska jag behöva hitta ännu en favvoförfattare för att få nåt läsbart??


Av csa - 21 juli 2013 00:39

Och hälsan...ja den är inte med mig.

Men det är en helt annan historia det.


Tänk att det gått ett helt år sen Dante försvann från oss.

Det är helt ofattbart. Jag hör honom fortfarande. Jag hör ju Falcon ff!!!

Jag är dock inte så kaxig att jag pallar med att sitta och titta på bilder av någon av dem. Jag klarar ju inte ens av att göra en ordentlig minnessida åt Puck. Än.

Man är inte så stark som man tror. Hur högt man än påtalar egot. 


Ett år.

Nu är vi 3 vovvar rika. Igen.

Det är INTE Falcon, Puck, Dante, Esse eller Basse heller för den delen.

Men det är förbannat goa hundar vi nu ägs av. De ger så mycket att de nog inte kan förstå det.

Goaste Bosse. Mattegrisen. GoBo. Så glad och leker igen!!! Grisar, bollar, hinder och tunnor. Det mesta är skoj i livet igen!!! 

Hoffa liksom. Hela nalleförbundet utslaget på en rak höger. Han är numera "svensk" också. Bara det liksom...

Doris. Ligger just nu plattfall i soffan och snarkar ljudligt. 


Fan vi har de bra!!! Vi har det som vi förtjänar. Vi är med hund-ar!! 


Nu ska jag försöka sova.

Det har inte varit så bra idag heller som det borde kunna vara.

Det är inte bra det!!

Imorgon. Utställningsplaner.


Av csa - 19 juli 2013 11:25

Hittade ett gammalt fotoalbum i rensningen.

Så mycket skog "vi" ägt!!? 

Iofs det visste jag ju...men fortfarande lite "tandagnissel" över att nån sålde bort det...har jag nog allt. 

Men det var ju 300 år sedan. Det förgångna är förgånget. 

 

Mest chockerande är ju att det varit den ordningen på grannen som sagts. I´m impressed!!! (Av det lilla som syns) 

Nu. De vänder sig nog i gravarna och svär tvåstämmigt.  

Men han var ju iaf och klippte gräset för 3:e gången i år, i förrgår så...   Skamligt tycker jag. Sälj å Tack och Hejdå!! Hett tips från "grannen" med det stora leendet.   


 

Back to the basement dårå...


Av csa - 19 juli 2013 09:40

En god morgon.


Sen sist så har vi haft andra hundar på besök. Lilleman hittade en 13veckors valp att terrorisera och en äldreman att respektera.

Gjort hembesök hos chefen. Hon är nu charmad och jobbet är i box.   

Att leka med prinsessorna i vattenspridaren är ju ascoolt. Men varifrån kommer vattnet??   Lika bra att jaga runt på det och ÄTA det som kommer ner.   

Och så väldans blöt man kan bli då... Matte påstår att han är som en bomullstoss. Jösses denna pälsen. 

Alla tjejernas kompisar är såå häftiga!! De kommer och går och man hinner inte riktigt med om de kommit eller gått!?   Men så lika fort är de här igen. Och det är stas!! 

Trädgårdsarbetet har lugnat ner sig. Matte säger att tjänsten är över där nu.   Kanske lika bra...att hon får ha rätt där...för man åker i badet när man just fått den perfekta jordinpackningen...och sen kommer blåsen... 

Inga pinkpölar eller annat på 4 dygn. Äter som en häst och sover hela nätterna som en liten ängel. 

Duktig kille!!! En härlig liten tass detta!!   När han inte kommer med döda fåglar i mungipan. Då är han inte härlig.   Men det är såklart kattens fel alltihopa. 


Magen verkar bete sig igen. Det var ingen rolig historia det inte...

Kanske gårdagens promenad hjälpte till lite också? Hela kroppen fick väl en chock?   Gick inte så långt som jag hade tänkt mig, heller såklart inte så fort. Men jag gjorde det!! Jag är så bra!!

Bosse visste inte vilken tass han skulle stå på.

"Matte sa: KOM BOSSE - VI SKA GÅ UT!!! Hon sa det faktiskt!! Nu är det VI IGEN!!!!"   

Kul kille den där. Min bästis.   


Tjejerna följde med på cyklar och jag lurade dem lite så de fick cykla mkt längre än vad de tänkt sig. MC fick vänta lite längre än tänkt...hehe...


Jag har ju mina udda saker jag roar mig åt. Främst beteenden just nu. Kanske beteendeanalytiker vore nåt för mig? Finns ett bra studiesamhälle. FB. Jösses. Jag har snart inte ett fel i när jag förutspår vad som ska skrivas, gillas, inte tyckas... Jag är så bra liksom!!!   

Roligast är iaf dessa små "hangarounds" som finns där.

En säger sitt och fancluben hänger på. Om överkuckun inte säger nåt/gillar nåt...ja då står de i kulisserna och vet inte om de vågar ha nån åsikt. Så då har de inte det. För säkerhets skull.   Snälla folks. Ta nu å försök tänka om. En dag måste man stå på egna ben och ha sin egen åsikt. Det blir bara jobbigare ju längre tid det tar innan navelstängen klipps. 

Men jag måste säga att Ni roar mig och mina självstudier blir lättare och lättare. 


Roligt var det iaf att skaffa valp. Och Doris. Somliga bara kan inte ha en åsikt där.   Och jajamen i rakt nedstående led såg jag vilka som inte har eget tycke i frågan. 

Sen är det väl så att de "alla" tror att de vet hur detta gått till. HerreGud. Först en valp. Okej...den funkade väl...   Han är ju söt. Och det var ju "på tiden". 

Men Doris. Omplacerad pga allergi??!! Jamen DEN har vi ju läst om förr. Staffar som byter hem. Det är problemhundar det och folk skyller på allergi.  

Fördomar...fördomar...

Visst fan flyttar de flesta av denna ras och de nära besläktade, TYVÄRR, av att folk tyckte det var coolt med nithalsband och sen fick hunden någon slags könsmognad och så blev det svårt att bara få ligga i sin egen säng helt plötsligt. 

Nu kan jag ju lugna med att Doris har jag varit med "om" sen första dagen, och innan, hon kom hem till min jobbarkompis. Har ALLTID älskat henne. Främst för att hon är en lugnare variant av staffe. Unik. Sen att matte i huset gråtit floder...husse kanske mera...och för inte tala om deras son...ja det är ju nåt man bara kan berätta och hoppas folk fattar. Detta har inte varit lätt för dem. Stackars människor. 

Jag vet.

Och nåt ruslopp för att "nu är hon vår" kan jag då tala om att det inte heller varit. Hon har typ varit påväg hit i över 6 månader. Men matte har helt enkelt svalt sina piller och gått jättesjuk hemma för att inte klara av att skiljas från sin vän. Men stor ångest och ledsamhet.  

Jag förstår.

Men så kom hon då hit för 7 veckor sedan. Det skulle vara en vecka för att se om matten i huset kände sig bättre eller lika. Även om nu 30-11 läkare sagt åt henne att "det är hunden du inte tål" så försöker man ju hitta kryphål i just detta har jag stor förståelse för.  

Och nu såhär långt senare. Hon trivs. Och VI trivs. Jättemycket! Hon är en perfekt löpkompis till sånna där knasiga människor som måste springa. Fattar väl inte att man kommer fram även när man går kanske?!   Bosse blev genast lycklig att någon som vill ruscha och leka kom hit. En kompis. Aldrig mer vara själv. 


Så lite kort. Nej. Folk förstår inte alls varför andra gör som de gör. Och jag kan säga att Mig förstår sig ingen på. Inte ens sambon. Och han borde väl? Jag är ju sån som går min väg när alla andra löper åt det andra hållet.

Always has been...always will be...! 


Att vara en i mängden är så svenskt liksom.

Tur man är blandras!


Nog på visdomsorden. 


Igår började källaren rensas. Hittade gamla kort bl a. Vet om att i det lilla rummet vi knappt vågat öppna dörren på, finns ännu mera. Ska bara ta mig förbi alla tarantellor och andra bortglömda monster...  Sen så kan man börja fundera vidare på vad som ska fixas först.

Vafab fick sig en eftermiddagsfika.

Sen blev det MHbeskrivning av hela familjen kvällen ut. Kanske främst mig. Frosta av frysen är ingen barnlek. Shit pomfritt va man hoppar högt när man sitter i mörkret och läser och så rasslar det loss nån liten isbit om far väg.    Nej jag är inte mörkrädd. Bara livrädd. 


Så idag fortsätter jag väl pilla och rassla runt.

Hoppas sambon behagar att komma och hjälpa till. Strax. 


Ifrån stormen på altanen i Västmanland....med den lilla, lilla träningsvärken...

...till er alla som "alltid" har +25 i vinglaset....

Ha nu en fin fredag!!  


 

"Ta det lite lugnt ibland. Också. Ni hinner..."


Av csa - 17 juli 2013 14:45

Det är nog det jag är som bäst på idag.

Den här magen är inte min vän alls...och känslan är gladeligen inte bekant...längre. Något har jag väl ätit som den inte gillade igår. Men jag kan inte komma på vad. Säkert nåt med mer mjöl i än nåt annat...   


Så jag gör som Doris, Hoffa och Bosse. "Ja Ingrid! Jag är gillar triss!!! Flocken är liksom komplett i den siffran. Och du har så rätt att jag för länge sedan sa att En dag ska jag ha en Staffe! Vilket minne du har   Och nu är det inte bara ord mera. Nu är hon "min". Eller ja...familjens då....om vi ska vara korrekta här...  "


 

Fast jag ligger inte på golvet. 


Det enda bästa just nu är väl att jag igår fick min semesterpresent. 

Den läste jag i flera timmar igår. Så spännande. Men samtidigt vill jag ju inte läsa ut den...dilemma.


 

Trycker gillaknappen här!!


Nu ska jag hämta lite vatten och se om det stannar...

På återhörande.

#svär



Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards