Alla inlägg den 12 januari 2013

Av csa - 12 januari 2013 19:33

När vi flyttade in i vårat lilla hus va det perfekt.

Två tvåfotingar och ett gäng fyrtassar... Flytt från ett stort hus till ett mindre med gudomligt läge för frid och fröjd.

Sen kom Storken.

TVÅ gånger dessutom.     

Vet inte hur exakt det gick till när han fick tag på våran adress...  ...men en sån ovanlig fågel kunde man ju inte bara köra bort när han kom med prinsessor i knytten.


Så lilla huset på "prärien" är rätt Compact Living Styled som säkert många förstår.

Jag älskar det ff. Läget är det bästa, fridfullt tänkbara stället jag vet om. Det är det som får en stanna och göra det bästa av situationen.


Nåja...mer om alltet kommer...när storstädningen är mer i sluttampen...  


Idag har jag varit på utflykter. Kikat runt. Hittat lösningar. Fått mersmak och nya Aha-upplevelser.

Hittade även en "pryl" jag blev kär i.


 

Alltså jag kunde ha setat kvar läääänge i den kan jag lova. Den liksom "åt en" in bland alla kuddar.

Perfectamundo!!

Förälskelsen blev ett faktum.


Inte en pryl med hem från Ikea. Sant!! Jag var bara på besök och snokande.

Var även i Köping en sväng och snokade även där...


Och tja...det fanns både lite och mera att se å fundera över...


     

Mmm...njäää...fel färg men snyggt...kanske...osv osv osv


Imorgon blir det att pick up some of the stuff.


En BRA DAG hände idag.   

Nu blir det lite sen men behövlig middag. Ett hål i väggen...damm överallt...busiga barn...och en gooosig hund.

Jag älskar idag!!   


 

"Hallå va händer här??? Mina ägare har blivit galna...men jag älskar dem iaf!!"


Av csa - 12 januari 2013 00:25

Helgen är kommen och jag välkomnar den med öppen famn.

Två dagar var en lagomt lång start.

Har alla planer på att va FRISK hela helgen och få LAGOMT MKT utfört under samma tid.

Låter det inte som en bra plan???

Jag gillar den. Tänker hålla den. Tänker vårda den.


Avel. Kära nån. Det är en underhållande karusell det. Eller i många fall nästan bara ett enda stort "say what??". Om jag hade en tik som jag hade avelsplaner för...då skulle denna dam gå under en VÄLDIGT STOR lupp, sen luppens kompis-kompis osv osv osv. Dessutom så skulle jag rätt nooooga leta hane väääääldigt länge och väääääldigt ingående. Jag skulle också fråga på denna hane i herran jösses god tid. Och så...hehehe... Nej. Jag kan inte annat än skratta åt senaste tidens erfarenhet i ämnet.

Nåja. Jag är inte uppfödare. Det är en merit det också.   Vi säger så hörrni.


Nåväl. De va mina ord om det, det.


Nu är det sent. Gå och lägg er vettja.   


Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards